Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn AmericanDream: 1e reis naar West Amerika.

Discussie gestart

enzoc

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel in de beginnende fase van het boeken van mijn eerste reis naar Amerika. Wij (mijn vriendin en ik) willen graag ca. 3 of 4 weken naar de westkust gaan om een rondreis per auto te maken. Ik ben aan het kijken wat mogelijk is en welke maand we het beste kunnen gaan, daar heb ik wat advies bij nodig. We willen steden bezoeken zoals LA, SF, LV en SD daarnaast nationale parken bezoeken en langs de kust (Higway 1 rijden). Daarnaast is het een must voor mij dat ik tijdens het ijshockeyseizoen ga (september - april), ik wil al heel mijn leven een wedstrijd in de VS bezoeken. Maar vanwege dit seizoen ben ik benieuwd wat mogelijk is met de Nationale parken, bijvoorbeeld Yosemite. Ik lees namelijk veel over dat april wellicht te vroeg is ivm het weer daar dus wellicht september beter?
Hotels/campings is allemaal goed, graag zelfs deze afwisseling.  :thumbup:

Ik heb momenteel 2 opties in elkaar gezet en ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips en opmerkingen. Ik sta altijd open voor suggesties.

Optie 1 (One-Way) LV -SD
Aankomst Las Vegas
1 Las Vegas
2 Las Vegas - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley
7 Monument Valley -Arches
8 Arches
9 Arches - Capitol reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Death Valley
14 Death Valley - Mammoth Lakes
15 Mammoth Lakes - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - Seqoia
18 Seqoia
19 Seqoia - San Fransisco
20 San Fransisco
21 San Fransisco - Monterey
22 Moneterey - Pismo Beach
23 Pismo Beach - LA
24 LA
25 LA - Anaheim
26 Anaheim - San Diego
27 San Diego
Terugvlucht San Diego

Optie 2 Rondje LA
Aankomst LA
1 LA - Anaheim
2 Anaheim - San Diego
3 San Diego
4 San Diego - Joshua Tree
5 Joshua Tree - Lake Havasu
6 Lake Havasu - Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Page
9 Page - Monument Valley
10 Monument Valley
11 Monument Valley - Arches
12 Arches
13 Arches - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion
17 Zion - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas - Death Valley
20 Death Valley - Mammoth lakes
21 Mammoth Lakes - Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite - San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco - Monterey
26 Moneterey -Pismo Bech
27 Pismo beach - LA
28 LA
Vertrek LA

Ik ben erg benieuwd naar op of aanmerkingen!
#1 - 21-02-2018, 11:34 uur

Dirc

Even kort wat opmerkingen, voor een eerste opzet zeker niet slecht. De verdeling kan wat gunstiger:

Optie 1:
-Ik zou een hele dag Grand Canyon niet doen en een dag extra bij Vegas, Page of Moab besteden.
-Page is nu wel erg kort. Je hebt daar redelijk wat te zien. Zonsondergang, de Dam, Horseshoe Bend, Antelope Canyon....
-Een dag Monument Valley zou ik bij Page stoppen, maar daar zijn de meningen over verdeeld
-Vervolgens ga je niet naar Arches maar naar Moab. Vanuit Moab kun je onder andere Arches en Canyonlands bezoeken. Ik zou hier ook 2 dagen blijven.
-LA, tja....ben ik geen fan van. Hooguit Santa Monica voor een middag of Universals. Annaheim is leuk als je naar Disney wilt, anders overslaan. Als je naar Disney gaat kost het je wel een hele dag.
-San Dieg, daar mag best een dag meer. Voldoende te doen, een greep: Oldtown, shopping mall, het schiereiland, Zoo, Balboa park

Optie 2:
-Ik zou gewoon op SD vliegen dan en LA links laten liggen
-Dagje extra Joshua tree wellicht
-Grand Canyon zoals hierboven zou wat mij betreft zonder overnachting mogen
-De overige opmerkingen zoals hierboven voor de rest van de route
-Je kunt ook een one way doen van San Diego - San Francisco bijvoorbeeld, geeft je een aantal extra dagen om wat meer rust te creëren.

succes!

#2 - 21-02-2018, 12:08 uur

Cees A

Beide schema's zijn te doen. Echt veel tijd heb je nergens, maar het is haalbaar.

