Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis zes weken september/oktober 2019

Discussie gestart

Til

Hallo allemaal. Met een rondreis in Amerika in het vooruitzicht heb ik mij een paar weken aangemeld bij jullie forum. Ik heb hier erg veel nuttige informatie gevonden. Het plan is om in september/oktober een rondreis van ongeveer zes weken te maken. De eerste drie weken met vier personen, de laatste drie weken met twee personen.
De route (met huurauto) voor het eerste gedeelte wordt San Francisco, via Sequoia en Kings Canyon naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas. Ik heb voor deze route jullie voorbeeldroute als uitgangspunt genomen.
Voor het tweede gedeelte van onze reis zoek ik nog een goede invulling. We zouden in ieder geval graag naar Yellowstone en Grand Teton gaan. Al snel kom je dan uit bij de route  Las Vegas, Salt Lake City, Grand Teton, Yellowstone, Mount Rushmoore, Badlands, Rocky Mountain NP, Denver.
Misschien heeft iemand een ander/beter voorstel om deze drie weken in te vullen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
#1 - 02-01-2019, 22:33 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Ik weet niet of jullie al vliegtickets hebben gekocht ?
Gezien het jaargetijde waarin jullie gaan zijn namelijk een paar dingen waar je rekening mee zou moeten houden.

Yellowstone kent een vrij kort seizoen.
In mei gaat alles geleidelijkaan open en pas eind mei openen de laatste wegen en bergpassen zoals de Dunraven Pass.
Vanaf begin september begint men alweer met het langzaamaan sluiten van de faciliteiten.
In de winterperiode, afhankelijk van de sneeuwval is dat vanaf ± begin november, is een groot deel van het park alleen toegankelijk voor snowmobiles.
Zie hier het schema van sluitingsdata: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm

In Rocky Mnts Nat.Park speelt ongeveer hetzelfde.
Op de informatiepagina van RMNP lees je weliswaar dat dit park het gehele jaar open is, maar dat geldt alleen voor de lager gelegen delen van het park.
De Trail Ridge Road, de mooie weg die je over de hoogste toppen van het park voert is gesloten vanaf het moment dat er sneeuw gaat vallen.

Yosemite en Sequoia/Kings Canyon zijn eveneens parken die in de bergen liggen en ook daar kun je later in het jaar met winterse omstandigheden te maken krijgen.
Maar dat is, v.w.b. de Tioga en Galcier road meestal pas vanaf eind oktober / begin november.
Zie hieronder de openings en sluitingsdata van de Tioga Pass en Galcier Road in Yosemite.
Linkje: --->  https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Of jullie bij het routeplan zoals je dat nu hebt te maken krijgen met winterse omstandigheden is niet te voorspellen.
Maar om risico's te minimaliseren zou je eigenlijk moeten beginnen met de parken waar het meeste kans is op winterse omstandigheden en de parken of steden in warmere streken moeten bewaren voor het laatst.

Als je nog geen tickets hebt geboekt zou je bv naar Salt Lake City kunnen vliegen en Yellowstone vooraan in je schema kunnen zetten.
Dan via de Black Hills / Badlands en Rocky Mnt Nat.Park / Denver naar Moab.
Vanaf Moab kun je via Capitol Reef, Bryce, Zion, Valley of Fire, Las Vegas, Death Valley via de Tioga Pass naar Yosemite.
Na Yosemite rij je via Sequoia/Kings Canyon naar San Francisco en dan via de kust naar LA
In het onverhoopte geval van een extreem vroege  (eventueel tijdelijke)  Tioga Pass sluiting wissel je Yosemite en Sequoia om en ga je van Death Valley via de zuidelijke route langs Bakersfield eerst naar Sequoia en dan via Yosemite naar San Francisco.
#2 - 03-01-2019, 09:33 uur

Hans B

Ik hoop voor je dat het nog mogelijk is de twee delen te verwisselen.
De kans is behoorlijk aanwezig dat jouw 2e deel problemen gaat geven ivm het weer.
Beter is noordelijk deel eerst, zuidelijk deel als 2e.
#3 - 03-01-2019, 11:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Til

Beste Cees en Hans.
Dank je wel voor jullie reacties. Het zet ons wel even aan het denken.
We hebben nog geen tickets geboekt, dus we kunnen de route nog aanpassen. De periode waarin we gaan ligt echter wel vast; tussen
1 september en 20 oktober.
We reizen de eerste drie weken met vier personen en daarna met twee. Het wordt dan voor ons alle vier een andere reis dan nu bedacht, maar we gaan opnieuw aan de slag.
#4 - 03-01-2019, 21:48 uur

Ben2USA

Hi Til, Welkom en veel voorpret!
Wij reden ook met riant veel tijd door dit deel van de USA, je kunt onze ervaringen vanaf SF hier vinden:
https://zwerfuil.wordpress.com/2018/04/05/   (goed doorscrollen, onderaan beginnen).
Zie de kaartjes:









Ons routeplan zie je hier:




Suc6

#5 - 04-01-2019, 16:28 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15