Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Navigatie in USA

Discussie gestart

janvriend

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum. We hebben al 5 vakanties achter de rug in de USA. Dit waren altijd georganiseerde reizen. Dus het wordt nu tijd dat we een keer een auto huren en op pad gaan. Lijkt mij goed om dat een goede navigatie te kopen. Ik ben gaan Google en kwam bv. op deze website: https://knibble.nl/navigatie Daar is de keuze reuze, dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand tips voor mij om tot een goede keuze te komen voor een navigatiesysteem die ik offline kan gebruiken in de USA? Alvast hartelijk dank voor jullie reactie! groeten Jan
#1 - 11-09-2019, 11:51 uur

Cees A

Waarom kijk je niet in Amerika voor zo'n navigatie ?
Als je zo'n ding in Nederland koopt moet je extra betalen voor de Noord-Amerikaanse kaart.
Als je 'm in Amerika koopt zit die Noord-Amerikaanse kaart er automatisch in.
Wel even opletten welke kaarten er in zitten.
In sommige modellen zit alleen de USA kaart en in andere USA + Canada.

Kijk eens bij Best Buy:
https://www.bestbuy.com/site/gps-navigation/portable-gps/abcat0301014.c?id=abcat0301014&sp=%2Bcurrentprice%20skuidsaas
Walmart kan ook, maar die heeft maar een heel beperkte keus.
Best Buy (soort van Mediamarkt) heeft een veel groter assortiment en zonodig matchen ze de eventueel  lagere Walmart prijs

Ik ga zelf jaarlijks naar de VS en heb al vele jaren een Amerikaanse Garmin Nuvi.
Ben momenteel aan m'n derde Nuvi bezig.    Deze laatste heeft life-time maps zodat je altijd de nieuwste kaart hebt.
Die vorige 2 hadden dat niet dus na een aantal jaren zat je met een verouderde kaart.
Updaten naar een nieuwe kaart kon wel, maar in die tijd was dat bijna net zo duur als een compleet nieuwe Nuvi.

Waar je ook op moet letten is de montage van die gps.
Moderne auto's hebben een heel erg schuin aflopende voorruit.
Je moet tegenwoordig bijna op je dashboard kruipen om die zuignap te monteren.
Niet erg als je dat 1X moet doen, maar ik laat die gps niet graag zichtbaar in de (huur)auto hangen.
Monteren van die zuignap wordt dan een regelmatig terugkerende klus en dat wordt je heel snel beu

Ik gebruik dus deze dashboardsteun en hab daar heel veel plezier van. (Kun je gewoon bij Mediamarkt kopen)
Linkje: ----> https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/33328
Dat ding heeft een non-stick kleeflaag die zelfs bij een noodstop gewoon op je dashboard blijft staan.
Als ik de auto parkeer pak ik de complete steun + gps van het dashboard en stop 'm in de middenarmsteun

Vroeger werkte ik met die plakschijfjes die je op je dashboard plakte en waar je zuignap op past.
Nadeel was dat je dat ding nooit meer van het dashboard kreeg.    Iedere USA trip had je een nieuw plakschijfje nodig .............

Er zullen straks nog wel reacties komen van forumleden die navigeren met een app op de telefoon.
Ik ben ietwat ouderwets en hou het liever bij m'n Garmin ........... Never change a winning team nietwaar ?  innocent
#2 - 11-09-2019, 12:44 uur

jhbechthum

Als je een aparte navigatie wilt gebruiken, let dan op dat er 'levenslange' updates bij zitten, uiteraard van de USA kaarten.
Wellicht bij b.v. Walmart online bestellen en in de winkel ophalen.
Als je in Nederland aanschaft heb je waarschijnlijk geen USA kaart inclusief, laat staan updates.

Je kunt ook een smartphone gebruiken.  Wel vooraf de kaarten downloaden om offline te navigeren.

