Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'gedragsregels'

Discussie gestart

Johan

Zoals ik dus al zei in 1 van mijn eerdere berichten ;-)

Steeds meer pompen accepteren geen credit card meer met een postcode die niet bij de card hoort. Als ik hier op de hoek wil tanken met mijn Nederlandse debit en/of credit card lukt dat niet zonder naar binnen te gaan. Met mijn Amerikaanse hoef ik niet eens iets in te typen.
#16 - 16-06-2010, 13:33 uur

ned in MO

Het verschilt per gebied. Hier hoef je nooit een postcode in te voeren en kan je vaak als je cash betaalt gewoon de slang erin hangen en tanken. Na afloop naar binnen en betalen. Ik tank altijd gewoon met de CC.
#17 - 16-06-2010, 17:22 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Maar jij betaald dan ook met een Amerikaanse card. Als ik hier met een Amerikaanse kaart betaal hoef ik ook niets in te voeren maar gebruik mijn Nederlandse kaart dan wel. Dus is het wellicht afhankelijk van de regio maar ook afhankelijk van het feit dat je al dan niet een buitenlandse cc gebruikt
#18 - 16-06-2010, 17:30 uur

Steson

Heb ergens gelezen dat als er 5 auto's of meer achter je rijden, dat je dan aan de kant moet  ???

Volgens mij ging dit over het stuk Highway 1 tussen SF en LA......
Kun je trouwens langs Highway 1 makkelijk stoppen onderweg voor bv. een Kodak-moment ????
#19 - 17-06-2010, 19:45 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Op veel 2-baanswegen heb je stukken voor het langzamere verkeer, de passing lanes. Daar staan bordjes dat je rechts moet houden. Dan kunnen anderen passeren.
Als je merkt dat je het verkeer ophoudt, is het wel zo vriendelijk om even aan de kant te gaan.
Langs de Highway 1 heb je voldoende stopmomenten. Weet even niet meer of het hier ook is, maar op veel mooie routes worden "scenic points" of "view points" op tijd aangegeven.
#20 - 17-06-2010, 22:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

 ;D
In Nederland houd ik me er niet altijd aan, maar ik denk dat ik in de USA dan bijna de hele tijd rechts ga rijden !!!
Zijn er nog meer verkeersregels naast deze en het 'keep your own lane' dat mensen moeten weten die voor de eerste keer gaan rijden in de USA ??
#21 - 17-06-2010, 22:26 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Hadden we al dat je rechtsaf door rood mag, tenzij anders aangegeven?

Oh, de voorrangsregels: Als je een stopbord ziet waar 4-way onder staat, dan geldt het "wie het eerst komt...."-principe. Je moet dus goed opletten wie er voor je was en wachten tot het jouw beurt is. Is even wennen, maar een stuk relaxter dan de "nog even gas geven, dan kan ik nog voor jou"-manier in Nederland. Zie je geen stopbord, dan moet je kijken of links en rechts dat heeft. In dat geval zit jij op de voorrangsweg. Lastige is dat je alleen de achterkant van het bord ziet........

De stoplichten hangen aan de overkant van de kruising. Je hoeft dus niet tegen de voorruit te hangen om te zien welke kleur het is.

De weg wordt met wegnummer+windrichting aangegeven. Reuze makkelijk, je hoeft nooit meer je kaart te draaien om te zien of je naar links of rechts moet. En je hoeft niet de hele topografie uit je hoofd te leren (om te weten of je richting Den Haag of richting Arnhem moet kiezen, als je naar Woerden wilt......). Zo werkt het: kijk waar je bent op de kaart. Kijk waar je naartoe wilt en over welke weg. Is dit boven jouw positie op de kaart, dan moet je naar het noorden (bijv. I-95 north), ligt het onder je, dan naar het zuiden, links van je is naar het westen en rechts van je naar het oosten. Peanuts!
#22 - 18-06-2010, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Johan

En wat ook wel prettig is, is als je dan een keer een foutje maakt in het verkeer er over het algemeen niet meteen iemand op je bumper zit met z'n middelvinger door de voorruit gedrukt omdat je een vergissing maakte. Uitzonderingen bevestigen de regel ik weet ut maar in Amerika vind ik de chauffeurs toch een stuk relaxter in dat soort zaken.
#23 - 18-06-2010, 03:07 uur

MissFluffy

Ik ben het helemaal met je eens Johan  :afro:
#24 - 18-06-2010, 08:40 uur

Wop


De weg wordt met wegnummer+windrichting aangegeven. Reuze makkelijk, je hoeft nooit meer je kaart te draaien om te zien of je naar links of rechts moet.


Als de wind nu Noord Oost is en ik wel naar het Zuiden, wat dan?  :P

Wel lastig om elke keer de windrichting aan te passen op die borden  >:D

Je bedoelt waarschijnlijk: Op snelwegen wordt goed aangegeven welke richting u uitgaat, bijvoorbeeld Interstate 75 met daaronder North.
#25 - 18-06-2010, 10:55 uur

Wop

Ter aanvulling:

    Je hebt hoofdroutes (Principal routes) met 1 of 2 cijfers. Als deze nummers een even getal betreffen dan zijn dit altijd Oost - West routes.
   Je hebt hoofdroutes (Principal routes) met 1 of 2 cijfers. Als deze nummers een on-even getal betreffen dan zijn dit altijd Noord - Zuid routes.
   Interstates met een 3- cijferig getal zijn Ringwegen (loop or belt routes). Het eerste nummer is een even getal.
   Bussiness routes, zijn routes die vanaf de snelweg (interstate) de steden in gaan of deze doorkruisen. Deze hebben altijd de zelfde becijfering als de aangelegen interstate.

Bron: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/autorijden.html
#26 - 18-06-2010, 10:58 uur

Steson

Hmmmm......  :-\
Het klinkt waarschijnlijk logisch, maar het leest even lastig.
Heb even het gevoel dat ik opnieuw mijn theorie moet halen met de USA-norm......

Ik ga het op mijn gemakje allemaal lezen en printen.
Erg verhelderend, dat wel !!!!!! Zeer handige tips.

Klopt het dat je in de nabijheid van een gevangenis niet mag stoppen ?
Ik zal trouwens de link in mijn favorieten zetten......

Staat het trouwens in je huurcontract op welke wegen je niet verzekerd bent ??
En hoe zit dit met Death Valley ? Wij rijden in een SUV van Alamo.
#27 - 18-06-2010, 17:32 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Klopt het dat je in de nabijheid van een gevangenis niet mag stoppen ?
Let goed op het bord:


#28 - 18-06-2010, 19:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Johan

Klopt het dat je in de nabijheid van een gevangenis niet mag stoppen ?
Ik zal trouwens de link in mijn favorieten zetten......

Over het algemeens is het zoals het plaatje van Hans zegt dat je geen lifters mag meenemen echter sommige gevangenissen is het inderdaad verboden ook daadwerkelijk te stoppen. Maar dan staat het ruimschoots van te voren vermeld.
#29 - 18-06-2010, 20:46 uur

Jez

Je kunt gewoon door Death Valley rijden, geen probleem. Wel erg mooi!

Ik weet niet of dit voor alle staten geldt, maar in California mag je bijvoorbeeld niet (zinloos) toeteren, er moet echt wel iets aan de hand zijn. In New York City ook niet, maar dat schijnt niemand te weten.........
#30 - 18-06-2010, 23:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15