Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

9/11... Zijn we voorgelogen of is dit te ver gezocht?

Discussie gestart

Chiefram

Dit filmpje over de 9/11 attack duurt iets meer dan een uur, dus neem er je tijd voor om het op je gemak te bekijken.

Laat daarna weten wat je ervan vindt. Zijn we voorgelogen of is dit te ver gezocht?

Link: http://www.webcamsue.nl
#1 - 28-01-2006, 06:30 uur

Skydriver

Ik heb deze "documantaire" ook gezien, maar zeg nou zelf; Zou het echt mogelijk zijn dat de Amerikaanse regering 3000+ medeamerikanen de dood in jaagt om alleen een oorlog te beginnen??
Ten tweede; STEL dat het inderdaad zo zou zijn; dan zou ik als regering er tenminste wél voor zorgen dat er géén bewijzen voor te vinden zouden zijn. Het Roswell incident geeft aan dat ze dat heel goed kunnen...
Mijn idee is dat ze deze documantaire gemaakt hebben om goed te kunnen inspelen op de Anti-Bush gevoelens, En in Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder word deze graag gebruikt door de Linkse Anti-Amerika lobby..
 
In Amerika zelf is deze "documantaire" eigenlijk meteen naar de prullenbak verwezen, en ik denk dat we ook maar hetzelfde moeten doen.
#2 - 28-01-2006, 11:50 uur
The USA....What else?

MiamiHeat

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP...................wat een onzin. Wel leuk plak en knip werk van de makers.
#3 - 28-01-2006, 15:33 uur

B-man

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP...................wat een onzin. Wel leuk plak en knip werk van de makers.

Ik vind dit ook wel erg ver gaan, je moet wel erg veel lef hebben om dat soort dingen te beweren maar helaas zijn er mensen die achter alles een complot zoeken, waarschijnlijk omdat ze zelf een heel saai leven hebben en te veel tijd hebben om dat soort onzin te verzinnen..

B-man
#4 - 28-01-2006, 15:42 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

usaxtreme

Ja dat is net zoals de beweringen dat de attack op t pentagon een missile was (getuigen zouden een missile hebben gezien en geen vliegtuig) en het gat in het pentagon zou niet van een vliegtuig kunnen zijn geweest.
Vreemd...
Maar ja zo zijn er ook mensen die denken dat de amerikanen nooit in de jaren 60 op de maan zijn geweest omdat de amerikaanse vlag wapperde (er is geen wind op de maan)
#5 - 28-01-2006, 23:57 uur

Chiefram

Australie bestaat ook niet, want ik ben er nog nooit geweest en heb het dus ook nog nooit gezien. Ja, zo lust ik er nog wel een paar, hahaha...

#6 - 29-01-2006, 01:30 uur

PetraVS

Ik erger me groen en geel aan dit soort "documentaires".  Prima, zet Bush in zijn hemd, maar doe het niet ten koste van de nabestaanden van een grote ramp  ny-angry!  De professor van mijn zusje was een van de slachtoffers in het vliegtuig, dat het Pentagon doorboorde (en de man van mijn beste vriendin moest daar helaas ooggetuige van zijn, want hij reed net op de snelweg naast het Pentagon).  Bush was nog nauwelijks aan het bewind op 11 september 2001, hij had niet eens de tijd gehad zoiets voor te bereiden. 
#7 - 29-01-2006, 01:40 uur

Chiefram

Petra, precies de woorden die ik vandaag ook gebruikte toen ik mijn neefje een email stuurde. Die geloofde dit soort 'crap' namelijk meteen toen hij die video/dokumentaire zag.

Ik schreef namelijk ook dat ik het nogal erg schofterig vond zo'n redenering van de dokumentaire makers ten opzichte van de mensen die in het toestel hebben gezeten en hierbij zijn omgekomen. Over de nabestaanden nog maar te spreken.



