Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis van 6 weken West Amerika

Discussie gestart

Linda1234

Hi,

Wij willen volgend jaar zomervakantie voor 6 weken met drie kids naar Amerika. We zitten aan de volgende route te denken, waarbij we vooral een relaxte reis willen hebben met de kids. Van San Francisco t/m Las Vegas willen we met de auto reizen en vanaf Las Vegas tot Portland met de camper. Kids zijn 3, 7 en 10 jaar oud. Wat vinden jullie van onderstaand schema? Ben erg benieuwd naar tips!

dag 1 - aankomst San Francisco
dag 2 - San Franscisco
dag 3 - San Francisco
dag 4 - San Francisco - dagje naar Monterey
dag 5 - Yosemite NP
dag 6 - Yosemite NP
dag 7 - Yosemite NP
dag 8 - Sequioa NP
dag 9 - Sequioa NP
dag 10 - Los Angeles
dag 11 - Los Angeles (Disneyland)
dag 12 - Los Angeles
dag 13 - Joshua Tree NP
dag 14 - Joshua Tree NP
dag 15 - Las Vegas
dag 16 - Las Vegas
dag 17 - Las Vegas
dag 18 - Zion
dag 19 - Zion
dag 20 - Zion
dag 21 - Bryce Canyon
dag 22 - Bryce Canyon
dag 23 - Bryce Canyon
dag 24 - Bryce Canyon
dag 25 - Salt Lake City
dag 26 - Salt Lake City
dag 27 - Yellowstone
dag 28 - Yellowstone
dag 29 - Yellowstone
dag 30 - Yellowstone
dag 31 - Yellowstone
dag 32 - Grand Teton
dag 33 - Grand Teton
dag 34 - Craters of the Moon
dag 35  - Boise
dag 36 - The Dalles
dag 37 - Mount Rainier
dag 38 - Mount Rainier
dag 39 - Painted Hills
dag 40 - Portland
dag 41 - Portland
dag 42 - Portland
#1 - 18-06-2019, 21:50 uur

Cees A

Wow, 6 weken Amerika.  Mooi plan  :afro:
De eerste 33 dagen voldoen precies aan je eis van een relaxte vakantie met genoeg tijd om onderweg iets te bekijken en te ondernemen.
Over dat deel heb ik dan ook alleen maar complimenten,  een paar opmerkingen en een paar tips.
Monterey:  Wil je Monterey bezoeken als dagtrip vanuit San Francisco ? Zo ja, dat kost je dan wel 2 keer 2 uur rijtijd.
Alternatief: Rij van San Francisco naar Monterey, overnacht in Monterey  en rij de volgende dag naar Yosemite

Zorg er aub voor dat je bezoek aan Yosemite buiten het weekend valt.  Yosemite in het weekend is niet leuk. 
Het is er dan heel erg druk en je verdoet veel tijd met filerijden en (vruchteloos) zoeken naar parkeerplaatsen.

Las Vegas in het weekend is ook druk, maar er is in het weekend ook wat meer te doen. Denk bv aan live muziek op diverse plaatsen.
Hotels op de Strip zijn wel peperduur in het weekend.  Tot 3 keer zo duur als door de week.
Als dat een bezwaar is, kijk dan ook eens naar een hotel een stukje buiten de strip, daar valt het vaak nog wel mee.

Je 3½ dag in Bryce vallen me op.  Bryce is namelijk, vergeleken met andere parken, vrij klein.  Wat zijn je plannen voor Bryce ?
Begrijp me goed, je kunt in Bryce zonder moeite die tijd volmaken. 
Zeker als je bepaalde plannen hebt zoals bijvoorbeeld een paar lange wandelingen.

Heb je onze voorbeeldroutes al bekeken ? Zie: ----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/
De routes op zich zijn voor jou niet zo belangrijk want jullie hebben al een route. De info bij die routes kan wel nuttig zijn.
In de informatie onder die routes staan namelijk vele tips over "things to do" onderweg.
Je vindt er ook (links naar) PDF kaarten van de nationale parken op je route. 
Het is handig bij het plannen van je route door een park als je weet waar alle bezienswaardige punten liggen.

