Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze 1e Amerika rondreis april/mei 2019

Discussie gestart

anne50lies

Hallo allemaal,

mijn man en ik zijn bezig met het plannen van onze 1e reis naar Amerika. Het wordt een auto rondreis van 17 dagen. Uiteindelijk is het de volgende zelf samengestelde rondreis geworden:

za 20-4 aankomst Los Angeles/Redondo Beach (2 nachten)
zo 21-4 Redondo Beach.
ma 22-4 224 km rijden naar Palm Springs Area. (1 nacht)
di 23-4 281 km rijden naar Lake Havasu City. (1 nacht)
wo 24-4 279 km rijden naar Williams. (2 nachten)
do 25-4 Williams, met trein naar Grand Canyon
vr 26-4 349 km rijden naar Las Vegas (2 nachten)
za 27-4 Las Vegas
zo 28-4 394 km rijden naar Ridgecrest(1 nacht)
ma 29-4 523 km rijden naar Yosemite National Park Area (2 nachten)
di 30-4 Yosemite National Park Area
wo 1-5 300 km rijden naar San Fransisco (2 nachten)
do 2-5 San Fransisco
vr 3-5 186 km rijden naar Monterey (1 nacht)
za 4-5 404 km rijden naar Santa Barbara (1 nacht)
zo 5-5 170 km rijden naar Redondo Beach (Los Angeles) (1 nacht)
ma 6-5 terug vliegen naar Nederland
In totaal ca 3100 km.

Wat vinden jullie van de reis?
Hebben jullie tips en tops? of do's en dont's   ;)
Wat moeten wij zeker gaan bekijken?
Wat is handig om van te voren te regelen/boeken?

Sommige hotels zijn inclusief ontbijt, anderen niet. Wat zijn jullie tips m.b.t. ontbijt en andere maaltijden?
Hoeveel budget hebben wij nodig om 17 dagen door te brengen in America inclusief benzine, eten, excursies en toegang parken etc.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Annelies
#1 - 30-07-2018, 16:08 uur

Cees A

Om te beginnen van harte  welkom op dit forum

Wat vinden jullie van de reis?
Ik vind het een mooie trip die goed te doen is.
Je hebt in San Francisco, Las Vegas en Yosemite niet echt overdadig veel tijd maar hι, je hebt ook maar 17 dagen.
Je bent in ieder geval niet in de valkuil getrapt door te veel te willen zien in te korte tijd en dat is sowieso een compliment waard.
 
Hebben jullie tips en tops? of do's en dont's   ;   Wat moeten wij zeker gaan bekijken?
Kijk eens bij onze voorbeeldroute. Daar vind je genoeg tips.
Die voorbeeldroute is groter en doet meer parken aan, maar de parken waar je niet komt sla je maar over met lezen.
In die route lees je bijvoorbeeld dat je van Lake Havasu City naar Williams een stukje van de oude Route 66 via Oatman en de Sitgreaves Pass kunt rijden.
Een tussenstop in het oude mijnwerkers-dorpje Oatman, waar ezeltjes los rondlopen, is een aanrader.
Zo zul je in die voorbeeldroute ook veel tips vinden over de kustweg Hwy 1 die van San Francisco naar LA loopt.
Linkje: --> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
 
Wat is handig om van te voren te regelen/boeken?
Als je per se in de nationale parken wil slapen moet je dat (lang) van tevoren boeken. Capaciteit in de parken is beperkt.
Als je in San Francisco naar Alcatraz wil zou ik dat ook maar van tevoren boeken.   (Kan 3 maanden van tevoren)
Als je buiten de parken wil overnachten hoef je je qua boeken van hotels niet te haasten en zou je, zeker in de periode waarin jullie gaan, zelfs op de bonnefooi kunnen reizen
Reizen op de bonnefooi is echter een manier van reizen die je moet liggen.
Als je slecht gaat slapen als niet alles maanden van tevoren is geboekt en vastgelegd is bonnefooireizen niks voor jou en kun je beter alles van tevoren boeken.
#2 - 30-07-2018, 17:01 uur

Chris RTA

Hoi, welkom op het forum.


Lees vooral veel reisverslagen van andere. Daar haal je de beste tips vandaan die je niet in de boekjes vind.

Aangezien je de laatste dag ook in LA komt zou ik de eerste dagen na aankomst niet in LA verblijven. Dit ivm jetlag. Je bent nl de eerste ochtend in LA zo rond 04:00 uur wakker. Dit kun je nog wel een beetje rekken, maar daarna is het echt wel klaar met slapen. Zo vroeg in de ochtend heb je niks te zoeken in een stad als LA. Neem deze tijd juist om wat boodschappen te doen ( koelbox, drinken, eten, snoepjes etc) en om naar je eerste lokatie te rijden. Je komt dan nog ruim voor de middag aan in Palm Springs en kan daar een volle dag spenderen.
De volgende dag ben je weer iets later wakker en kun je ook weer lekker vroeg op pad. Aan het eind van de vakantie neem je LA mee als je op normale tijden wakker bent. ;)

Je neemt lekker rustig de tijd. Je gaat in april mei, dus geen drukte. Hotels zat en alles is op de bonnefooi te doen. Als je er voor in bent. Het geeft je de mogelijkheid om ergens langer te blijven of juist eerder met piepende banden te vertrekken. Zeker als jullie vakantie ruim is ingedeeld is het wel fijn om die beslissingen te kunnen maken. Anders zit je misschien wel ergens halverwege de dag in je hotel omdat je alles al gezien hebt en eigenlijk net zo goed had door kunnen rijden en nog meer op je lijstje kan zetten en afvinken.

