Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creatieve routes met 2 kinderen?

Discussie gestart

Dirc

Wij zijn aan het oriënteren om volgend jaar eind april / begin mei 3 weekjes de oceaan over te steken.
Onze oudste is dan net 4 dus daarna zijn we gebonden aan schoolvakanties.
De jongste is dan ruim 1,5.

We zijn op zoek naar iets met goede temperaturen, dat scheelt een hoop verkleden en gesleep met volle koffers voor koud en warm weer.
Daarnaast heeft een directe vlucht of een korte overstap de voorkeur met 2 kinderen. De Tioga zal vermoedelijk dicht zijn dus daar rekenen we niet op.

Qua directe vluchten binnen het voor ons bekende terrein kom je uit op SF, Miami/Orlando SLC en misschien Las Vegas. Prijzen van vandaag zijn natuurlijk geen garantie voor de toekomst maar volgens mij moet je prima voor onder de 500 euro pp klaar zijn.

Omdat onze oudste nu 3 is komen we ook niet meer weg met lekker 4 uurtjes toeren door het landschap, waar ze voorheen gewoon lag te slapen. Dus ook daar moeten we rekening mee houden.

We zouden een redelijk standaard rondje LA-SD-LV-LA kunnen doen natuurlijk of een rondje Florida. Maar wellicht zijn er hier wat mensen die creatief zijn of met totaal iets anders komen  ;D
#1 - 14-05-2019, 09:13 uur

Cees A

Delta vliegt vanaf AMS rechtstreeks naar Salt Lake City.
Vanaf Salt Lake City zit je niet al te ver van de nationale parken van Utah  en Salt Lake City  is sowieso een leuke stad om op het einde van je route een paar dagen door te brengen.

Je kunt ook een one way maken.  Bijvoorbeeld heenweg AMS - LAX,   retour SLC - AMS.
Je begint dan in het warme zuid-westen en eindigt in SLC dat tegen de tijd dat je daar bent ook  opgewarmd is.

Vanaf Dusseldorf kun je volgens mij rechtstreeks naar Las Vegas vliegen.

Als je naar de oostkust gaat, denk dan eens aan een rondje vanaf Atlanta, de thuisluchthaven van Delta.
Vanaf Atlanta kun je alle kanten op. 
Richting Smoky mnts,  richting kust (Charleston en Savannah) of richting de panhandle van Florida.  Keus genoeg
#2 - 14-05-2019, 09:51 uur

Dirc

Bedankt weer voor je input Cees.
De keuze is inderdaad zoals altijd vrij groot.
Mijn beperkte ervaring in Florida heeft ervoor gezorgd dat mijn mening wel is dat het Westen wat toegankelijker is dan Florida. Niet dat men daar onvriendelijk is maar het Westen geeft toch meer the american feeling en het gevoel van vrijheid.
Enfin Florida is natuurlijk wel ideaal als je kleine stukken wilt rijden en je dagen wilt afwisselen met strand voor de kids.

Deels hangt het ook af van de ticketprijzen. SF, LA etc heb ik al meerdere malen gezien dus daar ga ik alleen heen als de prijs het toelaat. Als ik voor dezelfde prijs iets nieuws kan ontdekken dan is dat ook prima.  De drang om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te willen zien heb ik al een aantal jaren geleden laten varen. In eerste instantie is het vakantie en dus gaat alles ook op vakantie tempo  ;D

Atlanta is ook wel leuk, nieuwe dingen ontdekken.
#3 - 14-05-2019, 11:15 uur

Cees A

SF, LA etc heb ik al meerdere malen gezien   
Dat kan, maar je kunt in Amerika gerust een paar keer dezelfde route rijden en toch iedere keer heel andere, nieuwe dingen zien.
Neem de kustroute tussen SF en LA.
De meesten doen die route met 2 overnachtingen onderweg,    De Max Verstappen imitators zelfs met 1.   1smile
Maar je kunt er natuurlijk ook 6, 7 of 8 dagen over doen.  Genoeg te zien en te doen onderweg.
In en bij San Francisco is ook echt wel meer te zien dan Pier 39 en de Golden Gate Bridge.

Als je de route langs de bekende nationale parken gaat rijden zou je die bekende parken ook kunnen overslaan.
In plaats van het drukke en tegenwoordig overbevolkte Zion zou je bv naar Snow Canyon kunnen gaan.
Of naar de Red Cliffs Conservation Area,  of naar Pioneer Park en de Red Hills Desert Garden.

