Ik denk dat mijn geld minimaal deels foetsie is.
Dat hoeft niet. Ligt er aan wie de vluchten heeft geannuleerd.
Als de luchtvaartmaatschappij de vluchten heeft geannuleerd heb je aardig wat rechten op een refund.
Heb je zelf je vluchten geannuleerd dan mag je blij zijn met een voucher.
Als ik boek (via tix.nl) kies ik altijd een vlucht met een goede balans tussen prijs, reistijd en aantal overstappen.
Je boeking via Tix, een derde partij, is een flinke extra hobbel bij het verkrijgen van die eventuele refund of dat voucher
Op diverse reisfora wordt de afgelopen maanden opvallend veel geklaagd over de manier waarop deze derde partijen vluchtannuleringen afhandelen.
Telefonisch onbereikbaar, niet reageren op mails en berekenen van extra "omboekingskosten" zijn veel gehoorde klachten.
Kortom, klantenservice is bij deze bureautjes duidelijk een ondergeschoven kindje.
Ben benieuwd hoeveel klanten deze ticketverkopers overhouden als alles weer normaal wordt.
Ik verwacht dat velen zullen proberen van hun besmette reputatie af te komen door met een nieuwe naam een nieuwe start te maken.
De die-hard-fans van deze ticketbureautjes kunnen bij toekomstige boekingen in ieder geval niet meer zeggen "Wir haben es nicht gewußt"
Ik heb nu plannen voor vertrek in de tweede week van September. Alles is al rond. Alleen mijn tickets boeken.
Maar... hoeveel kan is er dat ik daadwerkelijk kan reizen?
Tja, dat kan niemand je vertellen.
Mijn mening: (voor wat ie waard is) Ik denk dat september nog te vroeg is voor een onbezorgde reis naar en door de VS.
Bij iedere versoepeling van lock-down regels ligt het gevaar op de loer van een nieuwe opleving van verspreiding van het virus
Ik denk dat alleen de komst van een vaccin de boel zal normaliseren.