Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Simkaart

Discussie gestart

Ben2USA


Ben2USA

Misschien interessant:
In het nieuwe KPN-abonnement met 100 GB data is bellen en internetten in de Verenigde Staten en Canada ook inbegrepen.
Zie: https://www.nu.nl/mobiel/5722698/kpn-komt-met-nieuwe-grote-internetbundels-waaronder-100-gb-data.html
en
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/sim-only/100-gb-en-onbeperkt-bellen-sms/2-jaar

Onduidelijk of je na een maand weer kan opzeggen...
#2 - 04-02-2019, 12:26 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

jhbechthum

https://mobielshop.kpn.com/mobiel/sim-only/100-gb-en-onbeperkt-bellen-sms/2-jaar

Onduidelijk of je na een maand weer kan opzeggen...
Bovenaan de pagina staat héél groot: Sim Only abonnement voor 1 of 2 jaar.
Lijkt me dus niet opzeggen na 1 maand. Kost overigens € 65,- per maand.

Ik ga deze zomer voor www.arielimobile.com (hier en hier op het forum gevonden).
Omdat ik mijn tablet (zonder sim) wil gebruiken om te navigeren wordt het dus de ruimste optie met thetering voor $ 55,- voor 30 dagen.
200 minuten internationaal bellen (vast+mobiel), ongelimiteerd 4G data, maar 'slechts' 10GB voor thetering (is meer dan genoeg om te navigeren).

Johan.
#3 - 04-02-2019, 19:07 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ben2USA

Ook bruikbaar in Canada?
#4 - 07-02-2019, 14:34 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

jhbechthum

Ook bruikbaar in Canada?
Zie: https://www.arielimobile.com/product/attxgb
Citaat
AT&T Unlimited in USA, Canada and Mexico
  • AT&T 4G LTE high speed network
  • Continental USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
  • Canada coverage
  • Mexico coverage
  • Unlimited data on 4G LTE high speed network
Johan
#5 - 07-02-2019, 20:02 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pino

Welk netwerk heeft het beste bereik, T-Mobile of AT&T ?
Meer specifiek voor Wyoming (SLC-Yellowstone)
Ze lijken gelijkwaardige pakketten te hebben.
#6 - 31-05-2019, 22:04 uur

Cees A

Heb je de coverage maps van ATT en T Mobile al vergeleken ?
Vooral bij inzoomen zie je nog best veel "grote witte vlekken" op die kaarten ............
Linkje ATT Map: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Linkje T-Mobile: https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map
#7 - 01-06-2019, 09:24 uur

Pino

Handig, dank!  Ik verwacht in afgelegen streken niet veel. Maar dit is beter dan ik dacht.
#8 - 01-06-2019, 22:15 uur

Ben2USA

...valt in de praktijk  best wel vaak toch wel tegen ....
#9 - 03-06-2019, 12:53 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Sheriff

Misschien interessant:
https://www.t-mobile.nl/zakelijk/shop/product/t-mobile-mobiel-sim-only/27505104?ch=es&cc=bus&sc=acq&dr=24&pr=FOR03,TFB13&utm_campaign=_zakelijk_prospecting&utm_medium=display&utm_source=dbm&utm_content=think_acquisitie_simonly&mbo=CI21475919-LI234814279&dclid=CP2Uo5b2-94CFVUL4AodcB8GDg
Voor zakelijke klanten misschien (prijzen overigens ex. BTW), maar voor de consument is de keuze veel beperkter: € 55,-- voor onbeperkt internetten en 120 belminuten., of € 60,-- alles onbeperkt.

Bel je vanuit de auto, bedenk dan (net als in NL) dat telefoneren met storingen gepaard kan gaan. Je zit immers in een metalen kooi (meneer Faraday). Ben je onderweg aan het rijden, dan zoekt je mobieltje steeds de dichtstbijzijnde en beschikbare mast en schakelt daarnaar over ("hand over"). Is die vol dan heb je pech. Wat dat betreft is het jammer dat de 8 Watt installaties met een extern antennetje niet meer beschikbaar zijn; dan zijn er zomaar twee of drie andere masten beschikbaar.

