Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alternatief voor tentkamperen ?

Discussie gestart

Cees A

Iemand ervaring of bekend met dit bedrijf in Vancouver ? ---> https://rentacampercanada.com/index.html
Kwam hun website toevallig tegen en vond het wel apart.

De info op de website is uitgebreider en duidelijker, maar in het kort werkt het als volgt
--- Je huurt bij een gewone autoverhuurder een minivan.
--- Je rijdt (op afspraak) naar Rentacamper en die plaatsen in 30-45 min een bed, gordijnen en kampeeruitrusting in die minivan.

Vond het wel een mooi alternatief voor tentkamperen, je hoeft niet steeds je tent op te zetten en af te breken.
Je rijdt een gewone personenauto met alle voordelen die daarbij horen zoals goedkopere huur, zuiniger brandstofverbruik en gemakkelijker parkeren
Je mag ook overal rijden waar personenwagens mogen rijden en je hebt geen verplichte rustnacht zoals bij camperhuur.
Met een vroege aankomst op Vancouver kun je het zo inplannen dat je auto diezelfde middag nog wordt voorzien van kampeeruitrusting.
Goh, nog even doortypen en ik zou bijna zelf enthousiast worden over kamperen................    innocent  :angel:
Klein nadeeltje: Is alleen geschikt voor 2 personen. Dat bed neemt de rest van de passagiersruimte in beslag.
Die 2 personen moeten bovendien veel van elkaar houden want het bed is niet zo heel erg breed.  Maar ja, dat is een slaaptentje ook niet.
#1 - 13-03-2019, 11:01 uur

Bakvet

Horizontaal slapen, dat is wel iets waar je behoefte aan hebt in je auto en dat bieden ze. Daarnaast wil je dat er een raam open kan, al moet je dan meteen aan muggen of ergere dingen denken. De kit bevat gelukkig een mosquito net voor 1 raam, dus daar is rekening mee gehouden. Zolang er verder geen beren zijn, ben je daarmee wel gered. Trouwens, beren heb je niet zoveel in Canada.  ;)

Dan kan ik nog wel uit ervaring zeggen dat een auto - vergeleken met een 3- of 4-seizoenentent - een beroerd slechte isolatie biedt als het koud is. Het is in mijn ervaring bijna gelijk aan slapen in de buitenlucht.
#2 - 20-03-2019, 21:05 uur

Hans B

als ik de link van Cees open, kom ik op Sunnycars uit.
Proefboeking huur voor 20 dagen in juli is al gauw ruim 1000 euro voor een economic car en 1800 euro voor een fullsize SUV.
Waar zit hem dan de 'winst'.
#3 - 25-03-2019, 16:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Sunnycars ?  Hoe kom je daar nou terecht ?     
Als ik zelf op de link klik ga ik naar https://rentacampercanada.com en dat was ook de bedoeling ..........

O, wacht even.    Op de pagina van rentacamper staat een link naar de website van Sunnycars.    Heb je daar toevallig op geklikt ?
Sunnycars is blijkbaar een soort van partner van Rentacamper en daarom verwijzen ze je daar naar toe.
Maar ...... Er staat ook duidelijk bij dat je de auto ook bij een ander kunt of mag huren.  Het hoeft helemaal geen Sunnycar huurauto te zijn.
Enige eis is dat het een minivan moet zijn !!
In de economy car en de SUV waar jij naar gekeken hebt past het bed van Rentacamper niet.   1smile

Tekst op de website van Rentacamper,  onder de link van Sunnycars.
Of course, you can choose to rent your MINIVAN rental car at any of the Vancouver International Airport agencies or at a near-by location through  companies such as Avis, National, Thrifty, Enterprise, Hertz, etc.
#4 - 25-03-2019, 17:58 uur

Hans B

Ik klikte op de link.
Scrolde naar beneden en klikte op de groene STEP 1
Dan kom je bij Sunnycars uit.
Deed het gewoon even om te zien wat het resultaat zou zijn.

Heb het zelf niet nodig  ;) en ben ook geen 20 meer.
Het is denk ik wel wat goedkoper, maar je hebt ook zoiets als Juicy met een stationwagen waar je op het dak kunt slapen.
De upgrade om in de van te slapen kost wel $48 per dag.
Voor wat meer geld slaap je ook in een fatsoenlijk motel.
#5 - 26-03-2019, 16:17 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 16:19 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

De reacties van @Bakvet  en @Hans B  lopen niet over van enthousiasme voor het initiatief van Rentacamper.   :)
Nou sta ik zelf ook niet bekend als enthousiast kampeerder dus ik behoor waarschijnlijk zelf ook niet tot de Rentacamper doelgroep.  wink
Ik vond het echter een mogelijk interessant alternatief voor degenen die er WEL met een tent op uit trekken.
Voor die categorie kampeerders was de link dan ook bedoeld.

Of het ook budgettair gezien vergelijkbaar is met een gewone personenauto + aanschaf basis kampeermateriaal .....?
Hans B zet er vraagtekens bij en dat deed ik zelf eigenlijk ook al een beetje.   
Conclusie die ik, na wat vergelijken en rekenen, trek:
Volgens mij is het huren van een midsize sedan + aanschaf van wat basis kampeerspullen het goedkoopst.

Nadeel van Rentacamper is namelijk dat je verplicht een (dure) minivan moet huren want anders past het bed niet.
Daarbovenop komt de huur van de Rentacamper kampeerspullen en dat kost je ook nog eens 40,80 CAD per dag.
Bij elkaar opgeteld kom je dan in de buurt van de huurprijs van een (Canadese) Jucy Campervan incl. verzekeringen.

Tip:  Is voor jou als tentkampeerder het budget een belangrijk item,  zet dan eerst eens de kosten van alle mogelijkheden op een rijtje.

Ik, maar wie ben ik,  ben van mening dat de locatie van Rentacamper, Vancouver Canada, het kostenplaatje nadelig beïnvloedt.
Het bergachtige westen van Canada heeft maar een kort seizoen waarin tentkamperen mogelijk cq aangenaam is.
Als Rentacamper in het zuidwesten van de VS had gezeten hadden we waarschijnlijk met andere prijzen kunnen rekenen.
#6 - 27-03-2019, 13:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15