Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Kunnen Amerikanen niet tegen kritiek?

Inderdaad, daar kunnen ze heel slecht tegen.
Onzin, ze luisteren graag naar een ander.
Ze hebben er wat moeite mee, maar niet meer dan een willekeurig ander land.
Anders, nl...

Amerikanen kunnen slecht tegen kritiek.

Discussie gestart

Bakvet

Amerika mag dan het machtigste land ter wereld zijn (op China en India na misschien), ze kunnen het niet hebben als ze kritiek krijgen van een ander. Waar de inwoner van India zal zeggen "Sorry, leg eens uit, misschien heb je wel gelijk", timmert de Chinees en de Amerikaan er het liefst meteen op los. Of ze trekken zich terug en willen niets meer met je te maken hebben. Klopt dit beeld, of is het onzin?
#1 - 15-08-2008, 22:29 uur

Mrjn

Interessante vraag, maar het antwoord zal vast wel weer zijn dat je Amerikanen niet over 1 kam kunt scheren...

My 2 cents:

Als het over hun eigen land gaat, dan geloof ik inderdaad dat Amerikanen niet tegen kritiek kunnen. Kijk maar naar het patriotisme van na 9/11. Als iemand dan kritiek had op regering of de oorlog of wat dan ook, dan moest je maar oprotten. Niet echt een constructieve houding.

Wat ik in mijn eigen werk wel merk, is dat mijn Amerikaanse collega's overal positief over (zeggen te) zijn. Alles wat je doet of voorlegt, is leuk. Als puntje bij paaltje komt dan verherbouwen ze je voorstel wel helemaal, maar in eerste instantie is het leuk. Bij de verherbouwing worden overigens geen argumenten gegeven, waarom het zo gedaan is. Dus ik denk dat ze het in ieder geval wel moeilijk vinden om met kritiek te komen.
#2 - 16-08-2008, 09:39 uur

wim put

Amerikanen zijn veel positiever en behulpzaam. Ze stuenen je als je iets wil doen, hier wordt je uitgelachen of bekritiseert.
Wim

(noot: link verwijderd)
#3 - 16-08-2008, 09:55 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2008, 13:10 uur door Johan »
usa.eigenstart.nl

Bakvet

Jullie hebben allebei een punt vind ik, in de VS wordt altijd het positieve van iets naar voren gehaald en daar blijft het bij. Misschien komt het daardoor dat kritiek van een buitenstaander niet gewaardeerd wordt? Ik herken die voorbeelden van jullie ook op mijn werk in NL. Je hebt verschillende afdelingen die alle goede dingen bedenken. Maar ze besteden ontzettend veel energie aan het afkraken van ideeen van een ander.
#4 - 16-08-2008, 10:40 uur

Dusza

Mijn ervaring: als je kritiek levert, dan moet je zorgen dat je tegelijkertijd ook een alternatief / een oplossing meegeeft. Dat helpt al heel erg!
(dit gaat dan over het persoonlijke of beroepsleven, niet over het land op zich of de politiek)
#5 - 17-08-2008, 14:44 uur

PetraVS

Ach, mijn ervaring is, dat niemand goed tegen kritiek kan.  Welke nationaliteit ook.   Vooral als het om generaliserende kritiek over het hele land gaat!  Ik hoor zoveel Nederlanders erover hoe "Amerikanen" het niet kunnen hebben als je XYZ van hun land bekritiseert.  Probeer eens iets "Nederlands" te bekritiseren, dan krijg je toch een lading over je heen!  Veralgemeniseren over een volk werkt gewoon nooit.  Als ik iemand hoor zeggen, dat Nederlanders zo idioot zuinig zijn, schiet ik meteen in de verdediging.  Hetzelfde geldt als iemand vindt, dat Amerikanen zo oppervlakkig zijn.  Van die stereotypen, waar er miljoenen uitzonderingen op zijn.  Wel ben ik het ermee eens, dat er een verschil in benadering is.  "De" (en die verandert ook heel snel) Amerikaan ziet dingen gauw van de positieve kant, "de" Nederlander (ook zeer veranderlijk) is meestal wat negatiever.  Ik vind die positieve kant heerlijk aan mijn man, hij is wat dat betreft een "typische" Amerikaan (en hij heeft een hekel aan de Nederlandse gewoonte om "typisch" dit en "typisch" dat te zeggen ;)).
#6 - 18-08-2008, 04:27 uur

hollandranch

Denk dat het probleem in Amerika is dat veel Amerikanen denken dat ze het beter weten en niet goed naar kritiek hebben geluisterd wat misschien opbouwend was bedoeld. Je ziet bij New Orleans dat ze geen hulp aannemen en op eigen manier het willen oplossen wat bij de eerste beste hurricane een bron van ellende zal opleveren. Amerika was de grootmacht en word voorbij gestreefd door andere landen die zich wel ontwikkeld hebben en aangepast aan de markt.
#7 - 19-08-2008, 04:04 uur
« Laatst bewerkt op: 19-08-2008, 23:31 uur door hollandranch »

sweatbox

Wat is er toch mis met generaliseren? Dagelijks zie ik twee linkshandige mannen niets anders doen dan hun eigen landgenoten onderbrengen in een beperkt aantal groepen.
#8 - 19-08-2008, 20:18 uur

hollandranch

Als je op een dergelijke vraag antwoord geeft generaliseer je al snel, niks mis mee denk ik, is gewoon een mening of mag je geen meningen geven als de kans aanwezig is dat je generaliseerd?
#9 - 19-08-2008, 23:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15