Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roundtrip Californie

Discussie gestart

Wop

14 dagen  Californie..  Ik heb iets van een roundtrtip gemaakt..   ;-)   Deze lijkt mij wel te doen..  Of zou ik hier en daar nog wat moeten schuiven?  Het is voor ons 19 jaar geleden dat we  LA/ San Fr / Yosemite hebben bezocht.. San Diego wordt zelfs de eerst keer..  (Joahua Tree willen wij er ook graag inlaten)   

DagPlaatsTo do Kmtijd
WoensdagAmsterdam - San Diego
Aankomst 16:19 uur
DonderdagSan Diego - Los Angeles
20002:00
VrijdagLos Angeles
Walk of fame / Hollywood sign
ZaterdagLos Angeles - Pismo Beach
32003:30
ZondagPismo - Beach - Montery
17 mile drive24003:30
MaandagMontery - San Francisco
Golden Gate18002:00
DinsdagSan Francisco
Alcatraz
Pier 39
WoensdagSan Francisco
DonderdagSan Francisco - Yosemite
320
03:30
VrijdagYosemite
ZaterdagYosemite - Bakersfield
273
03:00
ZondagBakersfield - Palm Springs
Joshua Tree

350
03:30
MaandagPalm Springs - San Diego
Balboapark
22402:11
DInsdagSan Diego
WoensdagSan Diego
Vetrek 06:00 uur / 08:45 vliegen
DonderdagAmsterdamAankomst 08:10 uur
#1 - 12-01-2019, 08:46 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 17:40 uur door Wop »

Hans B

Zo maar wat losse opmerkingen
Wanneer is je trip, datum?
Is vliegen naar en van SD goedkoop?
Is LA of SF niet beter/handiger
Wil je niet wat langer in de auto zitten.
Kan je hier en daar tijdwinst opleveren om steden/parken meer tijd te hebben.

Maar verder zit alles er zo'n beetje wel in.
#2 - 12-01-2019, 10:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Zaterdag   Los Angeles - Pismo Beach  17 mile drive   
Mooie trip.  Wist niet dat Pismo Beach een 17 mile drive had.   wink
Ik weet zeker dat San Diego je aangenaam  zal verrassen.
Wanneer ga je eigenlijk ?
#3 - 12-01-2019, 10:14 uur

Hans B

17 mile drive = bij Pebble Beach net ten noorden van Carmel
Prachtige uitzichten.
#4 - 12-01-2019, 10:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Weet ik Hans, maar die in Pismo Beach was nieuw voor mij en een ervaren rot als Wop zal toch zeker geen fouten maken in z'n schema's  ;D
@Hans B   Ik gebruik tegenwoordig https://www.google.com/flights om de prijzen van tickets in de gaten te houden.
Je vult eenmalig aantal personen / vertrek- en aankomstluchthaven / data vertrek en retour in.   (heb nu datums in mei ingevuld)
Bij "bestemming" vul je Verenigde Staten in.
En dan zie je deze kaart van de VS met alle prijzen van alle steden (hoe verder je inzoomt hoe gedetailleerder)
Klik op een prijskaartje en je ziet vluchtdetails.



Zet die pagina bij je favorieten op je bladwijzerbalk en het enige wat je dan nog hoeft te doen is iedere dag even op die favorietenlink klikken en je krijgt meteen weer die kaart van de VS te zien met de laatste prijzen. Ideaal, probeer 't maar eens.


#5 - 12-01-2019, 10:34 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 11:32 uur door Cees A »

Hans B

@Cees A
Ga ik zeker uitproberen, maar mijn ervaring is dat sites als Tix of zo vaak goedkoper zijn.
#6 - 12-01-2019, 12:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Ik gebruik tegenwoordig https://www.google.com/flights om de prijzen van tickets in de gaten te houden.
Je vult eenmalig aantal personen / vertrek- en aankomstluchthaven / data vertrek en retour in.
Bij "bestemming" vul je Verenigde Staten in.
Goede tip.  :afro: Werkt alleen niet bij multi-city trips :(

Zet die pagina bij je favorieten op je bladwijzerbalk en het enige wat je dan nog hoeft te doen is iedere dag even op die favorietenlink klikken en je krijgt meteen weer die kaart van de VS te zien met de laatste prijzen.
Je kunt ook "Prijzen volgen - Volg de laagste prijzen voor deze reis en ontvang per e-mail prijsmeldingen en reistips" aanzetten.

Johan
#7 - 12-01-2019, 15:43 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Wop

Zo maar wat losse opmerkingen
Wanneer is je trip, datum?
Is vliegen naar en van SD goedkoop?
Is LA of SF niet beter/handiger
Wil je niet wat langer in de auto zitten.
Kan je hier en daar tijdwinst opleveren om steden/parken meer tijd te hebben.

Maar verder zit alles er zo'n beetje wel in.

