Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'gedragsregels'

Discussie gestart

Steson

Ik lees heel toevallig net iets over de tijdszones in de verschillende staten.
Gaat dit per staat of per verticale lijn over de USA ??
Weet iemand hoe die tijdszones lopen (mogelijk met een plaatje) ??

Het zou vervelend zijn dat je net iets hebt gereserveerd en je komt een uur te laat (te vroeg is beter).
#31 - 19-06-2010, 10:56 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Mrjn

Google is je vriend. Dit is 1 van de resultaten die je krijgt wanneer je googlet op timezones usa:
http://www.worldtimezone.com/time-usa12.php

Arizona is de vreemde eend in de bijt, omdat die staat niet meedoet aan zomer-wintertijd oftewel daylight saving time.
#32 - 19-06-2010, 15:07 uur

Steson

Dat is fijn dan van Arizona, om het makkelijk te houden zeg maar .......  ::)
#33 - 19-06-2010, 20:11 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Bakvet

Hawaii is nog zo'n staat die helemaal geen rekening houdt met z'n buren, wat zomertijd betreft. Ze zullen normaal al genoeg zon hebben denk ik dan.
#34 - 19-06-2010, 23:57 uur

Hans B

Ook de Navajo's hebben andere ideeën over zomer en wintertijd.
#35 - 20-06-2010, 10:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mrjn

En zo kan het inderdaad gebeuren dat je na een rit en stops door Arizona en Utah bij het hotel even voor de zekerheid moet vragen hoe laat het nu precies is... (Jah, dat is ons overkomen). Maar dat is gelukkig niet elke dag. Over het algemeen is het wel duidelijk. Gewoon even kijken welke staten je aandoet en in welke zone die zitten. Appeltje-eitje.
#36 - 20-06-2010, 11:24 uur

Steson

Als we in ieder geval maar 'op tijd' onze vlucht halen naar Hawaii....

Gelukkig wordt op de flightplan in het vliegtuig aangegeven hoe laat het is op je bestemming.
Nu hoop ik alleen wel dat ze op Kauai dezelfde tijd aanhouden als Maui  ;D

Ach, wij gingen vorig jaar van Samoa naar Fiji, en dan ben je in een keer 24 uur terug in de tijd !!! Wel leuk voor oud en nieuw.....
Het klokje in de auto passen we gewoon aan (als we er erg in hebben)
#37 - 20-06-2010, 17:46 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Geert513

Als aanvulling op de drie-cijferige interstate aanduidingen:
- is het eerste cijfer even, dan sluit ie weer aan op de interstate waar je vandaan kwam,
- is het eerste cijfer oneven, dan eindigt dat stuk interstate ergens, meestal in het centrum van een stad.

En wat tanken aangaat:
Self-service is verboden in Oregon.

En wie dat toch doet, zoals de onnozele ikke, krijgt de wind van voren.

De grenzen van tijdzones gaan niet altijd via state-lines, ze staan gelukkig wel aangegeven op borden langs de weg.

Ander gedrag op de weg:
- 'stay in lane' alleen in stedelijke gebieden (de rechterrijstrook is meestal in- en uitvoegstrook);
- 'go with the flow' in stedelijke gebieden, dus niet krampachtig je aan de maximum snelheid houden als verder niemand dat doet;
- Gebruik de 'HOV'-lane als je met 2+ in de auto zit (meestal de meest linker rijstrook);
- itt eerdere berichten op dit forum: houdt rechts en haal links in (meestal als er maar twee stroken zijn);
- gebruik 'pull outs' (view point achtige plaatsen) op kleinere wegen zoals state highways en county roads om van je bumperklever af te komen (de formele inhaalmogelijkheden zijn vaak uiterst minimaal op dit soort wegen);
- schuif een strook naar links op voor pechvogels op de vluchtstrook (met of zonder politieauto erachter) en voor invoegend verkeer;
- geef fietsers de ruimte zoals men dat in Frankrijk doet (als je er niet fietser-veilig langs kunt, blijf je erachter tot het wel kan).
#38 - 04-08-2010, 08:43 uur

Steson

Thanks Geert !

Ik denk dat het links houden er wel in zit bij ons, wonen zelf in de Randstad.....
Maar dat Go with the Flow vind ik een superregel !!