#8 - 29-01-2006, 05:19 uur

sweatbox

Complottheorieën zijn volgens mij even Amerikaans als het "Statue of Liberty". Series als de X-files spelen ook in op dit gevoel van wantrouwen.

George W Bush is in deze meer de prominente passant dan een het doel op zich.
#9 - 29-01-2006, 09:33 uur

bgroeneveld

We moeten alles wantrouwen wat van de media komt, zegt men. Maar dit soort "documentaires" geven de waarheid en niets dan de waarheid? Wie dat gelooft: ik heb een brug in de aanbieding, spotgoedkoop, loopt van Manhattan naar Brooklyn.
#10 - 29-01-2006, 20:25 uur

Kinneret

Er zijn altijd wel van die gekke zogenaamde slimme figuren die beweren dat de des betreffende zaken zijn opgezet/gefaked of ze hebben wel een of andere theorie. Trieste aandachttrekkers zijn het.
#11 - 30-01-2006, 18:31 uur

MetalPig

Laat daarna weten wat je ervan vindt. Zijn we voorgelogen of is dit te ver gezocht?
Er staan inderdaad nog wat vragen open over die dag (bijvoorbeeld over de beelden van security-camera's in de buurt van het Pentagon), maar er wordt in die documentaire zo verschrikkelijk veel onzin verteld, dat ik het als geheel niet serieus kan nemen.

Een raket afschieten vanaf een vliegtuig dat een halve seconde later zelf in het WTC vliegt? Ik weet ook niet wat die flits is, maar een raket voegt op zo'n moment niet zo veel toe lijkt me.
#12 - 31-01-2006, 10:15 uur

Chiefram

Ik hem meer het idee dat die flits een weerspiegling is.

Ik heb wel vanaf het begin trouwens, mijn twijfel gehad over de eerste beelden die gemaakt zijn van de toevallig aanwezige kameraploeg die net het eerste toestel in beeld brachten die nog in het WTC moest vliegen. Dit vond ik wel zo ontzettend toevallig, alsof de kameraman wist dat dit zou gaan gebeuren. Als je normaal een reportage maakt over de openbare werken in New York, dan hou je je kamera op deze groep mensen gericht die op straat bezig zijn en ga je niet zomaar even tussendoor een vliegtuig filmen die overvliegt en dan toevallig ook nog eens net een toren in schiet.

Dit heb ik al vanaf de eerste dag een beetje vreemd gevonden.
#13 - 31-01-2006, 20:10 uur

usaxtreme

tja wie weet wat men allemaal niet weet.
Misschien wordt de mensheid wel bespeeld en wordt je dom gehouden wie weet..
#14 - 31-01-2006, 20:25 uur

B-man

Ik hem meer het idee dat die flits een weerspiegling is.

Ik heb wel vanaf het begin trouwens, mijn twijfel gehad over de eerste beelden die gemaakt zijn van de toevallig aanwezige kameraploeg die net het eerste toestel in beeld brachten die nog in het WTC moest vliegen. Dit vond ik wel zo ontzettend toevallig, alsof de kameraman wist dat dit zou gaan gebeuren. Als je normaal een reportage maakt over de openbare werken in New York, dan hou je je kamera op deze groep mensen gericht die op straat bezig zijn en ga je niet zomaar even tussendoor een vliegtuig filmen die overvliegt en dan toevallig ook nog eens net een toren in schiet.

Dit heb ik al vanaf de eerste dag een beetje vreemd gevonden.

Toch lijkt me dit een prima voorbeeld van puur toeval. Het was natuurlijk geen 'live" opname van die brandweerlui waar die 2 Franse broers mee op pad waren. Ze waren bezig met het openen van een putdeksel wat nou niet bepaald spannend is en als er dan een Boeing op topsnelheid zeer laag komt overvliegen dan kijk je automatisch op (met of zonder camera) van het lawaai en verbazing.

B-man
#15 - 31-01-2006, 20:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15