Veel hotels hebben tegenwoordig ontbijt. Zeker als je voor een bekende keten gaat bijv. Zoals Best Western.
Als je buiten de deur gaat ontbijten kun je bij Denny's voor $25 goed eten.

Benzine is wat lastig omdat je nooit precies weet hoeveel je rijdt. Maar een 5 of 6 keer tanken a $40 zul je wel moeten.

Boek een auto zo snel mogelijk en met de optie om tot 24 uur van te voren te kunnen annuleren. Dan heb je vanaf nu de tijd om te blijven vergelijken qua auto huur en steeds de goedkoopste optie te kunnen kiezen.

#3 - 30-07-2018, 18:44 uur

Cees A

Ik zie dat ik gisteren nog een paar vragen vergeten ben.
Christian heeft gelukkig al deels voor de antwoorden op die vragen gezorgd.
Resteert alleen nog je budget vraag.

Vliegtickets:
Je schrijft dat je met je man naar de VS gaat dus in de berekening ga ik er van uit dat jullie met z'n 2en gaan.
Jullie gaan in april/mei naar Amerika en een retourticket zal in die periode hooguit 600 € per persoon kosten.
Let op: Veel luchtvaartmaatschappijen hebben tegenwoordig een "basic economy of economy light" tarief waarin GEEN bagage en vrije stoelkeuze is inbegrepen.
Men adverteert graag en in koeienletters met dit lage tarief.
Negeer dat lage lok-tarief en ga voor gewone economy tickets waarbij je per persoon gratis 1 koffer van 23 kg per mag inchecken.

Huurauto.
Met 2 personen heb je geen auto met extra grote kofferruimte (SUV of Minivan) nodig.
Die grote SUV mag natuurlijk wel als je dat graag wil, maar voor 2 personen is een gewone full size Sedan groot genoeg.
Zo'n full size sedan kost je, incl alle nodige verzekeringen en afhankelijk van de gekozen verhuurder tussen de 25 en 30 € per dag.
Voor 17 dagen wordt dat dus ongeveer 500 €
Tip: In de VS is er bij autohuur geen eigen risico en bij ophalen van de auto in Californiλ is een 2e bestuurder altijd gratis.
Laat je dus geen "pakket" aansmeren waarin zogenaamd afkoop eigen risico en een extra bestuurder is inbegrepen.

Hotels:
Hotelprijzen zijn afhankelijk van seizoen, maar vooral ook van de locatie.
Vooral in een stadscentrum en in of vlakbij een nationaal park betaal je de hoofdprijs.
Ga je wat buiten het stadscentrum zitten en op een kwartiertje of half uurtje rijden van een nationaal park dan daalt de prijs al flink.
Mijn ervaring: Ik ga altijd in mei naar de VS en verblijf dan in een goed hotel (betere middenklasse) buiten een stadscentrum of op enige afstand van een park.
Met dergelijke eisen blijf ik tot op heden (gemiddeld) ruim onder de 100 € per kamer per nacht.  Gemiddelde dit jaar was bijvoorbeeld 89,31
Als locatie voor jullie belangrijk is zul je een daarbij behorende hogere prijs moeten accepteren.

Andere uitgaven:
Voor dagelijkse uitgaven rekenen wij, ook reizend met z'n 2en, gemiddeld 100 € per dag.
Daar doen we alles van. Uit eten, benzine, entreegeld, enz. en de praktijk leerde ons dat we tot op heden ieder jaar nog uitkomen met dit bedrag.

Alles opgeteld kom je dan op:
2 retourtickets:  Laten we ruim rekenen, 2 X 650 € = 1300 €
1 huurauto Full Size Sedan: Ook weer ruim: 550 €
Hotels: Ik ga uit van een gemiddelde van 100 € per nacht, maar locatiekeuze kan die prijs beinvloeden 17 nachten X 100 € = 1700 €
Dagelijkse uitgaven: 17 X 100 € = 1700
Totaal wordt het dan: Tickets 1300 + Auto 550 + Hotels 1700 + Diversen 1700 = 5250

Tot slot wil ik je nog wijzen op een eerder forumbericht van mij waarin je veel informatie voor beginners kunt vinden.
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166

Succes met plannen.  Als je over e.e.a.  nog vragen hebt horen we dat graag.
#4 - 31-07-2018, 09:10 uur

Chris RTA

Ik geef je nu al $100 korting op bovenstaande berekening van Cees.
De laatste nacht zit je nl in het vliegtuig.  :dansbanaan: :coolman: :afro:

Wij nemen met twee personen toch altijd een Midsize suv. Net even gekeken en voor jullie periode een fullsize car komt op €511 en een midsize suv op €561. Dan vind ik het fijner om wat hoger te zitten. Bij een midsize suv weet je ook zeker dat je koffers achterin passen. Dan kan de achterbank vrij blijven voor drinken, koelbox, chipszakken, en al de zooi die je onderweg naar achtere gooit.  :P
#5 - 31-07-2018, 19:34 uur

Cees A

Ik geef je nu al $100 korting op bovenstaande berekening van Cees.  De laatste nacht zit je nl in het vliegtuig.   
Oeps...... Inderdaad Christian, ik heb 1 nacht teveel gerekend.  Sorry.   embarressed embarressed


Wij nemen met twee personen toch altijd een Midsize suv.
Net even gekeken en voor jullie periode een fullsize car komt op €511 en een midsize suv op €561.
Dan vind ik het fijner om wat hoger te zitten.   
De keuze voor een bepaald type auto is persoonlijk.   8)
Gelukkig hebben Amerikaanse autoverhuurders voor iedereen een passende auto.
#6 - 31-07-2018, 20:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15