Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route San Francisco, Los Angeles, Las Vegas

Discussie gestart

xsanx

Dag allemaal,
Ik heb al enorm veel informatie van jullie forum geplukt ter voorbereiding van onze eerste amerikareis. In juli/aug ga ik met man en kinderen van 11 en 13 een ongetwijfeld fantastische vakantie beleven in West Amerika. De voorpret is al super, maar ik ben nu op een punt aangekomen dat ik graag wat advies zou willen vragen. Wat vinden jullie van deze suggestie, wetende dat wij veel variatie willen, van steden en natuur houden en ook uitgerust thuis willen komen. de vliegtickets zijn al geboekt; heen naar San Francisco en terug vanaf Las Vegas.

Dag 1: vlucht naar San Francisco, hotel downtown of in Oakland
2-3: San Francisco
4:-5-6: met 2 tussenstops, bv Monterey en Pismo naar Los Angeles
7-8-9: Omgeving LA, overnachten in LA of bv Hollywood of Santa Monica, of toch op twee plaatsen ivm verkeersdrukte. 1 dag gereserveerd voor Universal Studios of een ander park.
10:  LA-->Kingman
11: Kingman-->GC
12: GC
13: GC-->Page
14: Page
15: Page--> Bryce, overweeg via Monument Valley, Capital Reef met daar 1 of 2 overnachtingen die dan elders weg moeten ;-)
16: Bryce
17: Bryce--> Zion
18: Zion
19: Zion-->Las Vegas via Valley of Fire
20,21: Las Vegas
22: vertrek

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
#1 - 23-02-2018, 10:55 uur

Cees A

Dit is een heel erg mooi en rustig schema met genoeg tijd om in de steden en parken vanalles te ondernemen. Compliment !   :afro:
Het tussenvoegen van Mon.Valley en Capitol Reef gaat dit rustige schema een stuk drukker maken.
Van "uitgerust thuiskomen" gaat dan niet veel meer komen vrees ik ...........  wink

Overnachten in het centrum van San Francisco heeft als voordeel dat je "on the spot" zit.
Nadeel is de hoge hotelkamerprijs, vaak nog aangevuld met parkeerkosten om je auto in de garage van het hotel te stallen.
Buiten het centrum zijn de hotels een stuk goedkoper.
Je noemde zelf Oakland al, maar kijk ook eens naar hotels in South San Francisco (noordelijk van het vliegveld) of San Bruno, Milbrae, Burlingame (westelijk en zuidwestelijk van het vliegveld)
Vanaf het vliegveld is het, afhankelijk waar je zit, ongeveer 15 - 20 min met de auto naar het centrum.
Met een early-bird aanbieding van parkeergarages kun je je auto voor 10 - 20 $ een hele dag in dat centrum parkeren.
Je kunt ook met openbaar vervoer (bv de BART) naar het centrum, maar door de per persoon prijzen is dat bij 4 personen duurder dan de auto.
Een goedkope parkeergarage of parkeerplaats vind je met deze website:
Linkje:  ---> https://sanfrancisco.bestparking.com/neighborhoods/fishermans-wharf-parking

Ben zelf niet zo gecharmeerd van LA, maar ik heb er ooit overnacht in het stadsdeel Sherman Oaks
Wij zaten toen in deze Hampton Inn, maar er lagen meer hotels in die buurt. Ertegenover lag bv een Best Western
Linkje: http://hamptoninn3.hilton.com/en/hotels/california/hampton-inn-and-suites-los-angeles-sherman-oaks-LAXVNHX/index.html
Sherman Oaks ligt bij de kruising van de 405 en de 101. Precies tussen Hollywood en Santa Monica
Vanaf ons hotel reden we in 15 minuten naar zowel Hollywood als Santa Monica.

Tip: Naast het Chinese Theater op Hollywood Blvd, op de hoek van Hollywood Blvd en Highland Ave ligt het Highland shopping center.
In dat shopping center staat een soort van "poort" met 3 loopbruggen boven elkaar.
Vanaf die loopbruggen heb je een mooi zicht op de heuvels met de Hollywood letters. Leuk voor een foto.
Zie: https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637966614/in/photostream/
En deze: https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637964094/in/photostream/

Vanaf de pier van Santa Monica is het maar 4,5 km naar Venice Beach. Als het niet te warm is kun je er naar toe  lopen.
Als je niet wil lopen,  in Santa Monica kun je ook fietsen huren.
#2 - 23-02-2018, 11:35 uur

Hans B

Als je de volle dag Bryce opgeeft, zou je de omweg langs Capitol Reef wel kunnen doen.
Bryce behoeft in  principe ook geen hele dag. Het park is klein. Maar het kan natuurlijk wel als je wat uitgebreider gaat wandelen.
#3 - 23-02-2018, 14:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

En een overnachting bij de Grand Canyon of Page vervangen voor eentje bij Monument Valley zou in mijn ogen ook wel kunnen, al is dat afhankelijk van de plannen ter plaatse.  De rit van Monument Valley naar Capitol Reef is een stuk korter dan van Page naar Capitol Reef.  Van Monument Valley via Us-163, Ut-261 en Ut-95 is een mooie weg met onderweg o.a. Mexican Hat, Goosenecks S.P., Valley Of The Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges N.M., Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon. Je zult wel keuzes moeten maken, want het is echt te veel voor één dag en je wilt ook nog wat tijd over houden voor Capitol Reef N.P.  De weg tussen Capitol Reef en Bryce - Ut-12 - is ook een aanrader.
Het programma wordt zo wel voller, maar in mijn ogen de moeite om te overwegen waard. De keuze is aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 23-02-2018, 15:05 uur
Groet,

