Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Zou u interesse hebben in een winkel speciaal voor Amerikaanse producten (etenswaren)?

Ja
87.2%
41 (87.2%)
Nee
12.8%
6 (12.8%)

Totaal aantal stemmen: 46

Amerikaanse producten - graag uw mening

Discussie gestart

Rosline

Dag allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Rosline Ras en ben 27 jaar oud en werk al een tijdje op de helpdesk van een software bedrijf.
Een paar weken geleden toen ik op zoek was naar amerikaanse producten (etenswaren) kon ik niet echt vinden wat ik zocht dus kwam ik op het idee misschien de spullen/producten die hier en daar ontbreken te importeren. Ik kwam op het idee dit via een webwinkel te gaan aanbieden en misschien als er daarna genoeg interesse van de klanten blijkt te zijn dit uit te breiden naar alsnog een winkel. Denken jullie dat er hier vraag naar is? Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

Bedankt alvast!

Rosline
#1 - 07-02-2006, 14:37 uur

Dusza

Als ik Amerikaanse producten wil, dan heb ik volgende mogelijkheden:
1) ik laat ze mij opsturen door mijn vrienden ginder
2) ik laat mijn echtgenoot deze meebrengen (die zit toch elke maand ginder)
3) en als 1 en 2 niet lukken, dan kan ik nog naar die Amerikaanse supermarkt gaan in het Antwerpse (ik ben van België)
#2 - 07-02-2006, 15:22 uur

Rosline

Niet iedereen heeft die mogelijkheden. Deze producten zijn trouwens niet alleen bekend onder de amerikanen alleen maar aangezien het ook op Aruba en Antillen wordt geimporteerd dus ook onder de de antillianen en arubanen.
Dus de vraag is dan ook of er behoefte naar is.
#3 - 07-02-2006, 15:25 uur

Chiefram

Ja, ik denk dat daar wel degelijk behoefte aan is. Zeker voor de mensen die niet de luxe hebben als Dusza.

Toen wij nog in Nederland woonden, moesten we ook vaak naar Antwerpen om daar bij een kleine Amerikaanse supermarkt om wat typisch Amerikaanse spullen te halen. Ik denk dat er heel wat mensen in Nederland en Belgie wonen die graag zo nu en dan wel eens iets echt Amerikaans willen hebben.
#4 - 07-02-2006, 16:42 uur

Wop

Mountain Dew koop ik hier voor 1,11 Euro bij de plaatselijke supermarkt als jij goedkoper kan leveren ben ik voor  ;)
#5 - 07-02-2006, 16:58 uur

Bakvet


Denken jullie dat er hier vraag naar is? Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.



De kosten om het spul hierheen te halen zijn al erg hoog: vervoer, invoerrechten, opslag, enz. En dan moet je het nog eens gaan opsturen want je bent een webwinkel. Je gaat merken verkopen waarvoor niet geadverteerd wordt, die niemand in Nederland kent, dus er is totaal geen vraag naar. Het zijn ook geen artikelen waar mensen verslaafd aan zijn, dus je afname is niet gegarandeerd. Er zijn vast wel leukere dingen te bedenken om te gaan doen.
#6 - 07-02-2006, 22:26 uur

Tekkel

Ik denk ook dat dit heel erg moeilijk wordt.

Ten eerste; er zijn al een aantal (internet) zaken in Nederland die dit doen (en die zijn duur.....).
Ten tweede; het internet zelf, het is heel simpel om je spulletjes zelf te bestellen in de USA.

En voor zover ik het kan bekijken kom je voor het volgende probleem te staan;
Je kunt alleen goedkoop zijn, als je in grote hoeveelheden inkoopt in de USA.
En dat betekent weer dat je altijd invoerrechten en BTW zal moeten betalen.

Ik zelf, koop kleiner in en ontloop zo de invoerrechten en BTW ;D  maar ik zal waarschijnlijk wel iets hoger in de verzendkosten uit komen.

