Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

esta aanvraag

Discussie gestart

Lucie

Ben ik weer...

Vraag aan de ervaren USA reizigers.
Ik ben bezig met de esta aanvraag. Lijkt simpel, maar ik loop op blz 1 al vast!
Er staat op de eerste pagina wat je voornaam?
Wanneer ik vervolgens op het ? klik, wordt er uitgelegd dat het om je voornaam gaat en niet om voornamen.
Duidelijk.
Het wordt herhaald op de volgende pagina. Hier staat echter ook een voorbeeld paspoort. Hier staat bij neem dit exact zo over.
Maar...in het voorbeeld paspoort staan wel meerdere namen. Zo ook in het paspoort van mijn man en kinderen.  Alleen ik heb, handig in dit geval, maar 1 voornaam.
Wat vul ik nu in?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Lucie



 
 
#1 - 29-05-2018, 19:22 uur

Cees A

Wat vul ik nu in? 

De 1e voornaam zoals die in je paspoort staat.

Voorbeeld:
Ik heb zelf officieel 3 voornamen.  De 1e van die 3 is Cornelis.  Dat is dus de (voor)naam die ik invul op het Esta formulier.

 
#2 - 29-05-2018, 19:53 uur

jhbechthum

Vul als voornaam je 1e geboortenaam in, niet je roepnaam.
Bij de security wordt dit letter voor letter gecontroleerd met de naam op de ticket.

Uit een eerder bericht van mij:
Citaat
De enige keer dat we problemen hadden bij de security op Atlanta (terug naar huis) was toen op de ticket van mijn zoon zijn roepnaam André stond in plaats van zijn eerste voornaam Adrianus (stom van mij).
Bij de incheckbalie werden wij er al op gewezen dat we de volgende keer de juiste naam op de ticket moesten zetten (op schiphol was hier niets over gezegd).
De dame bij de wachtrij voor de scanners stuurde ons terug naar de inchekbalie voor een andere ticket omdat de naam niet exact overeen kwam.
Wij hebben toen een andere official (stond aan de 'zijlijn' overzicht te houden; leek dus een supervisor) hierover aangesproken, en deze vond het geen echt probleem en zommeerde de dame bij de wachtrij om ons door te laten.
Daarna geen probleem gehad.

Uiteraard was dit een les om in het vervolg de juiste geboortenaam te gebruiken bij het boeken van de vlucht.

Johan.
#3 - 29-05-2018, 20:45 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15