Dan heb ik nog een wat meer serieuze opmerking over je route en dat gaat over het deel vanaf dag 33
Vanaf dag 33 lijkt het erop dat je ineens ontdekt dat het einde van je vakantie nadert terwijl er nog een aantal dingen op je lijstje staan.
De relaxte vakantie wordt dan gekenmerkt door dagen met lange rijtijden en is dan ineens een stuk minder relaxt.

Met het schrappen van Mt. Rainier zou je al veel kunnen oplossen.  Mt. Rainier ligt namelijk nogal een eind uit de richting.
In plaats daarvan zou je het plaatsje Bend kunnen invoegen. 
Bend ligt meer in de richting van je route en rondom Bend is genoeg te beleven.
Als je nog meer tijd nodig hebt zou, als je daar geen bijzondere plannen hebt, het schrappen van 1 dagje Bryce ook nog te overwegen zijn

Tip:  Neem, naast Bend, ook Silver Falls state park in je route op   (ligt zuidelijk van Portland)
Linkje:   ---->   https://oregonstateparks.org/index.cfm?do=parkPage.dsp_parkPage&parkId=151

Tip: Als je man interesse heeft in de luchtvaart dan mag een bezoek aan het Evergreen museum in McMinnville niet ontbreken.
In dit museum staat de enige echte Spruce Goose van Howard Hughes.
Linkje: ---->  https://www.evergreenmuseum.org/the-spruce-goose

Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips.

#2 - 19-06-2019, 10:26 uur

Linda1234

Hi Cees,

heel erg bedankt, ik heb hier heel veel aan! Ik ga aan de slag met je aanbevelingen, zodat we de puzzel compleet kunnen maken, heel erg bedankt!

Groet Linda
#3 - 19-06-2019, 21:03 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

Je hebt inderdaad een mooie route  :afro: Ik ben het grotendeels met Cees A eens. In tegenstelling tot hem zou ik Mount Rainier N.P. niet weglaten. Ik zou zelfs Mt St Helens N.M. toevoegen. Je hebt ruimte genoeg in je route, zie verder bij Bryce en Joshua Tree.

Bezoek de Painted Hills tussen Boise en The Dalles. Je komt er dan zowat langs.

Ik zou nog eens kijken naar Bryce N.P. Met twee overnachtingen zou je daar in mijn ogen zeker genoeg hebben. Kijk ook nog eens naar Joshua Tree N.P.  In de zomer is het heel heet in dit woestijnpark.

Van BryceN.P. is via UT-12 - zeer aan te bevelen, want een mooie route - is met een camper best een lange reisdag. Misschien wel te lang. Een overnachting bij Capitol Reef N.P. zou hier niet misstaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 20-06-2019, 01:35 uur
Groet,

Old Faithful

Ben2USA

Een verademing zo'n rustige 'ik wil alles echt goed zien' route.
Geniet!

Voorpret: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/   e.v.

Suc6!
#5 - 20-06-2019, 11:05 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Hans B

Mooi schema, maar de reisdagen ontbreken. Nu lijkt het of je 4dg in Bryce zit, maar je moet er wel naartoe.
Ik kan er veel van zeggen, maar neem de tips van anderen ter harte, dan komt het best goed.
#6 - 21-06-2019, 10:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JaapjeInAmerika

Mooie reis. Zelf zou ik wat meer tijd in parken doorbrengen. Ik neem aan dat je vanuit Portland terugvliegt. Dan zou ik Mt. Rainier zeker meepakken en Mount. St. Helens, zoals voorgesteld, ook. Je kunt tijd besparen door Bryce in te korten (1 dag is ook voldoende). Verder is Las Vegas wel aardig, maar als je daar geen grote plannen hebt is 1 dag (en avond/nacht) misschien ook al voldoende. verder lijken me Boise en The Dalles niet zo boeiend. Portland is wel aardig, maar 3 dagen? Misschien kun je vanuit Portland de Columbia River Gorge nog meepakken. Hou wel rekening met de soms forse reistijden.
#7 - 22-06-2019, 10:14 uur
--------------------------
Homepage: het beste van West-Amerika