@Hans B , Augustus..  Sd was inderdaad goedkoper... Scheelde 200 pp ..(tickets zijn dus al binnen)     /  Hoe bedoel je langer in de auto?  Ik sta open voor elk voorstel... ;-)
#8 - 12-01-2019, 17:42 uur

Wop

Weet ik Hans, maar die in Pismo Beach was nieuw voor mij en een ervaren rot als Wop zal toch zeker geen fouten maken in z'n schema's  ;D

@Cees A , Ik maak geen fouten, dat deed het toetsenbord :-)
#9 - 12-01-2019, 17:43 uur

Wop

Zaterdag   Los Angeles - Pismo Beach  17 mile drive   
Mooie trip.  Wist niet dat Pismo Beach een 17 mile drive had.   wink
Ik weet zeker dat San Diego je aangenaam  zal verrassen.
Wanneer ga je eigenlijk ?

Nu wel  ;D

Augustus dus..

Route andersom rijden ivm Highway one uitzichten niet beter?
#10 - 12-01-2019, 17:44 uur

Cees A

Route andersom rijden ivm Highway one uitzichten niet beter? 
Degenen die de kustroute van LA naar SF rijden doen dat omdat ze de zon in de rug willen hebben.
Degenen die 'm van SF naar LA rijden doen dat omdat het uitzicht dan beter zou zijn.
Ik heb 'm in beide richtingen gereden en ik heb totaal geen voorkeur.
Van de zon had ik geen last en voor het uitzicht maakt die ene weghelft weinig tot niets uit.
Bij de meeste uitzichtpunten ga je bovendien toch uit de auto om ze uitgebreid te bekijken / fotograferen.

Er zijn m.i. veel belangrijker redenen om te besluiten de route andersom te rijden.
Bijvoorbeeld het ontlopen van het weekend in Yosemite. Yosemite in het weekend is echt geen aanrader.
Het weekend in een stad doorbrengen is daarentegen vaak weer wel leuk.
Er is geen forenzenverkeer dus je kunt gemakkelijker parkeren en je hebt kans op evenementen, (farmers)markten enz.
Dus ... kijk eens hoe e.e.a. uitkomt als je de route andersom rijdt.
#11 - 13-01-2019, 08:28 uur

Hans B

Yosemite is wel een dingetje, hier vroegtijdig reserveren.
Je kunt er iets buiten gaan zitten El Portal is het beste, Oakhurst is iets verder.

Ik heb je schema iets gewijzigd met wat langere ritten.
Het scheelt je 2 volle dagen die je elders kunt inzetten.
Kijk maar of je er wat mee kunt.
Succes met d e voorbereiding.
#12 - 13-01-2019, 11:24 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 11:27 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

@Hans B  We houden dan 1 dag over, want woensdag vliegen we al terug :-)  Donderdag in AMS... Ik heb het schema ook even omgedraaid..   (ivm Yosemite in het weekend,  ps goede tip @Cees A ) Zal die van jouw er even naast zetten..   
#13 - 13-01-2019, 11:33 uur

Wop

Nou beste America Vrienden..  Willen jullie hier eens een blik opwerpen?  Het uitgangspunt was route 1 die ik omgezet had naar twee (Rondje andersom en geen Yosemite in het weekend). Daarna kwam @Hans B met een voorstel (vertaalt naar route 3) daar pakken we inderdaad ook Mono Lake, Bodie en Tioga pass mee (open in augustus)..   Echter vinden de rit van Montery naar LA te lang. Toch wilde ik ergens een extra dag halen. Die heb ik gecreëerd door vanuit SF (zie route 4) niet te overnachten in Montery, maar in San Simeon.  (In de ochtend op tijd vertrekken uit SF, dan 17 mile drive en na de lunch verder rijden. De extra kilometers die ik daar pak, scheelt de volgende dag weer, zodat wij direct door kunnen naar LA. Wat zoveel betekent dat we een extra dag San Diego kunnen inplannen (voor bijv, Seaworld) en een "rustige dag" zonder kilometers op het einde is ook wel fijn.

Route 4 lijkt dus (voor nu) de beste optie. Of worden wij nu (ten opzichte van route 1) te ambitieus..   Graag uw visie :-)   Tx! 

#14 - 13-01-2019, 12:28 uur

Cees A

Ehhh,  Kan er nog een versie 5 bij ? Of zie je dan door de (Sequoia)bomen het bos helemaal niet meer ?  Weet je wat, ik doe het gewoon.