Heb je een belangrijk gesprek, zet je auto (veilig) aan de kant en bel buiten de auto. Hetzelfde geldt voor data-problemen: als je stilstaat heb je veel meer kans op een succesvolle verbinding.
#10 - 03-06-2019, 15:32 uur
Frank, Amerika liefhebber
 

Bakvet

Bij Best Buy in de US verkopen ze 'Simple Mobile', powered by T-Mobile. Je gebruikt je eigen toestel, doet daarin een sim van Simple Mobile. Die sim kost $1 en wordt geleverd in 3 formaten. Daarnaast koop je een no-contract 30-day plan, met unlimited talk & text en een aantal GB.

3 GB 4G LTE kost $25. Na de 3 GB schakel je naar 2G.
Met unlimited data kost het $50.
Unlimited voor twee toestellen is $75.

Je krijgt een tijdelijk Amerikaans telefoonnummer.

Qua vormgeving lijken de kaartjes en het product zelf heel sterk op StraightTalk van Walmart. Alleen daar kost 3GB $35, 25GB $45 en unlimited $55. Of het is heel goed nagemaakt of het is gewoon een ander product van Carlos Slim. Bij StraightTalk kun je kiezen of je het netwerk van AT&T of dat van T-Mobile wilt gebruiken voor je abonnement.
#11 - 07-06-2019, 06:31 uur

Bakvet

Wil nog even toevoegen dat ik zo'n Simple Mobile No-Contract 30-Day Plan genomen heb. Want ik kreeg extra functionaliteit van Google Maps om te testen en die kost meer data. Ook had ik Sirius XM op m'n autoradio, nog van de vorige huurder, maar dat is gestopt. Morgen rijd ik een hele dag door boerenland, ik heb geen zin om de hele dag naar country en reli-pop te moeten luisteren. Nu kan ik via m'n telefoon andere zender streamen. Dus ik heb behoefte aan een paar GB extra.

Thuis had ik een 1 GB data-bundel genomen bij Tele2, die 18 euro kost. Daar leek ik het mee te redden, de eerste week gebruikte ik ongeveer 330 MB. Het nadeel is dat het alleen een databundel is, elk telefoongesprek kost de normale prijs. Zeker als je iets wilt reserveren, ben je vaak 10 minuten kwijt aan een gesprek. Een ander nadeel vond ik dat je telkens zit te schakelen, mobiele data aan / mobiele data uit, om het niet onnodig te gebruiken.

Daarom toch maar een SIM van Slim. Heb een Simple Mobile bundel gehaald bij Best Buy, wat ik vanuit m'n hotelkamer kon zien liggen. Ik heb nu 3GB data plus onbeperkt bellen, het schijnt zelfs naar Nederland te kunnen, maar wegens tijdverschil heb ik dat nog niet geprobeerd.

Het installeren van de SIM ging probleemloos, op mijn telefoon vroeg hij meteen in welke ZIP-code ik het vaakst ging bellen, mijn e-mail adres en de PIN-code die op de 3GB activatiekaart staat.  Als hij dit niet spontaan vraagt na het aanbrengen van de SIM, kun je dit ook op een website invoeren. Na een minuut of vijf en een tweede keer herstarten, kreeg ik een telefoonnummer met een area-code die hoort bij de ZIP die ik had ingevoerd.

De SIM kostte $1.00, de 3GB+bel-bundel $23.75, samen inclusief tax nog geen $25.

Het internet lijkt nu opeens veel sneller te gaan dan met die bundel van Tele2, terwijl die neem ik aan ook van T-Mobile gebruik maakt.



