Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Rocky Mountain np, Mount Rushmore en Yellowstone

Discussie gestart

Him

Hoi Allemaal,

Wij gaan juli 2024 voor 4,5 week reizen in west USA. starten in Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Moab, Rocky Mountain. Mount Rushmore, Yellowstone, Salt Lake City, Bryce, Zion en weer terug in las Vegas.

De Route vanaf Rocky Mountain np, Mount Rushmore, Yellowstone, Salt Lake City is nieuw voor ons, de andere plaatsen hebben we meerdere malen bezocht.

De  De aftand tussen Rocky Mountain np en Mount Rushmore is erg groot en kunnen niet goed vinden wat we hier tussen nog meer kunnen doen, zelfde geld voor route Mount Rushmore naar Yellowstone.

Hebben jullie tips?
#1 - 01-10-2024, 15:35 uur

Cees A

Rocky Mt:
Kaart van het park:  ---->  https://npmaps.com/wp-content/uploads/rocky-mountain-map.pdf
Rij dit park binnen via de ingang bij Grand lake.
Volg de Trail Ridge Road langs de hoogste toppen van  het park en het Alpine visitorcenter.  (zie kaart)
Mooi wandelgebied vind je bij Bear Lake.
Let op !!  Dit jaar moest je in de drukke maanden een toegangsreservering maken met een tijdslot om Rocky Mt.  binnen te komen.
Dit was gedaan om de drukte te spreiden over de dag.    Waarschijnlijk zal in 2025 weer met zo'n tijdslot worden gewerkt. 
Hou dus de komende maanden de National Park Service pagina van Rocky Mt in de gaten.

Black Hills:
De rit van Rocky Mt. naar de Black Hills valt best mee.
Tip:  Plan je 1e overnachting in de Black Hills in het plaatsje Hot Springs, South Dakota.   Dit is 5 uur 15 min rijden vanaf Estes Park.
Onderweg zou je een korte stop kunnen maken in het oude centrum van de plaats Cheyenne.
De volgende dag kun je dan via de Wildlife Loop van Custer State Park, de Game Lodge en Needles Hwy naar Mt Rushmore rijden.
Zie kaart van Custer:  ---->  https://gfp.sd.gov/userdocs/tatanka_scenic.pdf

Badlands National Park:
Ik mis Badlands op je lijstje.   Badlands ligt wat oostelijk van de Black Hills.
Vanaf je overnachtingsadres bij Mt. Rushmore zou je een dagtocht kunnen maken naar Badlands.
NPS pagina van Badlands:   ---->  https://www.nps.gov/badl/index.htm

Devis Tower:
Vanaf de Black Hills is het ongeveer 6 uur rijden naar Cody.   Ik heb zelf meerdere malen dit stuk in 1 keer (in 1 dag dus) gereden.
Wil je het rustiger aan doen, plan je route dan via Devils Tower National Monument en overnacht onderweg in bv Sheridan
NPS pagina:  ----->  https://www.nps.gov/deto/index.htm      PS: Devils Tower is gebruikt als decor in de film Close Encounters.

Cody:
Bezoek in Cody in ieder geval het Buffalo Bill Historical Center.  (4 western-musea onder 1 dak)
in de zomermaanden is er in de avonduren een rodeo in Cody

Yellowstone: 
Hou rekening met de grootte van dit park.  Alleen het bekijken van de highlights van dit park kost je al 3 volle dagen
Bijvoorbeeld  de parkroad die door het park loopt en de vorm heeft van een 8 is al 250 km lang.
Meer info en kaartmateriaal over dit park vind je bij onze voorbeeldroute  (linkje naar deze route onderaan dit bericht)

Salt Lake City:
Ook voor info over Salt Lake City verwijs ik naar de voorbeeldroute.

