Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mag je Houten klompen invoeren?

Discussie gestart

Joanette

Hallo,  ;) mijn allereerste vraag op dit forum...:
Waar kan ik vinden op de officiële sites van de douane van Amerika of ik Houten klompen mag invoeren?
Ik heb overal gezocht en kan het niet vinden... Ook via de site van 'Ask TSA' op facebook krijg ik geen duidelijk antwoord zo van: DAAR STAAT HET! We willen geen risico's op heftige boetes als we iets meenemen wat niet mag... vandaar effe goed uitzoeken!
Op het meenemen van een appel die je in de cabine van de stewardess hebt gekregen staat een boete van $400 ...

Alvast bedankt voor de genomen moeite,
Joanette  :-*
#1 - 21-07-2018, 13:22 uur

Cees A

Je moet ook niet bij de TSA kijken want TSA gaat alleen over producten die de vliegveiligheid kunnen beinvloeden.
Je moet kijken bij de Douane (Customs) want die instantie gaat over producten die al of niet mogen worden ingevoerd.

Kijk eens op deze pagina, daar staan alle items op die verboden zijn:
Linkje: --->  https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/know-before-you-go/prohibited-and-restricted-items.
Houten klompen staan daar niet bij dus ik neem aan dat die gewoon mogen worden ingevoerd.

Op het aangifteformulier voor de douane (Customs)  staan overigens ook geen houten producten vermeld.
Zie:  --->  https://www.immihelp.com/immigration/sample-us-customs-form-6059b.html

Om nog even op die appel terug te komen die iemand 400$ boete gekost zou hebben.
Die appel staat dus WEL bij de verboden items en op het douane aangifteformulier bij vraag 11 staat "fruit" ook duidelijk vermeld.
Met wat beter opletten en  formulieren eerst lezen voor je ze tekent had deze persoon die 400$ aan leukere dingen kunnen besteden.

Bij twijfel kun je, voor de zekerheid, altijd die klompen nog aangeven en de douaneambtenaar laten beslissen.
Als ze onverhoopt toch niet mogen worden ingevoerd dan kost het je in ieder geval geen boete.z


#2 - 21-07-2018, 17:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15