Old Faithful

xsanx

Dankjulliewel! Weer nieuwe inspiratie, ik ga ermee aan de slag!
#5 - 23-02-2018, 23:08 uur

Cees A

Je  reisschema met Monument Valley en Capitol Reef zou er zo uit kunnen zien.
De benodigde dagen zijn weggehaald bij Bryce (1 dag) , LA (1 dag) en Grand Canyon (halve middag)
Tja ...... There's no such thing as a free lunch.   :angel:
Die dag bij Bryce en die halve middag bij Grand Canyon zul je overigens, vanwege de beperkte grootte van die parken, niet zo missen.
En v.w.b. de steden heb je nog steeds in zowel San Francisco, LA als Las Vegas 2 dagen.

01 Amsterdam--- – San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco
04 San Francisco – Monterey
05 Monterey---- – Pismo Beach
06 Pismo Beach- – LA
07 LA
08 LA
09 LA-------------- – Kingman (Stukje van de oude Route 66 via Oatman en de Sitgreaves Pass)
10 Kingman------- – Grand Canyon
11 Grand Canyon – Page (Ochtend en deel van de middag in Grand Canyon, halverwege de middag de rit naar Page)
12 Page
13 Page------------ – Mon. Valley
14 Mon. Valley ---– Capitol Reef (over Hwy 261 en 95 via Goosenecks State Park en de Moki Dugway)
15 Capitol Reef
16 Capitol Reef-- – Bryce
17 Bryce---------- – Zion
18 Zion
19 Zion----------- – Las Vegas   (Via Valley of Fire)
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas---- – Vlucht naar AMS
23 Aankomst Amsterdam

Info over Oatman vind je bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Info over "things to do" in Capitol Reef en PDF kaarten van dit park vind je bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Info Goosenecks state park:  ----> https://stateparks.utah.gov/parks/goosenecks/
Info Moki Dugway:  ----> https://utahscanyoncountry.wordpress.com/2012/05/09/moki-dugway/
#6 - 24-02-2018, 10:47 uur

xsanx

Dank voor jullie input! Tot nu toe ben ik tot het volgende schema gekomen (ik heb de layout overgenomen van jou Cees, dankjewel, ziet er overzichtelijk uit.) Door eerst naar Monument Valley te gaan en daarna naar Page kunnen we overnachten in 'The View'. Dat lijkt me geweldig. Volgens mij moet dat qua rijden niet veel uitmaken, toch? Capital Reef denk ik toch maar over te slaan, om de rust te bewaren. Net zoals Yosemite, Sedona, Moab en een hoop andere mooie plekken.

19/7 01 Amsterdam--- – San Francisco
20/7 02 San Francisco
21/7 03 San Francisco
22/7 04 San Francisco – Monterey (200 km)
23/7 05 Monterey---- – Pismo Beach (250)
24/7 06 Pismo Beach- – LA/Santa Monica/Venice (500)
25/7 07 LA
26/7 08 LA
27/7 09 LA
28/7 10 LA-------------- – Kingman (500)
29/7 11 Kingman------- – Grand Canyon (270)
30/7 12 Grand Canyon – Monument Valley (The View hotel) (250 km, 3 uur)
31/7 13 Monument Valley -- Page (200km, 2 uur)
1/8 14 Page
2/8 15 Page--> Bryce (250, 2,5 uur) via Kanab
3/8 16 Bryce
4/8 17 Bryce---------- – Zion (140)
5/8 18 Zion
6/8 19 Zion----------- – Las Vegas   (Via Valley of Fire) (320)
7/8 20 Las Vegas
8/8 21 Las Vegas
9/8 22 Las Vegas---- – Vlucht naar AMS
10/8 23 Aankomst Amsterdam
#7 - 12-03-2018, 09:56 uur

Cees A

Mooi routeplan !  Compliment,  2 dikke duimen..........   :afro:  :afro:

Door eerst naar Monument Valley te gaan en daarna naar Page kunnen we overnachten in 'The View'. Dat lijkt me geweldig.
Volgens mij moet dat qua rijden niet veel uitmaken, toch?   
Klopt,  goed te doen zo. Qua rijden maakt het inderdaad (bijna) niks uit.
The View puur en alleen bekijkend als hotel is z'n prijs eigenlijk niet waard.   Maar ja .............. het uitzicht hé ?   1smile

PS: zou niet te lang wachten met boeken van the View, ik zag dat er op 30 juli al veel kamers zijn uitverkocht.
Zie:  -----> https://secure.iqres06274.com/IQReservations/asp/RoomAvailability.asp

#8 - 12-03-2018, 10:48 uur

xsanx

PS: zou niet te lang wachten met boeken van the View, ik zag dat er op 30 juli al veel kamers zijn uitverkocht.


Die hadden we al maar vast vastgelegd ;-). En inderdaad, puur voor dat uitzicht. Want of die zonsopkomsten anders lukken....ik ben bang van niet! Hier zou dat moeten kunnen. Desnoods blijven de kinderen uitslapen...

En dankjewel voor het compliment!
#9 - 12-03-2018, 10:54 uur

Hans B

Niks mert aan doen . Genieten.
#10 - 20-03-2018, 23:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

xsanx

dankjewel!
#11 - 27-03-2018, 20:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15