Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Antelope Canyon - Tour wel of niet vooraf boeken?

Discussie gestart

patricia89

Dag allemaal!

In september ga ik samen met mijn vriend voor het eerst naar west amerika! Superveel zin in!

Ik heb dus geen ervaring, en ik vroeg me af of het wel of niet noodzakelijk is een tour vooraf te boeken (dus nu al) voor de Antelope Canyon.
Kan iemand mij helpen? We willen hem graag rond 12 uur gaan doen ivm het mooie licht dat er dan is.

Alvast heel erg bedankt!
#1 - 14-08-2015, 12:02 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!
Je hebt het over het mooiste licht rond 12 uur, dus ik ga ervan uit dat je naar de Upper Antelope Canyon wilt. Die zou ik zeker reserveren, zeker rond dat tijdstip zal het, ook in september, druk zijn daar.
Kijk voor informatie over beide Antelope Canyons eens op www.ontdek-amerika.nl (onder overige bezienswaardigheden).

Kijk ook eens in het Westen-forum, daar zul je veel informatie vinden en daar kun je eventuele andere vragen stellen.

Marianne
#2 - 14-08-2015, 12:22 uur

Cees A

We willen hem graag rond 12 uur gaan doen ivm het mooie licht dat er dan is. 

 welkom op dit forum.
Zo te zien wil je naar Upper Antelope Canyon.
Als je die drukbezochte canyon per se rond het populaire tijdstip van 12.00 uur wil bezoeken is van te voren reserveren aan te raden.

Je kunt ook naar Lower Antelope Canyon gaan.
Niet alleen vind ik deze Lower mooier dan de Upper. De Lower is zonder reservering te bezoeken (first come - first serve)
Als je er vroeg in de ochtend naar toe rijdt kun je vrijwel zeker mee met een van de eerste groepen die de canyon in gaan.
De beste lichtinval in de Lower is bovendien in de vroege ochtenduren.
Bijkomend voordeel van een bezoek aan de Lower in de vroege ochtend is dat je de rest van de dag vrij bent om andere dingen te doen/zien/ondernemen

Er zijn wezenlijke verschillen tussen de Upper en de Lower.
De Upper is een ongeveer 100 meter lange spleet in een rotswand waar je zonder klimmen naar binnen loopt.
De Upper is alleen te bereiken achterop een pick-up truck of Jeep van een georganiseerde tour.
De Lower is een 400 meter lange spleet in de grond. Je daalt via een paar trappen af naar de canyonbodem.
De Lower is gewoon te bereiken met je eigen auto.
Je rijdt er naar toe, koopt een ticket en gaat mee met de eerstvolgende groep waar plaats is.
Mede om onnodig wachten te voorkomen daarom de eerder gegeven tip om vroeg in de ochtend te gaan
Op de bovenste foto's van de fotoseries van beide canyons zie je de duidelijke verschillen tussen de ingangen van Lower en Upper.
Fotoserie Upper: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelope-foto-groot.html
Fotoserie Lower: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/lowerantelopecanyon/lowerac-foto-groot.html
Nog wat algemene info over Page en andere "tings to do" : http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
   
#3 - 14-08-2015, 14:33 uur

Marianne

De Lower kun je tegenwoordig ook reserveren en het is er tegenwoordig een stuk drukker dan een paar jaar geleden. Of het verstandig is om er zonder reserveren naar toe te gaan weet ik niet. Zorg er in elk geval voor dat je er vroeg bent als je dat zou willen doen, zowel vanwege de drukte als vanwege het licht. Als de zon te veel in de canyon schijnt is het lastig foto's maken.
Ik was er in 2011 in september om ongeveer 11 uur, dat was al redelijk laat. Zie hier mijn verslag van ons bezoek.

Marianne
#4 - 14-08-2015, 14:55 uur

Cees A

De Lower kun je tegenwoordig ook reserveren en het is er tegenwoordig een stuk drukker dan een paar jaar geleden
Ik was er in 2011 in september om ongeveer 11 uur, dat was al redelijk laat.
Tja, 11.00 uur is niet bepaald vroeg in de ochtend en (bijna) iedereen snapt dat op dat tijdstip de kans groter is dat het wat drukker is.  ^-^
Voor diegenen die mijn vorige bericht niet goed hebben gelezen herhaal ik daarom de van toepassing zijnde opmerkingen nogmaals:
Als je er vroeg in de ochtend naar toe rijdt kun je vrijwel zeker mee met een van de eerste groepen die de canyon in gaan.
De beste lichtinval in de Lower is bovendien in de vroege ochtenduren.
Bijkomend voordeel van een bezoek aan de Lower in de vroege ochtend is dat je de rest van de dag vrij bent om andere dingen te doen/zien/ondernemen
De Lower is gewoon te bereiken met je eigen auto.
Je rijdt er naar toe, koopt een ticket en gaat mee met de eerstvolgende groep waar plaats is.
Mede om onnodig wachten te voorkomen daarom de eerder gegeven tip om vroeg in de ochtend te gaan


