Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Grand Canyon Richting LA met de camper

Discussie gestart

elsvekemans

Hoi ,
Wij hebben volgende vraag ivm met onze route  met de camper. 
Vraag 1
Op 16 juli verlaten we Grand Canyon , op 18 juli overnachten we in Long beach LA .   We dachten tussen Grand Canyon en Long Beach te overnachten  Ofwel in Palm springs  ofwel op een camping in  Yosua tree national park
Yosua Tree  kan je niet reserveren , we weten ook niet goed dat het wat de hitte betreft haalbaar is.    ?  En  gezien  de afstand , en we niet weten hoe laat we daar gaan zijn , is geen reservatie hebben , niet zo een comfortabel gevoel. Vandaar eventueel palm springs ? Of beter alternatief ?   
We zouden wel graag sowieso een  korte stop willen maken in Yoshua tree alvorens door te rijden naar Long Beach 
Vraag 2
Welke route nemen we best vanuit GrandCanyon, we zouden wel graag een paar korte stops maken op Route 66 .
Bedankt alvast , Els
#1 - 03-06-2019, 13:15 uur

Cees A

Net als bij je vorige vraag (Bodie - Las Vegas) ook hier even rekenen.
Van Grand Canyon Village naar Joshua Tree Campground is 377 mijl, 606 km.
Da's net zo lang als de afstand van Bodie naar Las Vegas dus ook hier doe je, incl pauzes en stops ± 8 uur over.
Kort antwoord betreffende je vraag 2:
Deze reistijd is via de snelste weg. Met omwegen voor en stops op Route 66 komt er dus nog tijd bij.

Waarom overnacht je niet in Lake Havasu city ? LHC ligt ongeveer halverwege Grand Canyon - LongBeach.
Je verdeelt de totale rijtijd dan min of meer gelijk over 2 relatief korte rijdagen van 4 tot 5 uur.
Heb je de 1e dag tijd om even rond te kijken in Seligman, een typisch Route 66 dorpje.
En misschien heb je die 1e dag zelfs nog tijd voor het ommetje langs het westernplaatsje Oatman met z'n loslopende ezeltjes.
De 2e dag zou je bv door Joshua Tree kunnen rijden.  Korte trails zijn o.a de Barker Dam Trail en de Hidden Valley Trail.
Die 2 korte  trailtjes zijn zelfs bij zomerse hitte nog wel te doen.
Rij ook even naar het uitzichtpunt bij Keys View. 
Boven bij Keys View kijk je uit over de vallei waar Palm Springs in ligt en tussen Joshua Tree en Palm Springs zie je, als je iets van geologie weet, een deel van de San Andreas breuklijn.

O ja, tot slot nog even dit:
Op de dag dat je vanaf Lake Havasu City Californie binnenrijdt moet je langs een agriculture inspection station.
Let er op dat je die dag geen vlees of fruit o.i.d. in je koelkast hebt, want dat moet je dan inleveren.
Linkje met meer info:  https://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/ExteriorExclusion/borders.html
#2 - 03-06-2019, 15:20 uur

elsvekemans

Beste Cees,

Oh dat van die inspectie wisten we helemaal niet , hartelijk bedankt !
We dachten door te rijden omdat we op meerdere plaatsen gelezen hadden dat Lake Havasu geen leuke tussenstop is wegens vooral veel te warm.   
Ik de site nog eens wat verder doorspitten voor leuke tips.   
Bedankt,
ELS
#3 - 03-06-2019, 17:52 uur

Cees A

Ach, leuk of niet leuk is iets persoonlijks.
De beste manier is nog steeds zelf gaan kijken, dan "voel" je vanzelf of een park of een stad je ligt of niet.
Op mijn favorietenlijstje staat Yosemite alleen bovenaan als ik dat lijstje op z'n kop hou.   1smile
De drukte in Yosemite geeft aan dat velen het niet met mij eens zijn.
Ik bedoel maar, leuk of niet leuk is relatief en vooral persoonlijk.

Lake Havasu City is inderdaad een "warm plaatsje" in de zomermaanden, maar dat geldt voor de gehele zuid-westelijke woestijn.
Ik vind LHC  echter best een leuk plaatsje met een aantrekkelijk centrum rondom London Bridge.
Huh ? London Bridge ?  Jawel, London Bridge.
Google maar eens op Lake Havasu City en London Bridge, dan zie je hoe die brug daar terechtkwam.
LHC ligt bovendien mooi halverwege Grand Canyon en Long Beach en er is bij LHC een state park met strandjes aan de Colorado river en camperplaatsen.
Linkje: https://azstateparks.com/lake-havasu/
#4 - 03-06-2019, 19:05 uur

Ben2USA

Jullie trip begint al gauw en aanpassingen zijn steeds lastiger te maken. Ik hoop dat jullie 'less is more' niet als harde les gaan ervaren.
Toch een tip: je rijdt een camper. Ga lekker eens wild staan; niet in zo'n park maar er buiten. Op deze site ben je ongetwijfeld de hint tegengekomen AllStays als app te gaan gebruiken waar al die plekken in staan. Wij stonden hooguit één keer per week op een camping.
Plezier!
#5 - 08-06-2019, 15:50 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15