Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 maanden VS * terug naar NL * 3 maanden VS * terug naar NL * ... * ... * ... *

Discussie gestart

MI78

Hallo Allemaal,

Een vraag;

Momenteel heb ik een aanvraag lopen voor een vergunning om les te mogen geven in Minnesota. Binnenkort vertrek ik voor 3 maanden naar Minneapolis om me alvast te oriënteren en vrijwilligerswerk te gaan doen op een school. Helaas moet ik na die 3 maanden weer terug...ik weet natuurlijk nog niet hoe alles precies zal gaan lopen, maar mijn vermoeden is dat ik zo snel mogelijk weer terug wil. Nu is het natuurlijk zo dat wanneer ze bij de douane in de gaten hebben/krijgen dat je iets anders komt doen dan vakantie houden, ze je zomaar kunnen weigeren. (eind augustus ben ik er reeds 2 weken geweest)

Heeft er iemand ervaring met het heen en weer reizen tussen zijn of haar toekomstige woonplaats in de VS en de huidige in NL, zolang er nog geen visum is? Zijn er dingen die je wel/niet moet doen. Is het bijvoorbeeld een idee om de volgende keer op een andere stad te vliegen en vanuit die plaats verder te reizen naar mijn bestemming?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips!

Emilie
#1 - 05-11-2006, 22:46 uur

Dusza

Emilie, een paar bedenkingen van mij:
- als je een vergunning krijgt om les te mogen geven, dan heb je toch nog steeds geen geldig visum om in het land te gaan wonen/werken?
- ik dacht altijd dat, indien je les wou geven in Amerika, je ginder nog aanzienlijke tijd 'bijscholing' moest volgen. Dat zou in jouw geval niet nodig zijn?
- sluit men een verzekering voor jou af, als vrijwilliger? Want wat als er iets met een kind gebeurd dat onder jouw toezicht staat? Of wat als jij zelf iets aan de hand krijgt?
- wie gaat je ziektekostenverzekering betalen? Want zelfs als je gewoon in NEderland onder dekking blijft, is deze lang niet hoog genoeg als je in Amerika iets serieus aan de hand krijgt, dus je zal een bijkomende verzekering moeten afsluiten?
- jij kan aantonen dat je over voldoende financiële middelen beschikt om ginder 3 maanden van te leven zonder 1 cent inkomen?
- hoe lang zoek je die 3-in-3-uit vol te houden? En wat als men op een bepaald moment zegt 'genoeg juffie, wij vertrouwen jou niet meer'? Dan geraak je de eerstkomende 10 jaar niet terug in Amerika?
- ...
Waarschijnlijk zie ik teveel problemen, en heb jij voor de meeste dingen al een oplossing?
#2 - 05-11-2006, 23:09 uur

bgroeneveld

Aanvullende vraag, van een eveneens zeer cynische en achterdochtige Nederlikaan: welke organisatie gaat dat allemaal voor je regelen?

En: staat die school toevallig op een Indianenreservaat? Want dat zou mogelijk verschil kunnen maken.

#3 - 06-11-2006, 00:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15