Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wordt het Oregon?

Discussie gestart

Bakvet

De vraag die we ons stellen:
Boeken we extra bagage bij tot 23 kg en nemen we onze tent mee en nog wat spullen en we kopen daar wat kleine spullen bv bij Walmart. Of we kopen daar alles. Heeft er iemand ervaring met deze manier van reizen.

Hallo Ton, ik zie dat deze vraag nog niet beantwoord is.

Ik doe ongeveer om-en-om.  Alles zelf meenemen betekent: geen tijdverlies met dingen kopen, je eigen spullen - geeft toch wat meer 'thuis' gevoel in den vreemde. Nadeel: tegenwoordig al $100 extra voor een extra koffer per enkele reis. Het is goedkoper om alles ter plekke te kopen. Nadeel: tijdverlies, misschien mindere kwaliteit, misschien spullen waar je aan gehecht raakt, die je toch achter moet raken.
#16 - 21-02-2019, 21:50 uur

Ben2USA

Nadeel: kopen--even gebruiken ---weggooien.....  Principezaak? Weggeven aan wie?
#17 - 23-02-2019, 15:57 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Bakvet

Nadeel: kopen--even gebruiken ---weggooien.....  Principezaak? Weggeven aan wie?

Ik houd altijd minimaal een handige klapstoel, een koelbox en langdurig houdbare etenswaren over na zo'n reis. Zoek op je laatste camping naar mensen a la Ben2USA die aan het rondtrekken zijn. Of zoek naar een jong gezin of paartje dat in een twintig jaar oud busje / truck rijdt. In elk geval mensen met wat extra bergruimte. Zeg dat je het spul niet in het vliegtuig kunt meenemen en dat het altijd zo'n probleem is er af te komen / dat je het zonde vindt om weg gooien. Dan zeg ik erbij dat ik er ook niets voor wil hebben.

Of mogelijkheid 2: Laat het achter in je (voor)laatste hotel. Leg er een briefje bij dat "housekeeping" het mag hebben, anders mogen ze het niet zelf meenemen. (Of ze moeten bijvoorbeeld drie maanden wachten voordat het mag.) Ik doe er meestal ook nog 10 dollar bij voor de moeite, hoewel dat niet hoeft.Maar meestal niet in het laatste hotel, want dat is vaak een groot airport hotel en ik wil niet met al die spullen door de parkeergarage en door het hotel lopen zeulen.

Verder heb je in elke stad tegenwoordig daklozen, die het zo van je aannemen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ik begrijp dat daklozen in Los Angeles tegenwoordig al door bendes worden afgeperst voor sta-geld en beschermgeld voor hun tent. Ik blijf daar liever uit de buurt.

En alles wat nog zo goed als nieuw is, behalve meubels en beddengoed kun je ook bij Goodwill stores inleveren.
#18 - 24-02-2019, 10:49 uur

TondeG

Alles was geboekt maar helaas hebben we de reis moeten annuler  :'(  ivm een operatie aan de rug van mijn vrouw. We wachten af en zijn nu al aan het kijken voor de volgende reis. Of het dan Amerika wordt zien we wel weer.
#19 - 26-06-2019, 11:55 uur

Cees A

Ah, jammer van je reis maar Oregon loopt niet weg. Daar kom je heus nog wel een keer
Gezondheid gaat nu boven alles.
Ik hoop dat de operatie de rugproblemen van je vrouw zal verhelpen en wens haar in ieder geval na die operatie een voorspoedig herstel.
#20 - 26-06-2019, 13:07 uur

Ben2USA

Spijtig Ton  :'(; beterschap!! Maar wat voorpret heb je in elk geval gehad  :D
#21 - 27-06-2019, 11:33 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

TondeG

Dank jullie wel Cees, Ben,

Ja zeker komt goed, ik probeer dan gelijk een paar dagen langer te gaan :afro:
#22 - 22-07-2019, 14:46 uur

Dirc

Zonde maar beterschap! Gezondheid komt toch eerst.
#23 - 22-07-2019, 20:24 uur

TondeG

Dank Dirc, maar goed nieuws :dansbanaan: Zojuist de reis verplaatst naar vertrek 11 juni en terug 3 juli 2020. Is twee dagen langer ;) en een directe vlucht naar Seattle,  Goed vooruitzicht.   
#24 - 20-08-2019, 15:27 uur