Edit:
Cees, ik lees net goed je reactie  embarressed.
Ik zeur niet over navigatie met de telefoon ;) maar het is een alternatief als je slechts eens in de paar jaar kan.
Losse navigatie is inderdaad prettiger.  :afro:

Johan
#3 - 11-09-2019, 12:49 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2019, 12:57 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Ik heb ook een Garmin Nüvi. Ik gebruik de kaart ook voor de voorbereiding thuis. Voordelen in vergelijking met Google Maps: offline te gebruiken en waypoints en routes kunnen rechtstreeks in het toestel geladen worden. Daarvoor is op de Garmin website het gratis programma Basecamp te downloaden. Ik heb de kaart ook op mijn pc geïnstalleerd, je kunt ook je toestel met kaart via usb aan de pc hangen.
Ik heb ook een Europese kaart voor de Garmin. Ik gebruik die echter nooit meer. In plaats daarvan gebruik ik de gratis versie van Here We Go. Voordeel is dat je de kaarten op een telefoon (of tablet) kunt downloaden en ze daarna onbeperkt off line kunt gebruiken. Bij Google Maps moet je de kaarten regelmatig opnieuw downloaden, omdat ze maar een beperkte tijd off line beschikbaar zijn.
Voor Here We Go kun je ook kaarten van Amerika per staat downloaden. Ik heb dat voor mijn komende reis volgende week gedaan en ga dan proberen hoe dat bevalt.
Er zijn ook andere opties, al dan niet gratis, maar daarmee heb ik geen ervaring.
Ik heb een houder gekocht met de mogelijkheid voor bevestiging met  zuignap of dashboard klem. Ik gebruik altijd de zuignap. De houder gaat ook meer. Mijn Garmin past er ook in.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 11-09-2019, 14:30 uur
Groet,

Old Faithful

Bakvet

Ik heb ooit Sygic gekocht voor op de telefoon, met offline kaarten met levenslange updates, ook op toekomstige android apparaten. Die gebruik ik soms in gebieden waar je geen mobiel signaal heb. Nadeel: een of twee keer per jaar komen er nieuwe kaarten uit en als je er eentje update (bijvoorbeeld Nederland) moet je de rest ook allemaal updaten of weggooien. Heb er ook verkeersinfo bij, wereldwijd, waar beschikbaar. Het grootste nadeel ervan vind ik dat hij veel stroom verbruikt, er valt bijna niet tegenop te laden.

Daarom gebruik ik liever Google Maps. Daar zitten een paar handige extra features in. De bestemming waar ik heen wil, geef ik bijna altijd via een voice command in (dat lukt met Sygic ook goed). Ik reis soms met de metro. Probeer maar eens in een vreemde stad snel te vinden welke kant je uit moet lopen zodra je boven de grond komt. Vaak is het vanwege hoge gebouwen al lastig om snel een goed satelliet navigatiesignaal te ontvangen.  Met Google Maps kun je dan de camera van je telefoon gebruiken, even een rondje daarmee draaien en je ziet daarna in beeld in welke richting je op moet lopen. Verder vond ik het laatst in San Francisco wel handig om te zien over hoeveel minuten de volgende bus kwam. Ik weet niet meer of je dat nou met de Google Assistent zag of op de kaart zelf, ik geloof het laatste. Een tram/bus kaartje kostte ook maar de helft al je hem op de app op je telefoon laadde, vergeleken met papieren kaartjes. Alles handig in 1 apparaat, ook je rondleiding met commentaar door het museum, enzovoort. Je moet alleen wel een zware accu extra bij je hebben om je mobiel af en toe bij te laden. En je moet een SIM kopen voor data in de USA, die je zo'n $25 a $30 kost.

