Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'gedragsregels'

Discussie gestart

frankiealmelo

Hoi Steson,

Wij hadden bij alle pompstations in west-USA 'self-service' dus net zoals hier zelf tanken, enigste verschil is dat je vooraf betaald, hetzij in de shop of direct bij de pomp met je CC.
De meeste auto's in de USA rijden op 'regular gas' (87) ook handig om te weten...(anders even navragen bij je verhuurder)

Groet,

Frank
#46 - 07-08-2010, 10:39 uur



kelders0

Hey,

hoe zit het eigenlijk met begroeten van mekaar en dan meer op de manier zoals we 't in nederland doen: AKA 3 zoenen? heb wel eens gehoord dat dat in amerika strikt verboden is en als aanranding kan worden beschouwd.. wat ik overigens wel weer een sterk verhaal vond.,
#47 - 07-08-2010, 15:20 uur

Mrjn

Mijn ervaringen met de Amerikanen die ik ken; vaak 1 zoen op de wang en een knuffel. Voor mijn gevoel dus intiemer dan de 3 zoenen op de wang...
Of 2 zoenen op de wangen. Maar inderdaad geen 3. Dat is een rare Nederlandse gewoonte.
#48 - 07-08-2010, 18:11 uur

Johan

In Oregon mag je ook zelf NIET tanken!
#49 - 07-08-2010, 19:36 uur

Frasi

Over het begroeten of afscheid nemen:
Als je tijdens je reis bijv. bij een excursie samen met Amerikanen optrekt, wordt je door hen al snel vriend genoemd.
Dat betekent dan na afloop ook afscheid nemen met een knuffel maar zonder zoenen. Zoenen zal als onbetamelijk wordt beschouwd.
Oftewel: zoenen is alleen voor echte vrienden/bekenden. Voor alle andere (vage of kortstondige kennissen) is het alleen een bescheiden knuffel.
#50 - 07-08-2010, 20:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15