Ik moet me alleen proberen te beheersen met de snelheid ! Ik rij standaard altijd te hard, maar in de USA staan ze volgens mij achter ieder reclamebord (bij wijze van spreken dan  ;))
#39 - 04-08-2010, 19:19 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Bakvet

En wat tanken aangaat:
Self-service is verboden in Oregon.

Is inderdaad verboden voor automobilisten, boete 500 dollar voor de eigenaar van het station. In New Jersey geldt een totaal-verbod voor zowel automobilisten als bikers.

Een uitlaten-bedrijfje in Oregon verkocht opvallend voordelige benzine, volgens de uithangborden. Toen er na drie minuten nog niemand was verschenen liep ik naar de balie van de garage. Of ik a.u.b. over een half uur kon terugkomen, want de pompbediende was lunchen!!! En: 'kunt u nu doorrijden, want u verspert de ingang!!!'
#40 - 04-08-2010, 21:22 uur

Loek

Als aanvulling op de drie-cijferige interstate aanduidingen:
- is het eerste cijfer even, dan sluit ie weer aan op de interstate waar je vandaan kwam,

Hoe werkt dat dan met I-225?  Die loopt van I-25 naar I-70, of andersom ligt eraan hoe je het bekijkt.  Maar het heeft een even cijfer aan het begin en begint en eindigt niet op dezelfde interstate...
#41 - 06-08-2010, 01:10 uur

frankiealmelo

Wij zijn in juni 2010 in de USA geweest, en wat mij opviel is dat tanken met creditcard en postcode bij ons alleen voorkwam in California. In de staten Arizona, Utah en Nevada ging het zonder postcode.
Postcode van de plaats waar je op dat moment was, werkte niet meer. Je eigen postcode met een 0 ervoor heb ik eigenlijk niet geprobeerd.
In california was het dus altijd eerst de creditcard afgeven en dan tanken, is altijd netjes en goed gegaan.

Tijdsverschillen kunnen inderdaad een onaangename verassing zijn tijdens een rondreis. Je bent zo een uur kwijt  embarressed  (of er komt er gratis 1 bij  ;D)
Voor de westkust: Arizona, Nevada en California hebben in de zomer dezelfde tijd, alleen Utah heeft +1 uur verschil.


Groet,

Frank




 
#42 - 06-08-2010, 13:14 uur



Geert513

Als aanvulling op de drie-cijferige interstate aanduidingen:
- is het eerste cijfer even, dan sluit ie weer aan op de interstate waar je vandaan kwam,

Hoe werkt dat dan met I-225?  Die loopt van I-25 naar I-70, of andersom ligt eraan hoe je het bekijkt.  Maar het heeft een even cijfer aan het begin en begint en eindigt niet op dezelfde interstate...

Goed punt!

Ik heb mijn informatie uit de RandMcNally-wegenatlas, maar als ik de situatie bekijk kun je via de I-270 weer op de I-25 uitkomen. Nu ken ik dat stuk weg niet, maar bij de I-240 bij Memphis (TN) staat op borden aangegeven dat je vervolgens de I-55 moet gebruiken om terug te komen op de I-40.

Dus het was beter geweest als ik stelde:
- is het eerste cijfer even, dan kun je via deze by-pass weer op de interstate uitkomen waar je vandaan kwam.
#43 - 06-08-2010, 18:44 uur

Steson

In california was het dus altijd eerst de creditcard afgeven en dan tanken, is altijd netjes en goed gegaan.

Dan kun je toch overal je cc afgeven en gewoon doorgeven dat je de tank helemaal vol wilt hebben ??
Normaal gesproken doe ik dat ook in NL, tanken totdat 'ie klikt en de tank dus vol zit.
Ik neem even aan dat er in de USA dus overal van die tankboys/girls zijn die dus voor jou de slang erin hangen......

Misschien best raar om dit te weten, maar ik hou er niet zo van om de 'domme' toerist te zijn !!  embarressed
#44 - 06-08-2010, 19:48 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Mrjn

In New Jersey is het verboden om je eigen tank vol te gooien. Daar zijn dus overal van die tankboys/girls. In de rest van de staten mag je het zelf doen.
#45 - 06-08-2010, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15