En rij op je rit van Las Vegas naar St.George eens niet via Valley of Fire zoals je gewoonlijk deed,
maar neem de weg langs Cathedral Gorge: ----> http://parks.nv.gov/parks/cathedral-gorge.
En zo zijn er in CA, AZ, NV en UT vele onbekende en kleine parken waar iedereen aan voorbij rijdt.

En inderdaad, ook vanuit Atlanta zijn er diverse mogelijkheden voor een nieuwe, onbekende route.
In m'n vorige bericht noemde ik er al een paar.
Succes met kiezen .........  :afro:
#4 - 14-05-2019, 15:34 uur
« Laatst bewerkt op: 15-05-2019, 08:02 uur door Cees A »

Dirc

Thanks voor de inspiratie Cees....
De kleinere parken zijn ook zeker degene die de voorkeur hebben want alle momenteel overbevolkte parken heb ik een aantal jaar geleden (gelukkig) al bezocht. Je zou ze wel vaker willen bezoeken maar gezien de drukte en het overige aanbod is dat geen noodzaak.

Alles heeft zo zijn voordeel (en nadeel) natuurlijk.
Misschien pakken we gewoon een 2e rondje Florida waarbij we wat gerichter kunnen kiezen na vorig jaar.
Of misschien inderdaad totaal iets anders.

Ik weet in ieder geval wel dat we geen 8 uur per dag in een auto gaan zitten, rekening moeten houden met 2 kinderen en daarom ook de voorkeur hebben voor een relatief korte vliegtijd. 5 uur wachten voor een overstap gaat m niet worden. Die tijd heb ik wel gehad.
#5 - 14-05-2019, 19:47 uur

Cees A

Maak eens een paar reisschema's in de regio's waar je naar toe zou willen gaan.
Je komt er dan vanzelf achter of je wensen haalbaar zijn.
Blijken die niet haalbaar te zijn dan heb je nog mogelijkheden om e.e.a. aan te passen.
Als je eerst tickets gaat boeken en dan pas gaat kijken of e.e.a. haalbaar is ben je te laat.......

Ik weet dat je geen kampeerder bent, maar ik vind dat je als gezin de mogelijkheden van een camper gerust wat beter mag bekijken.
Zeker als je naar het westen gaat en stelt dat je geen grote ronde met veel km wil maken.
De speelmogelijkheden voor (kleine) kinderen zijn op een campground namelijk oneindig veel groter dan op een hotelkamer.

Tip: In de periode dat je wil gaan zijn er vaak acties voor wegbrengcampers.  Is dat niks voor je ?
Je kunt met zo'n actie voor weinig geld kennis maken met het reizen met een RV.
#6 - 15-05-2019, 09:54 uur

Dirc

De wegbreng camper zou een optie zijn inderdaad al neig ik daar totaal (nog) niet naar.  ::)
Een hotelkamer gebruiken wij trouwens meestal om te slapen en niet om uren door te brengen.

Haalbare routes zijn er natuurlijk in overvloed. Zoals je zegt is het zaak om wat concepten in kaart te brengen en dan eens kijken wat de ticketprijzen gaan doen over een tijdje.

#7 - 15-05-2019, 10:05 uur

Hans B

Voor de maand april zit ik meer te denken aan wat zuidelijkere streken bv. Zuid Arizona en richting Californie.
Vergis je niet in Utah, waar het nog best fris is op gemiddeld 1500m.
Phoenix, Tucson, Yuma, Las Vegas.
Saguaro, Organ Pipe, Joshua Tree, Death Valley.
#8 - 15-05-2019, 17:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Er zijn inderdaad wel wat creatieve opties te bedenken, ook op bekend terrein.
Bijvoorbeeld:

Las Vegas - Phoenix - Tucson - San Diego - Los Angeles
Miami - Everglades - Sanibel - Sarasota - Daytona - Miami
LA - Dallas ?????
Rondje Dallas - Dallas

Rondje Florida geeft de mogelijkheid om dingen waar we vorig jaar geen tijd voor hadden de tijd voor te nemen natuurlijk.
Het Westen, tja, dat blijft toch verleidelijk.....

Nja, we zullen er de komende tijd eens over nadenken......
Ik denk dat we gaan voor eind april / begin mei afhankelijk van hoe de tickets geprijsd zijn rond de mei vakantie.
#9 - 15-05-2019, 20:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15