Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route west Amerika - tips graag

Discussie gestart

Ingrid Bosman

Hallo all,

Over goed een week vertrekken we naar de US of A voor een campertrip. Best spannend, want we hebben nog nooit met een camper gereden. Helaas hebben we de pech dat de mooie route 1 vanaf Monterey deels afgesloten is en de 120 naar Yosemite.
We hebben de volgende route uitgestippeld;
Routeoverzicht
1.   San Francisco
2.   San Francisco
3.   Carmel/Monterey
4.   San Simeon
5.   Santa Barbara
6.   Los Angeles
7.   Los Angeles
8.   Joshua Tree
9.   Lake Havasu
10.   Kingman
11.   Grand Canyon
12.   Monument Valley
13.   Page
14.   Page
15.   Zion
16.   Las Vegas
17.   Las Vegas
18.   Death Valley
19.   Lake Isabella
20.   Sequoia / Kings Canyon
21.   Yosemite National Park
22.   Yosemite National Park
23.   San Francisco
24.   San Francisco
25.   San Francisco
26.   Vertrek: San Francisco
Op dag 25 moeten we de camper weer inleveren bij Road Bear, dus  we hebben nog 1 dag speling om op tijd in SF terug te komen.
Nu twijfel ik over het volgende; wel/niet naar Death Valley of van Las Vegas naar Barstow en van Barstow naar Kings Canyon (dus Lake Isabela overslaan). Naast alle mooie parken zijn we ook wel heel geïnteresseerd in de kust, zijn er nog tips voor mooie/leuke plekken voor een dagje strand & zee? Alle tips zijn welkom.
NB: tot nu toe lijkt het of alle campingplaatsen al vol zijn, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast dank en groet,
Lou & Ingrid.
#1 - 11-04-2018, 21:22 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.   Je hebt een mooie, goed geplande route.   :afro: :afro:

Ik begin maar met het slechte nieuws.  Ik ben geen kampeerder en weet dus helemaal niks over camperplaatsen en zo.  Sorry.

V.w.b. Death Valley, als je camperverhuurder je toestemming geeft om door Death Valley te rijden, en gezien de datum dat je door DV wil rijden zal dat geen probleem zijn,  dan moet je dat zeker doen. Death Valley is een erg mooi en fascinerend  park !!

Voor meer tips over je route moet je eens bij onze zuid-west voorbeeldroute kijken.
Linkje: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Lees vooral de informatie die onder die route staat !
Hier vind je bv PDF kaarten van alle parken waarop alle bezienswaardige punten staan aangegeven.
Handig om een efficiënte route door het park te plannen.
Je vind er ook tips over things to do in de parken en informatie over bezienswaardigheden onderweg.

Ik vrees dat je voor "stranddagen" nog een beetje te vroeg in het (voor)jaar zit.
Het water van de Pacific zal nog erg koud zijn en aan de kust bij San Francisco is de kans dat het er aangenaam is ook nog erg klein.
Maar ........... Who cares.   Naar het strand kun je immers overal.  Zelfs in Nederland   (tenminste,  in de zomer bij mooi weer
Besteed je kostbare tijd in Amerika liever aan de vele bezienswaardigheden die Amerika rijk is.
Ik wens je in ieder geval een heel mooie reis.
#2 - 11-04-2018, 21:56 uur

Dirc

Eens met ome Cees. Death Valley is een van die parken die je niet van een foto'tje kunt bewonderen. Dat moet je echt ervaren.
Om deze reden ben ik er ook meer dan 1 keer geweest. Puur de ervaring van een enorme zandvlakte, het besef dat je een flink eind onder zee niveau bent, de wind die het eerder warm maakt dan koud, het bewegende zand in de wind.......zeker een favoriet park.

Mocht je meer dagen willen besteden zou je ook een one-way kunnen overwegen. Starten in LA, eindigen in SF.
#3 - 12-04-2018, 10:03 uur

Hans B

Wellicht nog een BUG in je schema. Komende van Visalia kun je niet van Sequoia via de doorgaande weg naar Kings Canyon. Er zijn lengte restricties op die route.
Kijk op de website van NPS.GOV/SEKI voor de juiste info.
#4 - 16-04-2018, 16:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ingrid Bosman

Wellicht nog een BUG in je schema. Komende van Visalia kun je niet van Sequoia via de doorgaande weg naar Kings Canyon. Er zijn lengte restricties op die route.
Kijk op de website van NPS.GOV/SEKI voor de juiste info.
Hé Hans, bedankt voor deze info. Ik heb het net nagekeken en inderdaad zullen we dan via Fresno de 180 moeten nemen. Ik hoop niet dat we ook nog aan de sneeuwkettingen moeten, want dan is de lol er bij mij wel vanaf ;-)
#5 - 16-04-2018, 23:46 uur

Ingrid Bosman

Om te beginnen  welkom op dit forum.   Je hebt een mooie, goed geplande route.   :afro: :afro:

Ik begin maar met het slechte nieuws.  Ik ben geen kampeerder en weet dus helemaal niks over camperplaatsen en zo.  Sorry.

V.w.b. Death Valley, als je camperverhuurder je toestemming geeft om door Death Valley te rijden, en gezien de datum dat je door DV wil rijden zal dat geen probleem zijn,  dan moet je dat zeker doen. Death Valley is een erg mooi en fascinerend  park !!

Voor meer tips over je route moet je eens bij onze zuid-west voorbeeldroute kijken.
Linkje: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Lees vooral de informatie die onder die route staat !
Hier vind je bv PDF kaarten van alle parken waarop alle bezienswaardige punten staan aangegeven.
Handig om een efficiënte route door het park te plannen.
Je vind er ook tips over things to do in de parken en informatie over bezienswaardigheden onderweg.

Ik vrees dat je voor "stranddagen" nog een beetje te vroeg in het (voor)jaar zit.
Het water van de Pacific zal nog erg koud zijn en aan de kust bij San Francisco is de kans dat het er aangenaam is ook nog erg klein.
Maar ........... Who cares.   Naar het strand kun je immers overal.  Zelfs in Nederland   (tenminste,  in de zomer bij mooi weer
Besteed je kostbare tijd in Amerika liever aan de vele bezienswaardigheden die Amerika rijk is.
Ik wens je in ieder geval een heel mooie reis.

Dankjewel Cees, voor je nuttige informatie. Ik heb er goed gebruik van gemaakt in de voorbereidingen.
#6 - 16-04-2018, 23:50 uur

Hans B

Het is ook even een vraag waarvoor ga je naar SeKi. Is het alleen vanwege de grote bomen, dan kun je de overweging maken om deze in het zuidelijke deel van Yosemite te bekijken. (Mariposa bij de south entrance) . Scheelt je een hoop tijd.

Wil je perse naar Sequoia en Kings Canyon is er meer tijd nodig dan de ene dag dieje hebt staan.
#7 - 17-04-2018, 22:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15