Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SLC-yellowstone-glacierNP-Canada-Seattle

Discussie gestart

Smetje

Hallo allemaal,

ik heb al heel wat gelezen op deze site, en wil graag onze route voorstellen.  Haalbaar?  We willen graag van de parken genieten, in Vancouver op vriendenbezoek, daarom vandaar naar Seattle (ivm autoverhuur moeten we terug de grens over) en terug naar huis vliegen
hier het grove schema: we kunnen 21-23 dagen gaan
vliegen naar SLC
grand teton (1 dag daar doorbrengen, haalbaar vanuit SLC of nog een tussenstop?)
yellowstone (2-3 dagen, wat zeker zien?!)
richting glacier NP (onderweg nog ergens stoppen of lange reisdag,)
glacier NP
waterton NP (canada)
Banff
jasper?? of teveel
hoe richting Vancouver?
vancouver-vancouver iland?
Seattle
bedankt voor jullie reacties!
an
#1 - 17-02-2018, 12:20 uur

Hans B


Voorbeeld hoe het zou kunnen.
Ik denk niet dat je tijd hebt voor Vancouver Island, daar moet je volgens mij toch minstens 2 a 3 volle dagen zijn.
Vancouver stad is ook mooi (suspension bridge, Grouse mountain, Stanley park, gaslicht district)


#2 - 17-02-2018, 12:50 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 12:54 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Smetje

bedankt voor de suggestie!
#3 - 17-02-2018, 13:10 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Het is voor iedereen,  ook voor jezelf,  beter en vooral duidelijker als je een "wensenlijstje" uitzet in een van-dag-tot-dag schema.
Zet er de dagelijkse afstanden en rijtijden achter en je ziet meteen of  het haalbaar is en of er dagen tussen zitten met teveel km.

Ben het met Hans B eens,   Vancouver Island is "een brug te ver" .  (of moeten we zeggen "een eiland te ver" )
Om iets van Vancouver Island te zien moet je er ook een aantal dagen verblijven en die dagen heb je niet

Volgens mij is voor de rest je plan, hoewel ietwat krap, best haalbaar.
De parken en plaatsen die je gaat bezoeken liggen ver uit elkaar.  Hou dus rekening met veel km en reistijd
Mijn voorstel voor een reisschema heeft, zeker in het begin, overeenkomsten met dat van Hans B maar is toch iets anders.

01 AMS – SLC
02 Salt Lake City
03 Salt Lake City – Jackson
04 Jackson – Via Grand Teton naar Yellowstone
05 Yellowstone
06 Yellowstone
07 Yellowstone – Gardiner (Gardiner ligt tegen de noordelijke ingang van Yellowstone, handig voor de volgende dag)
08 Gardiner – Glacier
09 Glacier   
10 Glacier – Waterton
11 Waterton – Banff
12 Banff
13 Banff – Jasper
14 Jasper
15 Jasper – Clearwater
16 Clearwater  – Whistler
17 Whistler – Vancouver
18 Vancouver
19 Vancouver
20 Vancouver – Seattle
21 Seattle
22 Seattle – AMS
23 Aankomst AMS

Lees de info over Salt Lake City, Grand Teton en Yellowstone bij onze  Denver-Yellowstone voorbeeldroute
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/   
#4 - 17-02-2018, 13:34 uur

Smetje

onze voorlopige planning:
weten nog niet goed waar in Glacier NP en ook voor Yellowstone zijn we nog volop aan het lezen wat en hoe.
1   thuis   SLC         
2   SLC   Jackson   457km      
3   grand teton            
4   jackson   yellowstone   204km      
5   yellowstone            
6   yellowstone            
7   yellowstone   glacier NP   tever?   east glacier entrance?   of west entrance, volgende dag doorrijden naar east entrance?
8   Glacier NP            
9   Glacier NP   watertonNP   afh van waar vertrek glacier      
10   waterton   banff (canmore goedkoper)         
11   banff            
12   banff   jasper   285km      
13   jasper            
14   jasper   100 miles house (stop blue river en clearwater) haalbaar deze dag?   465km      
15   100 miles            
16   100 miles   wister   300km      
17   wister            
18   wistler   vancouver   123km      
19   vancouver            
20   vancouver   seattle         
21   seattle            
22   vlucht            
23   terug thuis            
gr An
#5 - 17-02-2018, 14:13 uur

Cees A

Jouw schema is in grote lijnen hetzelfde.   We leggen alleen onze accenten anders.
In mijn schema had je 1 dag voor Salt Lake City, 3 volle dagen voor Yellowstone en 2 volle dagen Vancouver (vanwege vriendenbezoek)
Bij jouw schema rij je meteen de volgende dag Salt Lake City uit, maar blijf je 1 volle dag in Grand Teton.
Je tijd voor Yellowstone is wat korter en da's jammer, maar inherent aan de keuzes die je maakt.
Die volle dag in 100 Mile House kan ik niet goed plaatsen.  Wat ben je daar van plan ?
Ik neem aan dat je met Wister de plaats Whistler bedoelt ?
#6 - 18-02-2018, 08:58 uur

Smetje

nogmaals bedankt voor de reactie, we gaan het allemaal meepakken en het nog eens rustig bekijken allemaal!
#7 - 18-02-2018, 10:15 uur

Smetje

toch nog een bijkomende vraag, we komen van grand Teton (dat we de vorige dag hebben bezocht) en gaan dan naar Yellowstone (waar we als we tijdig vertrekken toch nog een groot deel van de dag hebben). 
We zouden in West Yellowstone overnachten, maar doen we dit 2x en de laatste nacht in Gardiner omdat we daarna richting Galcier NP gaan.  Of iemand een suggestie om meer oostelijk te overnachten?  Het park is zo groot en weet niet of dit alles haalbaar is?
Iemand een suggestie hoe we ons best organiseren die dagen?
heel erg bedankt voor de reacties
#8 - 19-02-2018, 09:34 uur

Cees A

Om te beginnen, in West Yellowstone zit je best goed, er is dan ook geen enkele noodzaak om iets te wijzigen.

Wat je nog zou kunnen doen, als je toch per se in het park wil zitten, is het volgende:
Kijk even mee op deze kaart: http://npmaps.com/wp-content/uploads/yellowstone-map.pdf dan zie je waar genoemde plaatsen liggen
Ik noem de dag dat je van Grand Teton naar Yellowstone gaat dag 1.

Dag 1: Vanaf Grand Teton via West Thumb geiserveld, de oever van Lake Yellowstone en Fishing Bridge naar Canyon Village
Probeer iets voor 1 nacht te krijgen in Canyon Village of, als het niet anders kan, in Lake Village
Dag 2: Bezoek de Lower, Midway en Upper Geyser Basins en overnacht in West Yellowstone.
Overnachten bij Old Faithful kan ook, maar dat is vrij prijzig en sommige kamers zijn nogal primitief (gedeelde badkamer/wc en zo)
Het is bovendien nog maar de vraag of er in het park nog wat beschikbaar is.
Dag 3: Vandaag rij je via Artists Paintpots, Norris Geiservelden (aanrader) en Mammoth Hot Springs naar Gardiner.

Zoals je op de kaart kunt zien heb je op deze manier zonder teveel op en neer rijden het gehele park gezien.
#9 - 19-02-2018, 10:21 uur

Smetje

nogmaals bedankt voor de hulp!
#10 - 19-02-2018, 10:42 uur

Pino

Ga dit helemaal volgens voorbereiding voor 2019.
Eerste idee was 2 weken Yellowstone - Grand Teton vanuit SLC en daar ga ik hier inspiratie uit putten.
#11 - 27-04-2018, 20:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15