Vroeger regelde ik mijn huurauto bij de verhuurmaatschappij zelf, vooral omdat je dan makkelijk kon annuleren, mocht dat nodig zijn. Tegenwoordig heb je zo'n woud aan toeslagen en verschillen, dat ik niet zo'n zin heb om daar avondenlang in te duiken. Dan zie ik dat Anwb tegenwoordig samenwerkt met Sunny Cars, die zegt huurauto's echt 'all in' aan te bieden. Bij aankomst heb je dan geen gezeur over een (veel te dure) sleephulp, banden- of ruitschadeverzekering die ze je nog extra willen verkopen. Hierdoor heb ik twee vragen:
1) Loont het de moeite om verder te zoeken naar een verhuurder dan bij de Anwb, die bijvoorbeeld 50-100 euro per week goedkoper is? Of is de kans daarop klein?
2) Heeft iemand ervaring met het achteraf betalen van tolwegen waarover je met de huurauto gereden bent, via de website van de tolmaatschappij? Want niet overal heb je nog de mogelijkheid om ter plekke te betalen. Gaat dat probleemloos?
Het gebied waar ik ga reizen bestaat uit ongeveer Detroit (zonder Canada), Chicago, Minneapolis, Fargo, Omaha en dan terug richting Chicago, waarschijnlijk autoloos daar. Achtergrond: ik heb niet zoveel zin om wekenlang te betalen voor een transponder van de verhuurder of bijvoorbeeld een 'gemakstoeslag' van $19.99 + de toll fees, als ik maar een of twee keer over een tolweg ga.