Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk type reis is goedkoper, auto of camper?

Discussie gestart

Daantje030

Hoi allemaal wij zijn heel erg aan het twijfelen of we onze reis door het zuidwesten gaan maken met de auto of camper.
Voor degene die beide varianten eens hebben gedaan, wanneer was je goedkoper uit?
Natuurlijk hoef je voor zo'n grote reis niet op een paar tientjes te letten, maar als het een paar honderd euro zou schelen dan is het wel de overweging waard.

We hebben al eerder een camper reis gemaakt en beide opties zal ons bevallen aangezien ze beiden voor- en nadelen hebben.
#1 - 28-01-2019, 12:56 uur

Cees A

De belangrijkste kosten kun je zelf uitrekenen.
Alle prijzen die je nodig hebt kun je op internet vinden.

Camperhuur:   Gebruik bv de rekenmodule van bijvoorbeeld Travelhome:  https://www.travelhome.nl/camper-only
Staanplaats camper in de parken: Zie de website van de NPS: -----> https://www.nps.gov/findapark/index.htm
Buiten de parken: -----> https://koa.com/
Brandstof: Een camper heeft een hoger benzineverbruik. Reken op 10 miles per gallon, dat is ± 1:4 in ltrs/km
Verbruik is een indicatie. Het eigenlijke verbruik van een camper is afhankelijk van de grootte van de camper.

Autohuur: Kijk bv bij: https://www.hertz.nl/rentacar/reservation/
(je hoeft niet bij Hertz te boeken, het gaat voorlopig maar om een indicatie van de prijs)
Hotels: Kijk op booking.com of hotels.com of iets dergelijks voor de prijs van je hotel op de gewenste datum.
Brandstofverbruik: Een personenauto verbruikt ±  25 MPG, dat is ongeveer 1:10 ltrs/km.
Dit verbruik is ook hier slechts een indicatie. Het eigenlijke verbruik is afhankelijk van het type auto 

Een goedkoper alternatief is reizen met een personenauto en slapen in een tentje.
Je hebt dan een relatief goedkoop vervoermiddel plus de voordelen van een goedkope slaapplaats (staanplaats op een camping)
Wat het goedkoopst is, die kampeerspullen (als extra bagage) zelf meenemen van huis of ter plaatse kopen kun je ook uitrekenen.
Kijk bv bij: https://www.walmart.com/cp/887708  wat een basisset kampeerspullen kost
En kijk bij de luchtvaartmaatschappijen wat het inchecken van (extra) bagage kost.

Let op 1: Kampeerspul vraagt meer kofferruimte van je huurauto .  (misschien heb je dan wel een grotere, duurdere,  auto nodig)
Let op 2: Het bij je hebben van een tent betekent niet dat je ook iedere nacht MOET kamperen.  Als je onderweg een goedkoop hotel vindt of het is toevallig een keer slecht weer dan laat je die nacht de tent in de auto en neem je een hotel.

De bottom line is echter je persoonlijke voorkeur.   Je schrijft zelf:
beide opties zal ons bevallen aangezien ze beiden voor- en nadelen hebben. 
Je schrijft er echter niet bij wat je nu  eigenlijk zelf als (grootste en allesbepalende) voor-  en nadelen ziet.
#2 - 28-01-2019, 14:19 uur

Daantje030

...........
Je schrijft er echter niet bij wat je nu  eigenlijk zelf als (grootste en allesbepalende) voor-  en nadelen ziet.

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie Cees!

Ik heb toevallig zojuist een offerte binnen gekregen en tot mijn verbazing is de camper reis € 1.100,- duurder (en een kleiner verschil als we kiezen voor luxere hotels). Dat had ik echt niet verwacht!

Voordelen van een camper: je hoeft niet uit je koffer te leven, je hebt een koelkast en toilet bij je, je kan vaak overnachten in de mooie natuur (een tent is overigens geen optie voor ons :-)
Nadelen van een camper: als je naar een restaurant wil, moet je alles moet loskoppelen alvorens je weg kan, bed ligt niet heel comfortabel, als je gaat douchen loop je te hannesen met een tasje met je spullen en moet je eerst de camping over
Voordelen van een auto: je bent wendbaarder, meer ruimte en comfort in een hotel
Nadelen van een auto: leven uit je koffer, elke dag uiteten lijkt mij duurder
#3 - 28-01-2019, 15:21 uur

Cees A

Voor degene die beide varianten eens hebben gedaan, wanneer was je goedkoper uit?   