#12 - 08-06-2019, 07:13 uur

Bakvet

Nog een laatste update. Ik heb in twee weken ruim 2GB gebruikt. Het idee om op het platteland naar mijn favoriete National Public Radio-station te kunnen luisteren is niet zo goed uitgepakt. Je kon al zien op de kaartjes die in  eerdere berichten hierboven werden aanbevolen, dat het bereik in het onbevolkte gebied niet zo geweldig was. Dat bleek in de praktijk te kloppen. Het "Tune-in Radio" signaal viel vaak vrij snel weg zodra je een dorp uit reed. Op andere dagen, in steden en langs Interstate highways had ik daar geen last van.

Wel erg handig was wandelen met behulp van augmented reality en Google Maps. Je herkent vast wel dit probleem: je komt uit een metrostation met de roltrap omhoog op straatniveau. Je routeplanner geeft je precies aan HOE je moet lopen naar je eindbestemming, maar welke straat moet je nu precies inslaan? Je gevoel voor Noord-Oost-Zuid-West is even weg. De augmented reality-mode van Maps biedt dan uitkomst. (Momenteel alleen beschikbaar voor google local guides.) Deze vraagt om met de camera van je smartphone langs de gebouwen te 'pannen'. Daarna geeft hij op het live beeld van je telefoon aan welke richting je uit moet lopen d.m.v. pijltjes e.d. Je hoeft dus niet meer naar straatnaambordjes te zoeken. Alleen het kost natuurlijk extra data. Dit werkte prima, maar er moet niet straks een wet komen die het verbiedt om met een telefoon in de hand over straat te lopen.

Nadat ik tegen het eind van de vakantie 2GB had verbruikt, kreeg ik een SMS dat ik 0.5Gb of meer kon bijkopen, aan ongeveer gelijkwaardige kosten als het originele prepay tegoed. Dat had ik niet nodig, maar ik had bijvoorbeeld 1.5 GB kunnen bijkopen voor $10.

Kortom ik kan dit product echt wel aanbevelen. Ik heb diverse malen ermee gratis kunnen bellen. Met m'n Tele2 SIM zou dit anders EUR 1,75 per minuut gekost hebben en met KPN EUR 1,31. Ik deed bijvoorbeeld ergens een rondleiding met telefonische begeleiding. Die duurde maar tien minuten maar dat zou met Tele2 dan EUR 17,50 hebben gekost en nu niets. Ook heb ik diverse gesprekken moeten voeren omdat mijn kredietkaart ergens $100 teveel was belast. Heb dat geld wel terug gehad, maar anders was ik zeker EUR 20 aan telefoonkosten kwijt geweest. En nu alleen maar 2% van $100, want je betaalt 2% kosten als je het uitgeeft, maar als je het weer terug krijgt tellen ze er volgens mij niet weer even 2% bij op.
#13 - 01-07-2019, 18:31 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2019, 18:33 uur door Bakvet »

Terpies

Bij Best Buy in de US verkopen ze 'Simple Mobile', powered by T-Mobile. Je gebruikt je eigen toestel, doet daarin een sim van Simple Mobile.

De kaartjes van Arieli zijn ook simple mobile kaartjes, en goedkoper via de website dan bij Walmart. Met code STSF2019 krijg je nog 5% korting. Worden gratis thuisgestuurd binnen een tot twee weken.

Overigens heb ik vorige maand via arieli twee AT&T kaartjes besteld en ook van die kaartjes vond ik de dekking af en toe tegen vallen.. vaak binnen geen bereik, en ook in de GSM en op de Natchez Trace Parkway grote delen geen bereik (of wel mobiel bereik maar geen data).

Nadeel van de AT&T kaartjes is dat tethering echt niet werkt als je de optie niet extra bijbetaalt (bij de simple mobile kaartjes in een iPhone werkt dit wel) en je kunt er niet mee naar Nummers buiten Noord Amerika bellen.
#14 - 01-07-2019, 18:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15