Laat ik maar beginnen met het slechte nieuws: Met je vraag over campgrounds kan ik je niet helpen want wij kamperen niet.
V.w.b. je dagindelingen. Als je de info over de parken in de voorbeeldroutes doorneemt zul je genoeg tips tegenkomen.
Bij de info over de nationale parken zie je ook steeds links naar PDF kaarten van die parken.
Op die kaarten zie je waar alle bezienswaardige punten en hiking trails liggen.
Handig voor het plannen van de meest logische route door de parken.
Bij sommige PDF kaarten moet je goed inzoomen voor meer details en grotere, beter leesbare lettertjes.
De bottom line is dat je dagindeling wordt bepaald door de dingen die je wil gaan doen of bekijken.
Bij de info over excursies of activiteiten (zoals hiking trails) wordt meestal duidelijk vermeld hoeveel tijd zo'n activiteit kost.
Hou ook rekening met reistijden naar zo'n activiteit.
De ervaring leert dat men zowel die reistijden als benodigde tijden voor activiteiten nogal eens optimistisch inschat.
V.w.b. Glacier Point:
Glacier Point in Yosemite is een hooggelegen uitzichtpunt waar je uitkijkt over Yosemite Valley.
De Glacier Point Road is geen doorgaande weg dus in die zin valt de overlast mee.
Glacier Point Road is een doodlopende weg die eindigt bij Glacier Point en je komt alleen op die weg als je naar Glacier Point wil.
V.w.b. je laatste berichtje over huurauto's.
Ik ben bang dat je bij je huurautokeuze te weinig kijkt naar de benodigde kofferruimte.
Vooral omdat jullie willen gaan kamperen zullen jullie meer spullen meesjouwen dan toeristen die in hotels overnachten.
De keus voor broker of rechtstreeks boeken is persoonlijk en als jij kiest voor boeken via een broker of OTA (online travel agent) hou ik je niet tegen, maar ikzelf loop met grote bogen om brokers en OTA's heen en mijd ze als de pest.
Ik boek alles, of het nu om vliegtickets, huurauto of hotelkamers gaat, rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder of hotel.
Vorig jaar, toen onze Amerikareis niet door kon gaan vanwege corona, heb ik veel plezier gehad van mijn voorkeur want ik kon probleemloos en kosteloos alles in no-time annuleren.
Bij het telefonisch annuleren van de vliegtickets werd het geld van die tickets zelfs al tijdens het telefoongesprek op mijn creditcard-rekening teruggestort.
Lees in tegenstelling daarmee eens de reviews of ervaringen van klanten van brokers en andere online travel agents............