Ik heb toevallig zojuist een offerte binnen gekregen en tot mijn verbazing is de camper reis € 1.100,- duurder (en een kleiner verschil als we kiezen voor luxere hotels). Dat had ik echt niet verwacht! 

Oké,  conclusie:  eigenlijk wist je dus zelf het antwoord al voordat je je vraag op dit forum stelde.   ;D
Maar ............. Let op ............... Die offerte vertelt niet het hele verhaal.

In de offerte is bijvoorbeeld het verschil in brandstofverbruik tussen camper en auto niet meegenomen.
Het verschil tussen zelf koken (camper) of uit eten gaan (auto/hotelreis) zie je op zo'n offerte ook niet terug.
Ik verwacht dat men bij de camperreis de staanplaatsen op de campings niet heeft meegerekend.
Dat terwijl men bij de offerte voor de auto/hotelreis wel de hotelkosten rekent.

Je mist dus nogal wat belangrijke posten op je offertes
Bummer ............ Nu moet je toch nog zelf gaan rekenen om tot een juiste vergelijking te komen ..............  innocent

Je kunt overigens je opsomming van voor- en nadelen nog wel wat uitbreiden.
Kijk maar eens op deze pagina: ----->  http://de-volletjes-reizen.jouwweb.nl/camper-vs-auto-motels   1smile

#4 - 28-01-2019, 16:16 uur

Cees A

Ik heb nog een vraag:  Met hoeveel personen gaan jullie eigenlijk ?
#5 - 28-01-2019, 16:32 uur

Daantje030

Voor degene die beide varianten eens hebben gedaan, wanneer was je goedkoper uit?   

Ik heb toevallig zojuist een offerte binnen gekregen en tot mijn verbazing is de camper reis € 1.100,- duurder (en een kleiner verschil als we kiezen voor luxere hotels). Dat had ik echt niet verwacht! 

Oké,  conclusie:  eigenlijk wist je dus zelf het antwoord al voordat je je vraag op dit forum stelde.   ;D
Maar ............. Let op ............... Die offerte vertelt niet het hele verhaal.

In de offerte is bijvoorbeeld het verschil in brandstofverbruik tussen camper en auto niet meegenomen.
Het verschil tussen zelf koken (camper) of uit eten gaan (auto/hotelreis) zie je op zo'n offerte ook niet terug.
Ik verwacht dat men bij de camperreis de staanplaatsen op de campings niet heeft meegerekend.
Dat terwijl men bij de offerte voor de auto/hotelreis wel de hotelkosten rekent.

Je mist dus nogal wat belangrijke posten op je offertes
Bummer ............ Nu moet je toch nog zelf gaan rekenen om tot een juiste vergelijking te komen ..............  innocent

Je kunt overigens je opsomming van voor- en nadelen nog wel wat uitbreiden.
Kijk maar eens op deze pagina: ----->  http://de-volletjes-reizen.jouwweb.nl/camper-vs-auto-motels   1smile

Als ik het antwoord al had geweten had ik ieder zijn/haar tijd bespaard  ;)
Dank voor je links, ik ga op onderzoek uit!
We gaan met zijn 2en
#6 - 28-01-2019, 17:01 uur

Cees A

Kijk voor een begroting van een auto / hotelreis voor 2 personen eens bij dit bericht:
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/kostenoverzicht-rondreis-west-amerika-3-a-4-weken/msg141301/#msg141301

In dat bericht gaat het over een 28 daagse reis maar het gaat om het principe.
Je ziet hier in ieder geval wat een hotel per nacht kost en wat je bij zo'n autoreis moet begroten per dag voor eten/drinken/brandstof.
Prijs van de huurauto is uiteraard onder meer afhankelijk van het aantal huurdagen en prijzen van vliegtickets zijn seizoensafhankelijk.
 In het laagseizoen vlieg je voor minder dan 500 € per persoon, in het hoogseizoen wordt je geknipt en geschoren.
Enfin, lees dat bericht maar eens.
#7 - 28-01-2019, 17:32 uur

Ruud2004

Mogelijk komen er bij die camper nog aanvullende kosten bij zoals, kilometerpakket, dakverzekering, afkoop eigenrisico, gebruik aggregaat. Dus goed je offerte nalezen!
#8 - 28-01-2019, 20:30 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Hans B

Zonder exacte gegevens is het vrijwel onmogelijk een vergelijk te maken en dan zijn verschillen van misschien wel enkele 100den euros zo gemaakt.

