Ik vind het een goede zaak. Laat ik mijn argumenten aanhalen (ik heb me hiervoor wel in de materie moeten inlezen):
1) Het blijft nog steeds federaal land, met alle beperkingen die daar bij horen;
2) De huidige parken hebben al een gigantisch begrotingstekort met achterstallig onderhoud gelijk aan het Nederlandse budget voor justitie en veiligheid voor 2018 om maar eens een voorbeeld te noemen (denk hier eens over na bij het wel of niet aanschaffen van een park pass);
3) Lokale bewoners kunnen het land nu gebruiken om te kamperen, te vissen, te laten begrazen, enz.;
4) De realiteit is dat we hier in de VS al maar liefst 1,3 miljoen km^2 grond aan beschermde parken, monumenten en forests hebben (meer dan Portugal, Spanje, Frankrijk & Benelux bij elkaar). Dit is 14% van alle landoppervlak in de USA, en 10% van alle beschermde landoppervlakte in de wereld. Hoeveel beschermde parken zijn er in Nederland?;
5) Het is beter om goed te kunnen zorgen voor minder dan alles maar half afmaken.
Er is overigens veel meer natuur dan alleen maar de beschermde parken die ik hierboven opnoem. De populatie density is maar 35 per km^2, waar het in de European Union maar liefst 117 per km^2 is. Ik hoor graag tegenargumenten.
Gr. Pieter