Het scheelt nogal of je deze reizen in mei wil ondernemen of in september.
Voor de meeste steden en parken op je lijstje is mei, vanwege de lagere temperaturen in de woestijn, de beste optie.
Alleen voor parken die in de bergen liggen, Yosemite en Sequoia, zou september beter zijn. Dan weet je zeker dat de Tioga Pass open is
Belangrijke vraag is dus hoeveel belang je hecht aan de Tioga Pass, aan Yosemite en aan Sequoia.

Het valt ook op dat je in beide schema's een hele volle dag inruimt voor Monument Valley.
Ik weet niet wat je daar wil gaan doen, maar dat park heb je in een uur of 3 helemaal gezien.
Je zou, als je een beetje vroeg opstaat, Mon.Valley eventueel kunnen bezoeken op de dag dat je van Page naar Moab rijdt.
Die rit duurt 4½ uur en je komt langs Mon.Valley. Je hebt die dag dus een halve dag beschikbaar voor Mon.Valley.
Er zal vast nog wel iemand opmerken dat je dan de zonsondergang mist, maar daar staat tegenover dat je 1 volle dag wint.
Die volle dag zou je voor Moab kunnen gebruiken.
Bij Moab zijn 2 grote nationale parken, Arches en Canyonlands, en 1 State Park, Dead Horse Point.

Vraag je ook eens af of je die volle dag in Grand Canyon nodig hebt.
Als je op het eind van de middag van die volle Grand Canyon-dag alvast naar Page rijdt heb je de gehele volgende dag voor Page.
Dit is vooral van belang als je besluit om Mon.Valley te bezoeken op doorreis van Page naar Moab zoals hierboven is beschreven.
#3 - 21-02-2018, 12:48 uur

enzoc

Bedankt voor de reacties! hier heb ik heel veel aan! :-)

Ik ga denk ik de volle dag Grand Canyon en Monument valley eruit halen en een extra volle dag in Page, SF, SD en LV toevoegen.  Ik denk dat September een betere tijd is, aangezien wij Yosemite en Sequoia echt niet willen missen.

Annaheim is leuk als je naar Disney wilt, anders overslaan.
De reden dat ik naar Anaheim wil is omdat ik naar de Anaheim Ducks (IJshockeywedstrijd) wil gaan. Wellicht kan ik daar heen gaan als ik een dag LA doe. Dan kan ik overdag naar Universals/Santa Monica en savonds een wedstrijd in Anaheim.

-Je kunt ook een one way doen van San Diego - San Francisco bijvoorbeeld, geeft je een aantal extra dagen om wat meer rust te creëren.
Hoe zie je dit, heb je wellicht een voorbeeld?

De route met het rondje is voor mijn gevoel nog niet helemaal kloppen. Ik heb het idee dat de One-Way wat meer rust heeft, dus wat betreft de One Way (LV-SD) zou het volgende uitkomen:

Aankomst LV
1 LV
2 LV
3 LV - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page (Dam, Horseshoe bend, Antelope Canyon)
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab
8 Moab (Arches, Canyonlands, Dead horse Point)
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Death Valley
14 Death Valley - Mammoth Lakes
15 Mammoth Lakes - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - Sequoia
18 Sequoia
19 Sequoia - SF
20 SF (Golden gate)
21 SF (Alcatraz)
22 SF - Moneterey
23 Monterey - Pismo Beach
24 Pismo Beach - LA
25 LA (Universal, Ijshockeywedstrijd Anaheim)
26 LA - San Diego
27 San Diego
28 San Diego
Terugvlucht San Diego
#4 - 21-02-2018, 13:16 uur

Dirc

Een heel voorbeeld mag je zelf uitwerken, dat hangt van je wensen af. Maar je kunt iets doen als:
San Diego - LA - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco.
#5 - 21-02-2018, 15:20 uur

Hans B

Schema van Enzoc is prima. Zelf heb ik nog enkele dingen die anders zouden kunnen of waar je over na zou kunnen denken.

Meteen de eerst dag wegrijden uit LV en deze stad ná Zion inplannen voor een 'rust' moment.

Voor ijshockey zou je kunnen nadenken om Phoenix als start te gebruiken (Arizona Coyotes).

Goed kijken naar vliegticketprijzen. Verschillende steden hebben verschillende prijzen.

De route iets compacter maken, geeft wat meer rust en meer tijd op de plekken die je wel bezoekt.
Een uithoek is bv. Moab.