Een camperreis is vooral een kwestie van beleving.
Of je bent in 1x genezen of je wil het liefst nooit meer anders.

Hoewel ik in maart voor de 22e keer ga en al meer dan 100.000 mile in de camper gemaakt heb, mis ik een auto soms wel.
Maar als je het aandurft om vrij te kamperen kun je op de mooiste plekken gratis staan.

Voor vakanties tot 25 dagen/ 4 weken is auto veelal goedkoper, daar boven begint de camper langzaam te winnen, maar dat houdt wel in zelf boodschappen doen, niet uit eten, vrij kamperen, etc.. luxe (camper) maar verder low budget.
#9 - 28-01-2019, 22:26 uur
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 22:31 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Een hotel geeft je dan weer gemak. Nooit je beddengoed wassen, handdoeken, wc schoonmaken etc..
Moet natuurlijk je hotel wel schoon zijn.

Nadeel van een camper kan eventueel nog zijn dat je hem eindelijk op je campground hebt staan na een lange rit en je nog een kleine boodschap moet doen. Dan moet je weer inpakken of ander vervoer op sleep hebben.
#10 - 29-01-2019, 11:40 uur

Bakvet

Een camperreis is vooral een kwestie van beleving.
Of je bent in 1x genezen of je wil het liefst nooit meer anders.
Hoewel ik in maart voor de 22e keer ga en al meer dan 100.000 mile in de camper gemaakt heb, mis ik een auto soms wel.

Ik moet dit beamen. Hoewel ik vrijwel altijd alleen reis (omdat je dan lekker kunt doen wat je altijd had willen doen) moet ik zeggen dat ik het liefst met een camper zou willen reizen. Alleen is dat in je eentje veel lastiger en veel duurder en veel minder interessant. Een eitje met tomaat,  spek en champions bakken  's ochtends vroeg terwijl de zon opkomt, op de campground.  Dat ruikt heerlijk, maar niemand anders geniet ervan.  Vandaar dat ik het zelden doe, zelfs als ik met de tent kampeer. Maar neem dat gevoel mee in je beslissing. Dit weekend hoorde ik op de radio iets over: "Winter-kamperen in Nederland" - en dat heb ik diverse malen gedaan in de VS bij temperaturen onder het vriespunt. Ik herkende meteen weer de lol daarvan. De mensen die je dan tegenkomt...  betere mensen kan je gewoon niet ontmoeten voor mijn gevoel. Ze hebben allemaal iets te delen waarover je meer  wilt weten.  Maar dat is niet veel anders dan dat je gewoon in het zomerseizoen op een campground staat, daar heb ik ook heel interessante mensen ontmoet - van hoogleraars tot autotechnici tot pensionado's. Die mensen kom je meestal niet tegen als je alleen maar hotels bezoekt.
#11 - 04-02-2019, 21:15 uur
« Laatst bewerkt op: 04-02-2019, 21:41 uur door Bakvet »

Bakvet

Sorry, dubbele post.
#12 - 04-02-2019, 21:25 uur

Ben2USA

Met z'n tweeen in een  camper. Niets is flexibeler, gaan en staan wanneer je wilt, gezond(er) eten met eigen keuken in de natuur of wat dan ook, overal overnachten waar dat niet niet mag, wild staan is goedkoop, zelf je eten verzorgen idem. Niet omrijden naar hotels of zoeken er naar. Denk aan je afstanden, een camper rijdt wat duurder maar dat kan aantikken.
Wij deden het 14 maanden lang en deden een rondje USA en Canada met de camper.
#13 - 05-02-2019, 14:08 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Wop


We hebben al eerder een camper reis gemaakt en beide opties zal ons bevallen aangezien ze beiden voor- en nadelen hebben.

Heb je deze link al gevonden?
https://verenigdestaten.info/auto-camper-amerika/
#14 - 10-02-2019, 14:26 uur

Daantje030

Bedankt voor jullie reacties! We hebben inmiddels geboekt en gaan met de auto :-) Camper was toch wel vele malen duurder. En leuk om dit nu ook eens te ervaren  ;)
#15 - 11-02-2019, 12:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15