Of het verstandig is om er zonder reserveren naar toe te gaan weet ik niet.
Ik wel. Zeker als je een beetje vroeg bij de Lower Antelope Canyon kunt zijn is er geen enkele noodzaak om vooraf iets te reserveren.
Mijn eigen ervaringen met Lower Antelope Canyon.
In de keren dat ik er ben geweest was ik daar om 8.15 en 8.30.
In beide gevallen was de parkeerplaats bij aankomst vrijwel leeg, was er geen rij bij de kassa te bekennen en konden we met de eerstvolgende groep, beter gezegd "groepje", die de canyon in ging mee.
Gezien deze ervaringen ontgaat me de noodzaak om vooraf te reserveren voor de Lower volledig.
#5 - 14-08-2015, 16:10 uur

Marianne

@Cees A:  Als je quote, quote dan juist, en niet met weglating van relevante zinnen of geef aan dat je geknipt hebt. Ik noemde mijn ervaring van 11 uur enkel om aan te geven dat het dan voor het licht al wat laat is.

In 2011 was het geen probleem om zonder te reserveren naar de Lower te gaan, ook niet om 11 uur. Van mensen die dit jaar zijn geweest heb ik gehoord dat het nu anders is. En niet alleen om 11 uur, maar ook om 8 uur. In september zal dat wellicht meevallen. Dat moet de praktijk dit jaar uitwijzen.

Marianne
#6 - 14-08-2015, 16:46 uur

Cees A

Het enige wat ik bij het quoten heb weggelaten is de reclame voor je eigen website.   ;D  Of was dat het probleem ?   8)  Sorry dan.   :-*
Mijn laatste ervaring met Lower was overigens van dit jaar. Vrij recent dus
Nog recenter was de ervaring van mensen die ik toevallig gisteren heb opgehaald van Schiphol en die ik heb geholpen met de planning van hun Amerika-reis.
Deze mensen hebben Lower Antelope Canyon 2 weken geleden bezocht (toch redelijk tijdens het hoogseizoen lijkt me) en ook die hadden dezelfde ervaring als ik.
Ik blijf dus nog even bij mijn mening.
#7 - 14-08-2015, 17:05 uur

Marianne

Nou, dan maar even onder elkaar. Of moet het ook in het rood en onderstreept?

De Lower kun je tegenwoordig ook reserveren en het is er tegenwoordig een stuk drukker dan een paar jaar geleden. Of het verstandig is om er zonder reserveren naar toe te gaan weet ik niet. Zorg er in elk geval voor dat je er vroeg bent als je dat zou willen doen, zowel vanwege de drukte als vanwege het licht. Als de zon te veel in de canyon schijnt is het lastig foto's maken.
Ik was er in 2011 in september om ongeveer 11 uur, dat was al redelijk laat. Zie hier mijn verslag van ons bezoek.

Marianne


De Lower kun je tegenwoordig ook reserveren en het is er tegenwoordig een stuk drukker dan een paar jaar geleden
Ik was er in 2011 in september om ongeveer 11 uur, dat was al redelijk laat.


Ik zeg niet dat reserveren nodig is, en als TS naar de Upper wil is deze discussie zinloos, maar het lijkt erop dat als je tegenwoordig naar de Lower wilt en zeker wilt zijn dat je meteen mee kunt, reserveren niet onverstandig is.
Even wat recente ervaringen van een ander forum:

Citaat
Wij hebben deze week de lower antilope canyon tour gedaan en vooraf gereserveerd bij Ken's tours. Was blij dat ik dat gedaan had want ik was daar om 10 uur en de walk-inns konden pas om 14.30 uur mee.

Citaat
toen wij er waren deden ze het hek op een paar honderd meter van de gebouwtjes slechts om 08u00 open en was het onmiddellijk erg druk bij beide tours. wij hadden gereserveerd en mochten met de eerste tour mee, lower antelope is in ieder geval heel populair geworden. hoe groot de groepen zijn varieert enorm. wij zagen inderdaad een bus chinezen naar de canyon stappen, maar dan met Dixie Ellis, onze groep ( ken) was er eentje van 15. dus moeilijk vooraf te zeggen.

Marianne
#8 - 14-08-2015, 17:36 uur

Cees A

Oké, de reclame voor je website moest er dus bij.   8)  Sorry voor het weglaten hiervan en het alleen quoten van relevante zaken.  :)
 
Om te voorkomen dat deze discussie te ver off-topic gaat en de mogelijkheden voor Patricia inmiddels duidelijk zijn uiteengezet lijkt het me beter om deze discussie hier te stoppen.



 
#9 - 14-08-2015, 18:46 uur

Yessica

Ik zou voor de Upper Antelope Canyon niet langer wachten met boeken, zij zitten voor september al redelijk vol en het tijdstip van rond 12 uur is vaak maanden van tevoren al volgeboekt.
#10 - 14-08-2015, 23:20 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15