Route nummer 5:
Wo. Vlucht AMS - SAN
Do. San Diego - LA (Walk of fame, Hollywood sign)
Vr. LA (Santa Monica en Venice) Tip: huur fietsen of ga lopen. Is maar 3,5 km
Za. LA - Pismo Beach
Zo. Pismo Beach - Monterey (Big Sur - McWay Falls - Aquarium Monterey)
Ma. Monterey Point Lobos (Point Lobos eerst doen vanwege parkeerdrukte) dan 17 mile drive daarna naar San Francisco
Di. San Francisco (Alcatraz / Pier 39 / Buurt rondom Fisherman's Wharf / Lombart Street)
Wo. San Francisco (Golden Gate Park en Golden Gate Bridge)
Do. San Francisco - Yosemite Bezoek Mariposa Grove (zuiden Yosemite) en overnacht in Oakhurst
Vr. Oakhurst via Glacier Point naar Yosemite Valley. Overnachting Valley of El Portal
Za. Verlaat Yosemite via de Tioga Pass, bekijk Mono Lake en overnacht in Bishop
Zo. Bishop via Joshua Tree naar Plam Springs (dit is een lange reisdag, 380 mijl, 6˝ uur excl. stops)
Ma. Palm Springs over de Palm to Pines Hwy, wegnummers 74, 371 en 79 via Temecula naar San Diego.
Di. San Diego.
Wo. SAN - AMS
Do. Aankomst AMS

Indeling van de dagen:
De rit van San Diego naar LA is niet zo groot. Dit geeft je deze donderdag nog genoeg tijd voor Hollywood.
Besteding LA op  vrijdag:   Bezoek de Pier van Santa Monica en loop of fiets naar Venice.

Zaterdag: Stop op je rit naar Pismo Beach even in Santa Barbara. Loop door het centrum en/of bezoek de oude missiepost.

Zondag: De rit van Pismo Beach naar Monterey gaat langs het mooiste stuk van de kust.
Stop regelmatig, o.a. bij het strand waar de zeeolifanten liggen, McWay Falls en Julia Pfeiffer state park.
Je arriveert waarschijnlijk eind van de middag in Monterey, nog mooi even tijd voor het Aquarium en Cannery Row.

Begin de maandagochtend met Point Lobos (vanwege beperkte parkeerruimte) en wandel langs de kust naar China Cove
Rij daarna de 17 mile drive en rij in de middag naar San Francisco.   (is maar 2 uurtjes rijden)

De opstap van de boot naar Alcatraz ligt zo ongeveer naast Pier 39. Logisch dus om die 2 dingen op 1 dag, de dinsdag,  te combineren.
Naast Pier 39 ligt het Musee Mecanique met allemaal oude speelautomaten. Best leuk om daar even binnen te lopen (is gratis)
Alle automaten werken nog en het mooiste is dat ze dat doen tegen ouderwetse prijzen.  1smile
Loop vanaf Pier 39 naar Lombart Street, merk je meteen hoe steil de straten in San Francisco zijn.
Je kunt doorlopen naar de Coit Tower en vanaf daar via de Filbert Steps afdalen.
Het einde van die Filbert Steps is zo ongeveer tegenover de steiger waar je die ochtend op de Alcatraz-boot stapte.
De woensdag is voor het Golden Gate Park en (een wandeling over) de Golden Gate brug.

Op donderdag rij je van San Francisco naar Yosemite.
Gezien de grootte van Yosemite en de beperkte tijd die je hebt lijkt het me beter om op 2 verschillende plaatsen te overnachten.
Rij daarom op deze donderdag eerst naar Mariposa Grove voor een wandeling langs de grote Sequoia's en overnacht in Oakhurst.

Op vrijdagochtend rij je eerst naar Glacier Point waar je een mooi uitzicht hebt over de vallei.
Daarna rij je naar de vallei voor bekende uitzichtpunten zoals Tunnel View en El Capitan en wat korte wandelingetjes.
Overnacht in de vallei of in El Portal, dan zit je dichtbij de Tioga Road.

Op zaterdag verlaat je het park via de Tioga Road.
Onderweg op die Tioga Road is nog veel te zien, dus ik verwacht niet dat je tijd zal hebben voor Bodie. (kost je v.a. Lee Vining  ± 3 uur)
Vandaar dat ik alleen Mono Lake noem, maar bekijk even hoe laat  je in Lee Vining arriveert. Dan zie je vanzelf of er nog tijd is voor Bodie
Overnachting is in Bishop. Leuk stadje met vele hotels.

Op zondag je enige lange reisdag. Van Bishop via Joshua Tree naar Palm Springs. Overnachting in Palm Springs.

Op maandag verlaat je Palm Springs via de Palm To Pines Hwy en rij je via Temecula naar Palm Springs.
Als je een beetje vroeg vertrekt ui Palm Springs heb je deze dag nog genoeg tijd voor centrum en haven van San Diego.
Bezoek de Midway en rij over de brug naar Coronado voor het beroemde hotel Del Coronado.

Dinsdag ga je naar het enorme Balboa park met z'n vele musea en de Zoo.
Als je nog tijd over hebt, rij dan nog even naar Old Town.
En dan zit het er op .............
#15 - 13-01-2019, 15:22 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15