Een paar opmerkingen en nog wat losse tips over je route.
Ik heb je route hieronder gekopieerd en frommel mijn opmerkingen plus tips ertussen.
Dag 1: Los Angeles (aankomst) (beetje bijkomen)
Dag 2: Los Angeles (Venice beach, hollywood, etc)
-- Tip: Naast het Chinese Theatre op Hollywood Boulevard ligt de Hollywood & Highland shopping mall.
-- In dat shopping center staat een soort van poort / trappenhuis met 3 loopbruggen boven elkaar.
-- Vanaf die loopbruggen heb je een mooi zicht op de heuvels met de Hollywood letters.
-- Zie: --->
https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637966614/in/photostream/-- En deze: --->
https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637964094/in/photostream/-- Want laten we eerlijk zijn, in LA zijn geweest en dan geen foto hebben van het Hollywood Sign kan natuurlijk niet. Toch ?
-- Misschien vind je het leuk om de auto in Santa Monica te laten staan en dan langs het strand naar Venice Beach te lopen ?
-- Kan best want dat is maar 1,6 mijl, of 2,6 km. Als je niet wil lopen, je kunt ook fietsen huren in Santa Monica en naar Venice fietsen
Dag 3: Los Angeles - Pismo beach (tussenstop oa in santa barbara)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey (langs Big Sure)
Dag 5: Monterey - San Francisco (tussenstop in Santa Cruz)
-- Tips over de kustweg, Hwy 1, kun je vinden bij de zuid-west voorbeeldroute.
Dag 6: San Francisco (warf, Alcatraz, etc)
Dag 7: San Francisco - Yosemite National Park
-- Ook over San Francisco kun je tips vinden bij de voorbeeldroute.
-- Let op: De bruggen in San Francisco zijn tolbruggen.
-- Alleen het verkeer dat de stad in gaat moet tol betalen, de stad uitrijden is gratis.
-- Op de Golden Gate Bridge is de tolheffing electronisch.
-- Mocht je met je huurauto de Golden Gate Bridge over gaan richting stad betaal dan, om naheffing te voorkomen, je tol op tijd.
-- Je kunt die tol on-line betalen met je creditcard onder vermelding van het kenteken van je huurauto.
-- Bij de voorbeeldroute staat bij de info over San Francisco een linkje naar een pagina met info hoe je die tol kunt betalen.
Dag 8: Yosemite National Park (bezoek aan park en mariaposa grove)
-- Zie voorbeeldroute voor info
-- Probeer het weekend in Yosemite te vermijden. Yosemite + weekend = poepiedruk, filerijden, en zoeken naar parkeerplaatsen.
Dag 9: Yosemite National Park - Bishop (tussenstop oa Manzanar)
-- Ehh, Manzanar ligt bij Lone Pine en dat is NA Bishop. Manzanar is dus iets voor dag 10
Dag 10: Bishop - Las Vegas (tussenstop Death Valley)
Dag 11: Las Vegas (strip, etc.)
Dag 12: Las Vegas - Zion National Park
-- Let op ! Je komt vandaag in een andere tijdzone en je verliest 1 uur
Dag 13: Zion National Park - Bryce Canyon Park
-- Je houdt niet van wandelen maar de Canyon Overlooktrail moet je vandaag toch even lopen.
-- Zie voorbeeldroute / Zion met info over dit korte trailtje.
Dag 14: Bryce Canyon Park - Page
-- Zie voorbeeldroute met tips over Bryce.
Dag 15: Page (diverse dingen ondernemen)
Dag 16: Page - The grand Canyon
Dag 17: The grand Canyon (diverse dingen ondernemen)
-- Ben benieuwd welke dingen, afgezien van die Heli-tour over Grand Canyon, je bij Page en Grand Canyon nog meer gaat ondernemen.
Dag 18: The grand Canyon - Sedona of Prescott
Dag 19: Sedona/Prescott - Lake Havasu
-- Kijk eens goed naar de ligging van Sedona en Prescott.
-- Het lijkt me namelijk nogal een omweg om vanaf Grand Canyon eerst naar Sedona en Prescott te gaan en daarna naar Lake Havasu.
-- Ik ben van mening dat je beter kunt kiezen.
-- Of je rijdt naar Sedona / Prescott en vervolgt daarna je route via de Hwy's 89 en 60 en de snelweg Interstate 10 naar Palm Springs.
-- Of je schrapt Sedona/Prescott en je rijdt van Grand Canyon via Kingman en Oatman naar Lake Havasu City.
Dag 20: Lake Havasu - Palm Springs (wellicht via Joshua tree, route 62)
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles (disney)
Dag 23: Los Angeles (disney)
Dag 24: Los Angeles (vertrek)
Nog een laatste tip:
Als dit jullie 1e Amerikareis is, lees dan het bericht eens door. waarnaar ik hieronder link.
In dat forumbericht heb ik wat informatie voor beginners bij elkaar gezet.
Linkje: --->
https://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166