Ben2USA

Niet intuinen! Neem in Bryce de tijd en in Vegas (ook: Freemont Experience!)  ook. Zie mijn blog wat daar alle,aal te zien is!
#8 - 23-06-2019, 15:04 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Bakvet

Tip: Als iemand interesse heeft in de luchtvaart dan mag een bezoek aan het Evergreen museum in McMinnville niet ontbreken.
In dit museum staat de enige echte Spruce Goose van Howard Hughes.
Linkje: ---->  https://www.evergreenmuseum.org/the-spruce-goose


Heb je ooit wel eens een vliegtuig via een glijbaan moeten verlaten? Ik hoop van niet.



Naast het museum is een overdekt waterpark, waar een heuse Jumbo Jet op het dak geparkeerd staat. Het waterpark is (zoals de meeste in  de V.S.) wel een beetje kinderachtig en eigenlijk hooguit geschikt voor kinderen tot 15 jaar. Maar je kunt er wel uit een 747 glijden! Mocht je er heen willen gaan, koop dan je kaartje via Groupon, dat scheelt de helft.  Maar doe het pas kort vooraf, want het waterpark verkeert in financiële moeilijkheden, net als het museum trouwens. De grote sponsor, Evergreen Aviation, bestaat niet meer.
#9 - 23-06-2019, 20:09 uur

JaapjeInAmerika

Niet intuinen! Neem in Bryce de tijd en in Vegas (ook: Freemont Experience!)  ook. Zie mijn blog wat daar alle,aal te zien is!

Een reis naar Amerika is voor de meesten een kwestie van plannen en dat betekent dingen kiezen en dingen laten. Tijd die je op de ene plek besteedt, kun je niet ergens anders besteden. Zelfs als je 6 weken gaat, is tijd beperkt. En er is zoveel moois!

4 dagen Bryce is gewoon erg veel voor de ‘gewone’ toerist. In 1 (volle) dag kun je makkelijk alle uitzichtpunten bezoeken en één of twee leuke wandelingen naar beneden maken. Je kunt dan nog 3 dagen in Bryce blijven, maar ook je route naar Salt Lake City wat oprekken en via bijv. Capitol Reef en Arches of Canyonlands rijden of (meer) tijd besteden in bijv. Grand Teton, Mt. Rainier en/of Mount St. Helens. Bryce is een prachtig park, maar voor Amerikaanse begrippen niet erg groot.

Ikzelf probeer altijd zo flexibel mogelijk te blijven. Als je je ven tevoren niet vastligt, kun je verder als je wilt. Als je in Bryce bent en je vindt het prachtig, dan moet je er gewoon 4 dagen blijven. En smaken verschillen uiteraard.
#10 - 24-06-2019, 08:14 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2019, 09:23 uur door JaapjeInAmerika »
--------------------------
Homepage: het beste van West-Amerika

Ben2USA

Eens! Maar rustig aan, en rijtijd incalcureren.
#11 - 25-06-2019, 10:42 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Hans B

Wellicht zo ietsje meer duidelijk i.v.m. je reistijden.   :afro:
Tijd komt je altijd te kort.  :(

#12 - 25-06-2019, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 25-06-2019, 14:37 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Linda1234

Bedankt allemaal! Heel fijn! De route is toch iets verandert omdat we nu willen starten in Salt Lake City en eindigen in San Francisco. En we neigen toch naar de hele tijd camper, dat lijkt ons wel heel fijn met 3 kids. Ik zet binnenkort, als ik weer het e.e.a. heb uitgeplozen de gehele route erop! Eerste dagen Yellowstone en Grand Teton heb ik overigens geboekt! Nogmaals heel erg bedankt!
#13 - 13-07-2019, 11:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15