Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 Verschillende vragen ...

Discussie gestart

Pastor

Beste,

In mijn vorige posts kon je terugvinden hoe alles is begonnen,

Vorige week heb ik mijn goedkeuring ontvangen van de school in de USA (theologisch seminarie), en normaal gezien start het trimester op April 6, 2010.


Dus, dan zit ik al lekker in de States, te genieten van mijn mountain dew en andere lekkere dingen ;-)


Maar ik heb een hele reeks met vragen :


1) we zullen voor minstens 2 jaar gaan, en zullen dus enkel de meest noodzakelijke / emotioneel dure spullen meenemen. Al de rest zouden we willen verkopen. Wat is volgens jullie de beste manier ? Alles op tweedehands zetten, rommelmarkten, of een 'open-house' houden, waar mensen eigenlijk komen winkelen in jouw huis, en meenemen wat ze willen? Let wel, ik woon in België, en denk niet dat de bevolking hiervoor zou openstaan.

2) Kan ik ergens een verzekering afsluiten voor medische zaken die in de USA zouden voorvallen ? (uiteraard geen standaard amerikaanse ziekteverzekering, welke niet betaalbaar is voor een student)

3) Als mijn vrouw in de US zwanger wordt, en daar bevalt van ons kindje, is het dan makkelijker om een verblijfsvergunning te bekomen (gezien dat kindje dan toch een US-citizen zal zijn) ?


In ieder geval, bedankt aan allen die hier zullen reageren !

Ik blijf dit forum lezen, en hou jullie op de hoogte.
#1 - 11-12-2009, 16:34 uur

hdeweert

Hallo Andy
Ik zou de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Hoe staat het met je visum?
Als je van je spullen af wilt zul je zelf moeten beslissen wat je doet, je kunt maar weinig meenemen want je gaat niet verhuizen.
Over ziektekosten en verzekering is al vaker een vraag op het forum geweest gebruik de zoek functie of kijk eens op de USA4ALL website.
Hoe het zit met de geboorte van een kind weet ik niet.

Harm
#2 - 11-12-2009, 17:04 uur

Pieter79

Even een tip over in verwachting zijn in de States; zorg dat je een verzekering hebt die alles dekt want de kosten zijn niet gering... Het leuke is dat ze je de rekeningen sturen met de opmerking "let op, dit is geen rekening om te betalen" maar het laat zien wat de verzekeringsmaatschappij voor je betaald heeft.

Je kind dat in Amerika geboren wordt moet met z'n 18de verjaardag een keuze maken of hij Amerikaan of Belg wordt (ik ga er vanuit dat jullie dan weer in Belgie wonen). Als hij Amerikaan wordt dan kan hij jullie via een familie-sponsoring contract naar de States laten komen. Deze visa zijn er maar een bepaald aantal per jaar en afhankelijk van de familierelatie moet je langer of korter wachten. Een kind een van de kortere wachttijden, de uscis.gov site kan je er vanalles over vertellen.

Gr. Pieter
#3 - 11-12-2009, 23:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Ik heb weinig ervaring met wel of niet spullen verkopen (ik heb de paar dingen in mijn huis in Amsterdam weggegeven, een rugzak volgestopt met mijn kleren en een kubieke meter boeken en grammoffoonplaten opgestuurd).

Wat ik wel weet is dat een kind dat in de VS geboren wordt automatisch de Amerikaanse nationaliteit heeft. Maar zoals gezegd, moet wachten tot het 18 (of 21?) is om ouders te kunnen sponsoren.

Ik zou als dit gebeurt, dat kind ook meteen aangeven bij de dichtsbijzijnde Belgische diplomatieke vertegenwoordiging (de amassade in Washington DC weet waar dat is, moet ook op het internet te vinden zijn). En meteen een paspoort aanvragen.

Voor zover ik begrepen heb, kent Belgie de dubbele nationaliteit. Met het meteen aangeven en een Belgisch paspoort maak je een 'papieren spoor' dat het kind later dubbel zoveel mogelijkheden geeft. Navragen hoe dat allemaal officieel zit bij de Belgische vertegenwoordiging, of bij een regeringsinstantie als je weer in Belgie zit, is altijd zeer aan te raden. Immers, een kind twee nationaliteiten geven als dat kan, zal alleen maar nuttig zijn en is een gift die vrijwel onbetaalbaar is.

Mijn zoon is in New York geboren, en dus Amerikaan, maar ik heb vanaf het begin Nederlandse paspoorten voor hem aangevraagd. De eerste keer na zijn 18e dat hij dat paspoort wilde verlengen, moest ik aantonen dat ik Nederlander was op zijn 18e verjaardag. Hij moet dat paspoort nu gewoon bijhouden en heeft dan alle rechten van een Europees burger. Inclusief dat als hij iets op het gebied van gezondheidszorg nodig heeft dat in de VS te duur is, hij dan eenvoudig naar Europa kan reizen.

#4 - 12-12-2009, 15:22 uur

Jez

Inclusief dat als hij iets op het gebied van gezondheidszorg nodig heeft dat in de VS te duur is, hij dan eenvoudig naar Europa kan reizen.

Wie betaalt dat dan?
#5 - 12-12-2009, 21:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

De goede Europeanen betalen dat, omdat men in Europa meeleeft met de medemens.
#6 - 13-12-2009, 04:27 uur

Dutchess

Maar in Europa moet de patient toch ook betalen voor gezondheidszorg?  In Nederland moet men verplicht een ziektekostenverzekering afsluiten.
#7 - 13-12-2009, 06:17 uur

Jez

Dat bedoel ik: hoe wil je dat doen zonder zorgverzekering?
#8 - 13-12-2009, 09:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15