Een voordeel van apparaten als die van Garmin is dat je er wat meer controle over hebt (b.v. kaart naar het noorden laten wijzen, schaal instellen e.d.)
#5 - 11-09-2019, 23:03 uur

Ben2USA

Er is niets mis met TomTom op je mobiel. Deden we 14 maanden onze navigatie mee in de States.
#6 - 13-09-2019, 11:08 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Chris RTA

Wij namen een aantal jaren geleden ook een eigen TomTom mee waar ik de kaart van Amerika op had gezet. Maar wij lieten hem nooit in de auto achter en dus moest hij altijd in een tas mee. Soms gewoon niet fijn.
Vervolgens hebben wij de app "here we go" gedownload en Google Maps als back up. Beide de offline kaarten erop gezet.
Op de gok dat dit goed ging. Telefoon heb je toch altijd wel bij je dus geen extra spullen in je tas. Een raam houder bij SoLow voor €5,- gekocht. En een aantal zuignap schijven op Aliexpress gekocht mocht het raam te ver weg zitten dan kun je hem op het dashboard plakken.
Wij rijden nu al een aantal jaar met deze twee apps, welke gratis zijn en geen internet verbinding nodig hebben. Redelijk eenvoudig om de kaarten te updaten en poi's in groepen op te slaan. Bijv. alle hotels en Nationale Parken waar je van plan bent heen te gaan. Of je maakt per dag een groepje poi's aan.
Voordeel:geen extra apparaten mee op reis, altijd "echt levenslange" gratis updates, mogelijkheid tot wisselen tussen verschillende apps.
Nadeel: Je kunt geen Candy Crush spelen tijdens het rijden.  ;D
#7 - 14-09-2019, 11:22 uur

Dirc

Hier ook ooit sygic en laatste tijd meestal here maps. Gewoon gratis en kaarten vooraf downloaden op je mobiel.
#8 - 15-09-2019, 23:40 uur

REDgrietje

Dus een nieuwe TomTom met alle kaarten van de wereld en gratis up-dates, is dus voldoende?  :D
#9 - 27-02-2020, 13:50 uur

Cees A

Zolang je op deze planeet blijft zit je goed met je TomTom met wereldkaart.   :)
#10 - 27-02-2020, 14:36 uur

Pieter79

Ikzelf heb altijd een Garmin gebruikt die ik in de VS gekocht heb. Zelfs na tien jaar nog goed bruikbaar zonder updates.

Inmiddels nu ik in de VS woon, hebben we auto's met navigatie en een Amerikaanse mobiele telefoon dus altijd handig om snel even iets op te zoeken mocht het nodig zijn. Ik gebruik navigatie overigens zelden en meestal alleen maar voor vakantie trips. Mijn herinneringen aan de losse unit waren goed en ik denk dat ik er nog steeds eentje zou willen om in het buitenland te gebruiken.

Gr. Pieter
#11 - 01-03-2020, 20:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

allard

Het aldaar aanschaffen van een Garmin nüvi lijkt me een goede optie. Op het asfalt zal ik hem weinig gebruiken denk ik. Ik kan goed borden lezen en ik heb een ruime verzameling Benchmark Maps. (Geweldige kaarten in mijn beleving).

Maar hoe goed is Garmin buiten de geasfalteerde paden? We gaan dit voorjaar voor het eerst weer eens naar het westen  sinds elf jaar. En met een Jeep Wrangler. En we mogen hem inzetten op iedere "numbered" road. Behalve de  forest roads. Nu zijn we geen hele wilde routes van plan maar er komen enige gebieden voorbij met heel veel zijweggetjes en andere potentiële verdwaalpunten.

Daarnaast heb ik een handheld Garmin Oregon. Die kan ik van openstreetsmaps voorzien. Het enige nadeel is dat het apparaat batterijen vreet. In Europa is moet ik per dag  4 a 6 AA's opgeladen paraat hebben. Er staan enige overnachtingen gepland op primitive campsites. Dat kan dan een issue worden. Om het apparaat de hele dag standby te hebben.
#12 - 04-03-2020, 11:49 uur

Cees A

Het aldaar aanschaffen van een Garmin nüvi lijkt me een goede optie. Op het asfalt zal ik hem weinig gebruiken denk ik. Ik kan goed borden lezen en ik heb een ruime verzameling Benchmark Maps. (Geweldige kaarten in mijn beleving).
Maar hoe goed is Garmin buiten de geasfalteerde paden? 

