Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijs huurauto

Discussie gestart

Omw2USA

Ok, veel beter zal het echt niet worden dan dit volgens mij (prijs voor 57 dagen) ;


Is via Avis en een extra bestuurder kost max. 65 dollar er nog bij, dus +- 55 EUR bovenop de prijs die je hierboven ziet.

Blijf het toch ongelooflijk vinden hoe hard prijzen verschillen tussen car rentals.
#61 - 17-01-2019, 10:33 uur

Cees A

Blijf het toch ongelooflijk vinden hoe hard prijzen verschillen tussen car rentals.
Ik schreef al eerder dat de huurautomarkt een  prijsgedreven markt is.
Ik constateer wel de laatste jaren meer en grotere prijsschommelingen.  Het lijkt af en toe de vliegticketmarkt wel......
Ik vind trouwens dat je het helemaal niet slecht doet.
Je begon met een Sunnycars tarief van 3000 € en je zit nu al op een tarief dat 1/3 lager is !

Waarvoor is trouwens die 65$ die je moet betalen voor een extra bestuurder ?
Ik dacht dat bij Avis de echtgenote / levenspartner gratis kon worden toegevoegd als extra bestuurder.

 

#62 - 18-01-2019, 09:50 uur

Ruud2004



Waarvoor is trouwens die 65$ die je moet betalen voor een extra bestuurder ?
Ik dacht dat bij Avis de echtgenote / levenspartner gratis kon worden toegevoegd als extra bestuurder.

In ons contract met AVIS staat dat, hoeft ook niet te worden opgegeven of op het contract te komen.
#63 - 18-01-2019, 16:41 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Omw2USA


Waarvoor is trouwens die 65$ die je moet betalen voor een extra bestuurder ?
Ik dacht dat bij Avis de echtgenote / levenspartner gratis kon worden toegevoegd als extra bestuurder.

In ons contract met AVIS staat dat, hoeft ook niet te worden opgegeven of op het contract te komen.

Dankjewel, is wel nogal tijdsintensief, want andere sites zoals Kayak geven niet de beste voorwaarden die ik al heb gevonden. Ik moet effectief op elke car rental site gaan en bekijken wat hun prijzen zijn.

Klopt (had het ook gelezen in hun voorwaarden), maar we wonen nog niet samen en zijn nog ook niet getrouwd. Al zijn we aan het twijfelen dat ik mij bij haar niet zou domiciliëren, want anders moet ik ook nog eens apart een reisverzekering aangaan van +- €700.   :-\
#64 - 19-01-2019, 13:49 uur

Cees A

maar we wonen nog niet samen en zijn nog ook niet getrouwd. 
Ah,  ik snap het.
#65 - 19-01-2019, 16:51 uur

rudifazerken

Ik heb de indruk dat die verhuurbedrijven zomaar wat prijzen uit hun duim zuigen !  ;D

Ik heb in nov 2018 een midsize SUV gereserveerd bij Alamo , via USAreizen.de : 22 dagen : 870€.  ( bedrag dat ook al dadelijk van mijn Visa afgehouden werd. )
Nu kijk ik net op EasyTerra.be : voor dezelfde midzise : 692 of 587 of 749€ ???   En die 692 en 587 is allebei bij Alamo , voor dezelfde wagen ? Ik volg niet hoor.  ???

( zie printscreen in bijlage )

#66 - 12-02-2019, 18:29 uur

Cees A

Daarom geven we op dit forum ook vaak het advies om, net als bij hotels,  te boeken met de mogelijkheid om gratis te kunnen annuleren.  :)
Je kunt dan bij eventuele prijsdalingen gemakkelijk en zonder kosten switchen.

Zie bijvoorbeeld bericht nummer 7 (van Lucie)  en bericht nummer 8 (van Dirc) in dit topic.
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/8/prijs-huurauto/msg146399/#msg146399
#67 - 13-02-2019, 09:24 uur

Jani2586

Hoi,

2020 ga ik weer! Het is al zeker 6 jaar geleden dat ik nog in de US ben geweest... dus ik twijfel een beetje over de prijs van de auto.
kan iemand me vertellen of onderstaande een goede prijs is? Alvast bedankt!