#6 - 21-02-2018, 15:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

enzoc

Bedankt heren!

@Dirc Dat lijkt me inderdaad een mooie route, alleen zou ik graag ook Highway 1 ertussen hebben, dat zou dan wellicht kunnen als je doorrijdt naar LA.

@Hans B Bedankt! Het is echt een hoop puzzelen, maar ik ben blij dat er een hoop ervaring op de forums te vinden is. De tip voor Las Vegas is inderdaad een goede om te overwegen, die rustmomenten zijn naar mijn idee erg belangrijk. Wat betreft de IJshockey, ik zou heel graag een Anaheim Ducks (voorheen Mighty Ducks) wedstrijd bezoeken. Ik wil al jaren een wedstrijd van hen bezoeken.

De route compacter maken door het Moab gedeelte eruit te halen, dus dan zou je van Page naar Bryce gaan bijvoorbeeld?
#7 - 21-02-2018, 15:42 uur

Dirc

Of een stukje bij Carmel bijvoorbeeld.
Vergeet niet dat een deel van H1 dicht is:

http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/display.php?page=sr1
#8 - 21-02-2018, 15:45 uur

enzoc

Ik neem aan dat deze in 2019 wel weer open is?
#9 - 21-02-2018, 15:48 uur

Cees A

De route compacter maken door het Moab gedeelte eruit te halen, dus dan zou je van Page naar Bryce gaan bijvoorbeeld? 

Dat kan.
Je zou ook vanaf Monument Valley via Hwy 95 naar Capitol Reef kunnen rijden.
Je komt dan o.a. langs Goosenecks state park:  ----> https://stateparks.utah.gov/parks/goosenecks/
En de Moki Dugway:  ----> https://utahscanyoncountry.wordpress.com/2012/05/09/moki-dugway/

Dat stukje schema is nu:
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab
8 Moab (Arches, Canyonlands, Dead horse Point)
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion

En dat wordt dan:
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Capitol Reef (via Goosenecks State Park en de Moki Dugway)
8 Volle dag voor Capitol Reef
9 Capitol Reef - Bryce
10 Bryce - Zion
11 En dan hou je nog 1 dag over die je ergens anders kunt inzetten.

Wil je er Moab toch inhouden, rij dan van Page naar Moab en bezoek Monument Valley onderweg. Heb je meteen 1 dag extra voor Moab.
Dat stukje schema wordt dan zo:
 6 Page - Moab ------>  (met onderweg een bezoek aan Monument Valley)
7  Moab ----->  (Arches)
8 Moab ----->  ( Canyonlands, Dead horse Point)
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion

Vraagje:   Hoe oud zijn jullie eigenlijk ?
Als je jonger dan 25 bent moet je bij autohuur een leeftijdtoeslag betalen, de zgn. "Underage Fee"

#10 - 21-02-2018, 16:07 uur

enzoc

Dat is inderdaad slim, die onthoud ik even. Bedankt! Wij zijn momenteel 25, maar tegen die tijd beide 26.

Ik had nog een vraag betreft vliegtickets, is het niet een stuk goedkoper op bij hetzelfde vliegtuig aan te komen en te vertrekken? Want enkele tickets zijn een stuk duurder heb ik het idee..
#11 - 21-02-2018, 16:14 uur

Cees A

25 is al oké vwb autohuur en 26 is helemaal goed.  :afro:

Je moet niet zoeken naar enkele reizen, maar naar een "multicity" ticket
#12 - 21-02-2018, 16:26 uur

enzoc

Je moet niet zoeken naar enkele reizen, maar naar een "multicity" ticket. Dat scheelt weer wat  ;)

Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt voor de tip!
#13 - 21-02-2018, 16:31 uur

Dirc

Regelmatig even op skyscanner of momondo kijken en heb je een gunstige prijs => altijd nog even bij de airline zelf checken.
#14 - 21-02-2018, 16:43 uur

enzoc

Beide bedankt heren, enorme hulp zover.  Ik houd alles in de gaten en ga mijn route eens goed uitpluizen nog, ook met eventuele overnachtingen in hotels en campings etc. Mochten er nog tips komen neem ik deze uiteraard mee, ben al blij dat mijn route enigzins kloppend begint te worden.
#15 - 21-02-2018, 16:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15