Die Garmin Nuvi is een geweldig fijn auto-navigatie-apparaat.    Alle wegen, verhard en onverhard, staan erin.
De accu-capaciteit is echter beperkt.   De Nuvi meenemen op een urenlange wandeling is dus geen optie
Je moet 'm eigenlijk in de auto constant op het boordnet aangesloten hebben, maar da's voor gebruik in de auto geen probleem

Als je een wandel of fiets navigatie-apparaat zoekt kun je beter een ander type kopen.
Specifieke wandel/fiets navigatie-apparaten hebben namelijk meestal een accu met een redelijk lange gebruiksduur.
Kijk voor aankoop goed hoe lang die gebruiksduur is, want er zit nogal verschil in.

Ik kocht zelf een aantal jaren geleden eens een wandel/fiets navigatie van het merk Teasi bij de Aldi.   (aanbieding)
Doel was om het ding in de Benelux en Duitsland te gebruiken bij fiets- en wandeltochten.
Op de doos stond duidelijk dat die Teasi werd geleverd met levenslang de nieuwste Europese kaarten. Nou, mooi ........

Bij thuiskomst het ding aangesloten op de pc om de kaarten te downloaden en dat downloaden duurde best lang.
Naderhand bleek waarom.  De kaarten van zowat de hele wereld waren gedownload.
Europa, Noord en Zuid-Amerika, Oceanië, delen van Afrika en delen van Azie.    Nou, dank je wel Teasi,    leuk cadeautje !
Ding een maand later meegenomen naar Amerika om uit te proberen en het werkte perfect.
Accu ging bijna een hele dag mee en alle wandelroutes stonden er gewoon op.
Sindsdien gaat die Teasi trouw mee op iedere vakantie.  Verkeerd lopen en verdwalen is voor ouwe Cees geen optie meer.

Alleen, hij is nu ik meen iets van 5 jaar oud en de accu wordt wat minder. Een hele dag haalt ie niet meer.
Voorlopig los ik dat accuprobleempje nog op met een losse powerbank, maar op termijn zal het wel een nieuwe Teasi worden.
Ander klein nadeeltje:
Als je gewend bent aan de menustructuur van Garmin kun je in het begin dat je die Teasi gebruikt beter de handleiding bij de hand houden.
Maar alles went op den duur dus na een tijdje kun je de handleiding thuislaten ...........
 
#13 - 04-03-2020, 14:03 uur
« Laatst bewerkt op: 04-03-2020, 15:22 uur door Cees A »

allard

Dank je voor de snelle info omtrent de Nuvi . Dat alle onverharde wegen er ook in staan is voldoende. Wat betreft de voorgenomen hikes heb ik redelijk goede routebeschrijvingen. Een dedicated handheld GPS is een extra stukje zekerheid. De Garmin Oregon is wind en watervast. Voor wat betreft de batterijen zal ik bij de Wallmart wat extra alkaline inslaan. Het belangrijkste is dat we de route kunnen retracen  zodra we gaan denken het spoor bijster te zijn.
#14 - 04-03-2020, 15:15 uur

Old Faithful

Ik heb een oude GPSmap 60Cx. Die houdt het met gemak een hele dag vol op 2 penlites. Mijn vorige camera werkte ook op penlites, zodoende heb ik ooit bij de Wallmart een Amerikaanse lader gekocht. Als je een stekkerdoos meeneemt, kun je ook je eigen lader gebruiken.
De  Open Street Maps topografische kaarten van de diverse Amerikaanse staten bevallen mij heel goed. Ze zijn behoorlijk gedetailleerd en veel bezienswaardigheden staan erop.

Waarschijnlijk ken je Basecamp al. Ik vind dit - eigenlijk MapSource, want dat gebruik ik nog steeds - ideaal bij het samenstellen van zowel routes als wandelingen. Op internet zijn een heleboel sporen (of tracks, zoals ik ze nog steeds noem) naar allerlei bezienswaardigheden te vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#15 - 05-03-2020, 14:45 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15