Tussen Salt Lake City en Las Vegas:
Ik zie dat je naar Bryce en Zion wil.
Mocht je Zion al eens eerder bezocht hebben, denkt dan eens aan Snow Canyon.
Klik hier voor info over Snow Canyon

Vanaf St.George kun je op 2 manieren naar Las Vegas rijden.
De gebruikelijke route is via Valley of Fire en als je dit park nog niet hebt gezien moet je dat ook zeker doen want Valley of Fire is zonder meer een absolute aanrader.
Al je VoF echter al hebt gezien en je wil eens wat anders, denk dan eens aan de route via Cathedral Gorge state park.
Klik hier voor info over Valley of Fire
Klik hier voor info over Cathedral Gorge

Tot slot  hieronder een linkje naar onze voorbeeldroute vanaf Denver via Rocky Mt., Black Hills, Yellowstone en Salt Lake City.
Ik weet zeker dat je hier ook nog diverse tips kunt vinden.
--->  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.  Als je nog aanvullende vragen hebt hoor ik dat uiteraard graag.
Succes met plannen.
#2 - 02-10-2024, 09:37 uur

Him

Bedankt Cees!

Wij zijn ervaren wandelaars en sporters, en zouden graag langer in de nationale parken willen blijven om uitgebreidere trails te lopen. Aangezien we echter met twee kleine kinderen reizen, kiezen we ervoor om ons te richten op de belangrijkste hoogtepunten.

Rocky Mountain National Park: We reizen van Grand Lake naar Estes Park, waar we ook overnachten. Onderweg plannen we stops bij verschillende uitzichtpunten en korte wandelingen. We willen ook het Alpine Visitor Center bezoeken via de Old Fall River Road. Heeft iemand ervaring met deze route, en zou je het aanraden?

We kenden de Wildlife Loops nog niet, maar willen deze graag aan onze reis toevoegen. Op de laatste dag willen we vroeg vertrekken uit de Rocky Mountains. We hebben ons verdiept in de Wildlife Loop en overwegen nu om die dag te starten bij Legion Lake Lodge en vervolgens zuidwaarts te rijden. We willen die avond in Keystone overnachten. De volgende ochtend kunnen we dan Mount Rushmore bezoeken en daarna beginnen we onze reis naar Badlands. (Ook Badlands is nieuw voor ons, dus we voegen een extra nacht toe.) We plannen een bezoek aan het White River Visitor Center en overnachten opnieuw in Keystone.

Is Badlands geschikt voor kinderen? Ik zag dat er uitdagende hikes zijn en vraag me af of het haalbaar is met onze kleintjes.

De volgende ochtend willen we in één keer doorrijden naar Cody. Is Devil’s Tower op die dag nog te doen, of wordt dat te veel? We wisten ook niet dat er rodeo’s in Cody waren, maar de kinderen zouden dat geweldig vinden! Kaartjes zijn vanaf maart verkrijgbaar en dat willen we zeker doen.

Yellowstone: Hier ben ik nog niet helemaal uit. In eerste instantie wilden we via de Northeast Entrance het park inrijden, dan via Lamar Valley naar Tower Roosevelt, Mammoth Hot Springs, Norris Geyser Basin, en dan overnachten bij Old Faithful. De volgende ochtend wilden we de Upper, Mid en Lower Geyser Basins bezoeken en via de westelijke uitgang Yellowstone verlaten.

We hebben nu echter besloten om vanuit Cody het park in te gaan via de East Entrance, diezelfde dag de Upper, Mid en Lower Geyser Basins te bezoeken, en het park via de West Entrance te verlaten, zonder overnachting in Yellowstone.

Welke optie is het beste? Of zouden we toch iets anders moeten overwegen?

Ik zag ook een andere mogelijkheid om in Red Lodge te overnachten en via de Beartooth Highway Yellowstone binnen te gaan, waardoor we Cody overslaan. In je link zag ik dat je iemand anders adviseerde om vanuit Red Lodge via de Beartooth Highway naar Cody te rijden en vervolgens terug naar de Northeast Entrance. Is dat geen omweg? Zou het dan niet beter zijn om Cody te skippen?