Ik heb het met etenswaren nog niet uit getest, maar met Harley-Davidson gereedschap werkt het in ieder geval zo (staat hier naast me op tafel ;D).

Bart

P.s. met een Amerikaans kookboek en Nederlandse ingredieenten kun je trouwens ook een aardig eind komen hoor.

Debbi's Devil's Food Cake (en lekker dat ie was 2006-05)
#7 - 07-02-2006, 23:39 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

marleencolorado

Mountain Dew koop ik hier voor 1,11 Euro bij de plaatselijke supermarkt als jij goedkoper kan leveren ben ik voor  ;)

Hey Wop,
Welke plaatselijke supermarkt is dat?
Marleen
#8 - 01-03-2006, 12:25 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Wop

Mountain Dew koop ik hier voor 1,11 Euro bij de plaatselijke supermarkt als jij goedkoper kan leveren ben ik voor  ;)

Hey Wop,
Welke plaatselijke supermarkt is dat?
Marleen

De Vomar, deze zitten in Noord Holland en enkele in Zuid Holland.  Niet alle vestigingen hebben ze, maar twee hier wel en dat is voldoende  ;)
#9 - 01-03-2006, 19:25 uur

sanne

Ten eerste ik heb JA ingevuld!

Echter zag ik tot mijn schrik dat ze bij de grootste kruidenier van nederland nu ook kaas uit een tube hebben. Gelukkig is de kaas uit de spuitbus nog niet in de schappen te vinden.


Groetjes Sanne, een kaaskop die géén kaas eet!
#10 - 21-12-2006, 03:56 uur

Anouk

^ Ik eet ook geen kaas hoor.. Ze vonden het maar wat vreemd toen ik in Amerika en portie cheese-fries weigerde, dat ik m'n nacho's zonder cheese at.. En mac n cheese al helemaaaaaal niet wou.. 2006-10


Ik heb ook JA ingevuld 2006-01 Top idee!! cheerb


 dansbanaan
#11 - 21-12-2006, 09:40 uur

danny debals

Ben ik blij dat er nog mensen zijn zoals ik ... die dus niet graag kaas eten!
In mijn vrienden- en kennissenkring ben ik de enige die niet graag kaas eet - en iedereen blijft dat vreemd vinden...
Let wel - warme kaas kan dan weer wel - croque monsieur e.d. heb ik wel graag.
Maar geitenkaas kan dan weer niet - zelfs niet warm...

En dan ben ik niet eens een kaaskop!

Maar, terug naar het onderwerp - ja, ik heb "ja" ingevuld!
#12 - 21-12-2006, 13:31 uur
Danny Debals

texas freak

Goh, heb net 3,97 betaald voor 12pak mountain dew de originele uit de states, hihi en eggnogg, en fig newtons, dat is wel eens lekker als je vriendjes hebt die in de px mogen shoppen hihi sorry jongens kon het niet laten.
#13 - 22-12-2006, 22:54 uur

Anouk

Let wel - warme kaas kan dan weer wel - croque monsieur e.d. heb ik wel graag.
Maar geitenkaas kan dan weer niet - zelfs niet warm...

Bij mij gaat pizza er ook nog wel in hoor.. Alleen niet te veel kaas!! :P
#14 - 23-12-2006, 10:27 uur

MeneerDijk

Er zijn zeker een aantal Amerikaanse producten die ik hier zou willen kopen... graag ook tegen Amerikaanse prijzen  :P

Sloppy Joe's
Kool-aid
Icebreaker snoepjes
Frisdranken zoals: Mountain Dew, Dr. Pepper Berried in Cream e.d.
Beef-Jerky

Kan zijn dat een aantal zaken best in Nederland verkrijgbaar is, maar ik heb ze hier nog niet kunnen vinden  :'(
#15 - 06-01-2007, 08:00 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15