Cees A

Mooi vooruitzicht Ton.   :afro:
Duurt nog  wel bijna 10 maanden voor je aan je reis kunt beginnen.  We zullen je helpen en steunen om die periode  te overbruggen.  :angel:
#25 - 20-08-2019, 21:36 uur

TondeG

Zeker Cees, maar het verbaast me dat er zo weinig topics zijn betreft Oregon en Washington State.  Waarschijnlijk door de hit "Wie is de Mol" iets bekender anders zou er waarschijnlijk helemaal geen topics zijn.
#26 - 21-08-2019, 09:25 uur

Cees A

Ik moet bekennen dat mijn voorkeur ook uitgaat naar het woestijnachtige zuid-westen van Amerika.
Berglandschappen zoals je aantreft in Canada, de Rocky Mnts en het noord-westen van de VS trekken me minder. 
Ben wel een paar keer in Canada en het noord-westen geweest maar ik hoef, bij wijze van spreken, niet ieder jaar terug naar die regio.

Wat ook meespeelt is dat we het hoogseizoen willen vermijden en dan is het (warmere) zuiden van Amerika sowieso een betere keus.
Canada en de Rocky Mnts staten met hun hooggebergte kennen een vrij kort vakantie-seizoen.
In het voor- en najaar is daar niet alles toegankelijk.

Een paar jaar geleden hebben we, van half april tot half mei, de kustlijn afgereisd van San Diego t/m Redwoods National Park en toen hadden we trouwens prachtig weer.
Maar ja, de Californische kustlijn is natuurlijk geen hooggebergte.
Bij die reis zijn we  bijna in Oregon geweest.   1smile  Maar "bijna" telt natuurlijk niet ...........  wink
#27 - 21-08-2019, 10:29 uur

Old Faithful

Het zuidwesten is prachtig maar ook in Washington en Oregon is het mogelijk een mooie en afwisselende route te maken met meer dan alleen hooggebergte.
Ik ben twee keer in die regio geweest: een keer van Seattle via Glacier en Yellowstone naar Las Vegas en een keer van Seattle  naar San Francisco via Oregon en Californië.
Olympic National Park alleen is al afwisselend: Hurricane Ridge - Crescent Lake - de kuststrook met getijdepoelen en seastacks en Hoh Rain Forest.
Mount Rainier is inderdaad hooggebergte maar in mijn ogen wel een bezoek waard.
SR20 tussen het noordelijk en zuidelijk gedeelte van Cascades N.P. is een mooie weg door een hooggebergtelandschap maar in mijn ogen geen must. Winthrop is wel een leuk stadje
Mount Saint Helens is vanwege de zichtbare gevolgen van de uitbarsting een bezoek waard en ik vond het bezoekerscentrum zeer de moeite waard.
Als je van watervallen houdt, kun je in Columbia River Gorge je hartje ophalen.
Ik ben niet van de grote steden maar ik lees regelmatig dat Seatte en Portland best interessante steden zijn.
John Day Fossil Beds kent drie units die zeer van elkaar verschillen. Ik ben vooral fan van een bezoek aan de Painted Hills aan het eind van de dag met een overnachting in The Oregon Hotel . Ik vond Mitchell en het hotel een attractie op zich. Houd er wel rekening mee dat het niet zeker is dat het restaurant in Mitchell, 146 inwoners, altijd open is. Toen wij er in 2012 logeerden mochten gasten van het hotel gebruik maken van een magnetron in de lobby.
Bend is een leuk plaatsje in een mooie omgeving.
Crater Lake is een heel apart park net als Lassen Volcanic. Je moet dat laatste alleen niet vergelijken met Yellowstone, want dan valt het tegen.
Verder wil ik nog de Oregon Coast noemen en de Redwoods en Avenue Of The Giants en dan heb ik beslist nog niet alles genoemd.
Kortom in dit gebied is zeer zeker een mooie en afwisselende route te maken.

Wij waren er de laatste keer in september en wij hadden toen prachtig weer (geen garantie  ;) ) met temperaturen vnl rond 25 graden. Voordeel van september is dat dan alle sneeuw op de wandelpaden verdwenen is. In 2008 waren op 10 juli de hooggelegen wandelpaden in Mount Rainier N.P. nog met sneeuw bedekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#28 - 21-08-2019, 12:05 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

Zeker een paar tips meegenomen Old Faithfull  :afro:
#29 - 04-02-2020, 21:43 uur

Old Faithful

Mooi.  :)
#30 - 05-02-2020, 13:27 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15