Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tijdsverschil

Discussie gestart

Lucie

Ik lees zoveel verschillende berichten en kom er niet uit....
Als je (in de zomer) uit Monument Valley komt en naar Page gaat, is het dan: dezelfde tijd, win je een uur of verlies je een uur.
I.v.m. boeken van een tour door de Antilope canyon zou ik het graag goed inplannen.
Wie geeft duidelijkheid?

Groet,
Lucie
#1 - 04-04-2018, 22:20 uur

Cees A

Moeilijke materie inderdaad die tijdzones in Arizona.
Als je enkel en alleen naar de tijdzonegrenzen kijkt zit Arizona in dezelfde Mountain Time tijdzone als Utah.
Arizona doet echter niet mee aan de zomertijd, in Amerika DST, Daylight Saving Time, genoemd.
In de DST maanden zet men in Utah de klok 1 uur vooruit, maar het eigenwijze Arizona doet dat niet.
Daardoor loopt Arizona tijdens de DST maanden qua tijd  gelijk met Californië dat in de Pacific Time Zone ligt.

Wat het extra moeilijk maakt is dat het grote Navajo Nation Indianenreservaat in Arizona WEL omschakelt naar zomertijd.
De Navajo's lopen qua tijd dus wel het gehele jaar gelijk met Utah.

Voor Monument Valley is de zaak duidelijk. In MV heb je Utah tijd.   
V.w.b. Antelope Canyon ligt het wat ingewikkelder.
Antelope Canyon ligt immers in Navajo gebied en zou dus eigenlijk ook die Utah tijd moeten hebben.
Het nabijgelegen Page ligt echter in Arizona en een aantal Antelope Canyon tourbedrijven zitten in Page.
Om misverstanden bij reserveringen voor die tours te voorkomen heeft men daarom afgesproken om voor Antelope Canyon de Arizonatijd aan te houden.

Kom ik eindelijk toe aan je vraag:
Als je in de zomer van Monument Valley naar Page (Antelope Canyon) rijdt win je 1 uur.
#2 - 05-04-2018, 08:38 uur

Lucie

Jeetje, Cees wat een verhaal!
Maar dank je voor de duidelijkheid.
Nu hebben we Phoenix in de route opgenomen i.v.m. een bezoek aan een honkbalwedstrijd. Om daarna richting Anaheim te reizen.
De afstand Phoenix - Anaheim is best flink, maar ik dacht dat we qua tijd een uurtje zouden winnen, maar dat is niet zo, begrijp ik uit je uitleg. Nou ja een lange reisdag dan maar....

 
#3 - 05-04-2018, 21:41 uur

Cees A

De afstand Phoenix - Anaheim is best flink, maar ik dacht dat we qua tijd een uurtje zouden winnen, maar dat is niet zo, begrijp ik uit je uitleg.   
Is inderdaad niet zo.  In de zomermaanden loopt Arizona qua tijd gelijk met Californië. Pech voor jullie, geen extra uurtje op die reisdag.  :'(
Zou een uurtje eerder opstaan op die dag je probleem niet kunnen oplossen ?   :angel:  innocent
#4 - 05-04-2018, 21:50 uur

Lucie

Vast wel! Die wedstrijd willen we niet missen, dus we hebben er wel wat voor over.
#5 - 05-04-2018, 21:58 uur

jhbechthum

Kijk eens op www.timeanddate.com/worldclock/converter.html.
Je kunt meerdere plaatsen opgeven en een datum en tijd in een plaats. Je ziet dan de datum en tijd in de andere plaatsen.
Jammer genoeg kun je niet alle steden ter wereld opgeven, maar het kan je helpen.

Johan.
#6 - 05-04-2018, 22:25 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Robert

Nu hebben we Phoenix in de route opgenomen i.v.m. een bezoek aan een honkbalwedstrijd. Om daarna richting Anaheim te reizen.
De afstand Phoenix - Anaheim is best flink, maar ik dacht dat we qua tijd een uurtje zouden winnen, maar dat is niet zo, begrijp ik uit je uitleg. Nou ja een lange reisdag dan maar....

Ben afgelopen september van Long Beach Ca (ligt iets verder dan Anaheim )naar Phoenix gereden omdat ik daar ook op een bepaalde tijd moest zijn. Maar heb dat gewoon (heel saai) over de  snelweg gedaan en was er in een uur of 6 rijden. Ik vond dat goed te doen.  Succes met vroeger opstaan ;-)
#7 - 14-05-2018, 22:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15