05/06/2020 - 29/06/2020 = 24 dagen
Ophalen in Atlanta, GA






#68 - 08-10-2019, 21:56 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2019, 22:00 uur door Jani2586 »

Hans B

$27 lijkt mij een koopje, de auto die ik boek zijn meestal rond de $40pd
#69 - 09-10-2019, 00:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Prijs is best goed.  :afro:   
De prijs van deze huurautoklasse ligt normaal gesproken, uitschieters daargelaten,  altijd wel zo'n beetje tussen de 25 en 30  € per dag.

Tip:  Je bent vrij vroeg met het boeken van je auto.  Als je deze auto reserveert op een manier dat je gratis kunt annuleren kun je altijd nog switchen als je de komende maanden een betere aanbieding tegenkomt

Met hoeveel personen ga je trouwens ?  Grootste probleem bij huurauto's is namelijk de hoeveelheid bagage die men meesjouwt.
Al die bagage moet wel in de kofferbak van die huurauto passen !
De (kofferbak van) de autoklasse die je nu hebt is groot genoeg voor 2 personen. 
Met 3 wordt het passen en meten en kun je beter reistassen hebben dan koffers en met 4 personen zou ik een minivan nemen.
#70 - 09-10-2019, 09:22 uur

Jani2586

@Cees A
Bedankt voor de tip, ik heb een reservering op deze auto gedaan en dan kan ik de komende maanden nog steeds rustig vergelijken. We zijn maar met zen 2, dus dit is ideaal!

Extra vraag: bij sixt heb ik gezien dat je maar in de aangrenzende Staten mag rijden, dus als ik bvb de auto huur in Atlanta en een paar dagen richting New Orleans wil gaan is dit niet mogelijk? Hoe streng zijn ze hier op?

#71 - 20-10-2019, 23:12 uur

Cees A

Ik heb zelf geen enkele ervaring met Sixt, maar wat jij wil doen lijkt me geen goed plan.

Uit de voorwaarden van Sixt:
Renters using the rental vehicle in violation of the applicable territorial restrictions will be charged a fee of USD 0,50 for each mile the vehicle has been driven during the rental.
Let op: Die 50 cent geldt voor iedere gereden mijl tijdens de huurperiode, niet alleen de mijlen buiten het toegestane gebied.
 
Je denkt nu misschien dat Sixt er toch nooit achter komt dat je buiten het toegestane gebied bent geweest.
Daar zou in niet te zeker van zijn.
Ten eerste zijn er dingen als mechanische pech of een aanrijding, een snelheidscamera of een parkeerbon.
Belangrijkste reden echter lees je in de voorwaarden van Sixt:   ---->   https://www.sixt.com/fileadmin/sys/agb/sixt_US_en.pdf
Zie bladzijde 4 van dit pdf document, daar vind je punt 3: Telematics notice and release. 
Kortom:  Je auto kan zijn uitgerust met een gps tracker.

Dus ...... Doe wat je niet laten kunt, maar het lijkt me nog steeds geen goed plan.
#72 - 21-10-2019, 09:01 uur

Jani2586

Ik vond het ook geen goed plan, dus heb ik  die reservering geannuleerd. Ondertussen heb ik via connections een auto gehuurd bij Avis, met betere voorwaarden. Prijs zit ik aan 610 euro voor 24 huurdagen.
#73 - 23-10-2019, 10:20 uur

Cees A

Goeie switch.   :afro:
Bij Avis zit je in ieder geval niet met de geografische restricties die je bij Sixt wel had.    Die betere prijs bij Avis is een extra bonus

Nog een voordeel van Avis:
De echtgenote/partner van de huurder mag, mits die echtgenote/partner ouder is dan 25, gratis optreden als extra bestuurder.
Nou weet ik natuurlijk niet of jullie een 2e bestuurder willen of nodig hebben, maar de mogelijkheid is er.

Citaat uit de voorwaarden van Avis:
The following must be at least 25 years of age but are exempt from the additional driver fee and are not required to complete and sign an additional form.
-- Renters employer or regular fellow employee while on company business
-- Renters spouse or domestic partner
-- Disabled renters who have completed a non-licensed renter form.


Op de Avis website zie je, nadat je een locatie en een auto hebt gekozen, rechtsbovenin een linkje naar de complete voorwaarden.
#74 - 23-10-2019, 11:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15