Voorbeeldroute:
•   Dag 8: Sheridan – Red Lodge (200 mijl / 325 km, 4 uur rijden, via Bighorn Canyon naar Red Lodge)
•   Dag 9: Red Lodge – Cody (115 mijl / 185 km, 3 uur rijden, via de prachtige Beartooth Pass en de Chief Joseph Highway naar Cody)

We hebben Bryce, Zion en Valley of Fire al drie keer bezocht. Vanavond zal ik me verdiepen in de andere opties die je hebt voorgesteld.
#3 - 03-10-2024, 09:32 uur

Cees A

We willen ook het Alpine Visitor Center bezoeken via de Old Fall River Road.
Heeft iemand ervaring met deze route, en zou je het aanraden?   
De Old Fall River road is vóór corona een tijd afgesloten geweest wegens reconstructiewerkzaamheden.
In theorie zou de toestand van deze weg nu dus goed moeten zijn.   De weg is echter nogal gevoelig voor winterschade.
Een beetje winter zou dus zomaar roet in het eten kunnen gooien
Hou het hoofdstuk "Alerts" op de NPS pagina van dit park in de gaten voor info over de actuele toestand.
En bij het Alpine Visitorcenter kan men je helemaal goed inlichten over de toestand van die weg.

We plannen een bezoek aan het White River Visitor Center   

Begrijp ik goed dat jullie vooral het zuidelijke deel van Badlands willen bezoeken ?
Ik zou het jammer vinden als je het stuk tussen de Pinnacles Entrance en de Northeast Entrance zou overslaan.
Bekijk de informatie over dit park nog eens goed.

De volgende ochtend willen we in één keer doorrijden naar Cody. Is Devil’s Tower op die dag nog te doen, of wordt dat te veel? 
Bedenk dat het vanaf Custer via Devils Tower naar Cody 7 uur rijden is.   
Let op:    Die 7 uur is excl. plas, rust, lunch, en andere pauzes onderweg en ook excl. de tijd die je bij Devils Tower doorbrengt.
En als ik het goed heb gaan om 19.00 uur de poorten open bij de rodeo ..................   wink

Voorbeeldroute:
•   Dag 8: Sheridan – Red Lodge (200 mijl / 325 km, 4 uur rijden, via Bighorn Canyon naar Red Lodge)
•   Dag 9: Red Lodge – Cody (115 mijl / 185 km, 3 uur rijden, via de prachtige Beartooth Pass en de Chief Joseph Highway naar Cody)
De complete tekst in de voorbeeldroute over dit onderwerp luidt:
Deel 2A
Met 1 dag extra kunt u een rit over de Beartooth Pass en de Chief Joseph Hwy aan uw route toevoegen.
--->  (zie verderop in deel 4 waar u die dag vandaan kunt halen)
Dit stukje reisschema wordt dan:
7   Custer         --  Sheridan           270 mls - 435 km - 4.30 uur rijden    (via Devils Tower)
8   Sheridan     --  Red Lodge         200 mls - 325 km - 4.00 uur rijden    (via Bighorn Canyon naar Red Lodge)
9   Red Lodge   --  Cody                115 mls - 185 km - 3.00 uur rijden    (via de mooie Beartooth Pass en de Chief Joseph Hwy naar Cody)
Vanaf hier volgt u weer de voorbeeldroute vanaf dag 9  (Cody – Gardiner)

De route over de Beartooth Pass en de Chief Joseph Hwy is bedoeld als eventuele uitbreiding (en kost1 dag extra) op de basis voorbeeldroute.
Zie dit bericht in voorbeeldroute:   ---->  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136366/#msg136366

Yellowstone: Hier ben ik nog niet helemaal uit.   
Wat vond je van de route door Yellowstone zoals die beschreven is in dit bericht van de voorbeeldroute  ?
------>  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136367/#msg136367

Onderaan dat bericht staat trouwens ook iets over Grand Teton National Park. 
Dat park miste ik eigenlijk in jouw reisschema.  Sla je Grand Teton bewust over ?
#4 - 03-10-2024, 14:00 uur

Him

Bedankt, route deels aangepast me jouw adviezen en voorbeeldroutes.
#5 - 08-10-2024, 10:54 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15