Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Corona

Discussie gestart

Pieter79

@Ruud2004 Ja heb het helaas ook gezien... College kids lijken het op dit moment niet erg serieus te nemen, maar het kan niet lang meer duren voordat zij ook gaan beseffen om thuis te blijven.

Gelukkig nog niets gehoord dat familie of vrienden het hebben, maar het gaat nu hard en komt steeds dichterbij. Ik blijf bij mijn statement dat Nederland te laks reageert. Over een week of 2 zijn er niet genoeg IC bedden meer en zullen ook mensen overlijden die er anders misschien wel doorheen waren gekomen.

Ook hier in de VS zouden ze meer moeten doen, zoals ook het stilleggen van alle domestic flights. Als dat ook direct in China was gedaan op het moment dat de eerste gevallen bekend werden dan was het niet als een wildfire over de wereld verspreidt, en dan had heel wat leed voorkomen kunnen worden. Zelfde met andere landen, en vooral brandhaard Italie om maar over Europa te spreken; bus- en vliegtuigladingen vol toeristen die nog tot een dag of 10 geleden nog rustig het gebied kon in en uit reizen, gewoon ongekend. Buiten het feit dat vluchten vanuit brandhaarden in Asia nog erg lang doorgang hebben gevonden. Op dit moment zouden alle vliegtuigen wereldwijd aan de grond moeten blijven, en gebieden afgesloten moeten worden totdat het virus weg is; county by county, state by state. Harde maatregelen, maar de enige manier om dit op dit moment nog onder controle te houden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Zo dat is eruit  :D Iedereen sterkte en het beste gewenst met de beste middelen die je voorhanden hebt om jezelf en naasten te beschermen! Er komen barre tijden aan.
#16 - 21-03-2020, 16:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***7 Patents Granted*** (Update Jul-2019)

Ruud2004

Het stilleggen van het vliegverkeer had veel beter n eerder met elkaar kunnen worden afgestemd. De eerste berichten/cijfers uit China zijn niet serieus genomen. Op zich niet zo vreemd, informatie uit dat land is maar zelden correct. Ik denk dat China ook nu de "vuile was" binnen wilde houden.
Naar mijn mening ontbreekt het nu (wereldwijd) aan afstemming en regie. Ieder land doet maar wat hem het beste lijkt, waarbij een aantal landen voor lock-down kiest.   Als zon drastische ingreep toch komt, zal hij niet het gevolg zijn van wetenschappelijk inzicht (ik lees dat ook nergens) maar van angst onder de burgers en de drang bij autoriteiten om daadkracht te tonen. We zullen voornamelijk onszelf ermee in de weg zitten en niet het Coronavirus.
#17 - 22-03-2020, 14:03 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Dirc

Een complete lockdown lijkt mij niet de oplossing. Op moment dat je die opheft begin je van voor af aan.
De "Nederlandse" oplossing kan ik mij wel in vinden. Het contact in zoverre beperken dat je probeert het zorgstelsel niet te overbelasten. Uitgangspunt is dat de meeste mensen het virus toch wel een keer oplopen maar niet iedereen tegelijk.
Of deze maatregel op tijd gekomen is weten we binnenkort als de resultaten bekend zijn.
#18 - 22-03-2020, 18:52 uur

Ruud2004

Of deze maatregel op tijd gekomen is weten we binnenkort als de resultaten bekend zijn.

Laten we het hopen Dirc !
#19 - 23-03-2020, 12:19 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ben2USA

Totootje "wanneer (echt volledig) veilig naar USA"?
Ik denk NL pas weer veilig na Januari 2021.
En USA na juni 2021.

Cross Fingers!
#20 - 04-04-2020, 15:37 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Pieter79

Ja, ondanks het prachtige weer hier alweer, eindelijk eens vroeg in het jaar, zitten we helaas min of meer opgesloten.
Vermoedelijk is het beter om dit jaar over te slaan en in plaats daarvan volgend jaar een reis te plannen. Dat is mijn persoonlijke mening.

Gr. Pieter
#21 - 04-04-2020, 17:57 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***7 Patents Granted*** (Update Jul-2019)

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15