Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autohuur

Discussie gestart

JoeSee

We huren een auto bij Alamo uit de luxe klasse met Gold pakket. Van het reisburo kregen we de aanbieding om voor 3,95 euro per dag een verzekering bij de Europeesche bij te boeken i.v.m. schade onderkant auto, ruiten en banden.
Is het wijs om dit mee te pakken ? Het kost in ons geval bijna 100 euro extra en daar koop je volgens mij ook een band voor. Dit afgezet tegen de kans dat het gebeurd, maakt dat ik zou zeggen: niet doen.
Hoe kijken jullie hier tegen aan, zie ik iets over het hoofd ?
#1 - 13-12-2009, 21:09 uur

Mrjn

Ik wist niet dat reisbureaus nu ook al meededen aan het afzetten van autohuurders... Of is dit de roadside assistance die ze je bij de balie ook zullen proberen aan te smeren?

De keus is aan jou. De kans is inderdaad klein dat het gebeurt en als het gebeurt is de kans ook nog eens groot dat je verhuurbedrijf er niet moeilijk over doet zonder de verzekering. Maar als je voor alles verzekerd wilt zijn, omdat het je een veilig gevoel geeft, zou ik het wel doen. Maar vaak zijn de verzekeringen die je er al bij moet nemen wel genoeg.

Als je het niet doet, hou er dan rekening mee dat ze je in de VS ditzelfde pakket weer zullen proberen te verkopen bij het afhalen.
#2 - 14-12-2009, 06:41 uur

koosv

Ik ben het eens met Mrjn. Lijkt me trouwens lastig een aparte verzekering buiten de verhuurder om
Ik heb gekeken op de site van de Europeesche, maar kan niets vinden over deze verzekering. Het kan zijn dat ze er zelf ook niet zo in geloven. Schade aan de onderkant komt niet vaak voor, evenals glasschade. Loop bij de verhuurder om de auto en kijk of er al schade is en geef dat dan door. Bekijk de reserveband en kijk of deze op spanning is (heb ik zelf nooit gedaan, foei...). Een andere overbodige verzekering is PAI, ofwel een inzittendenverzekering. Via je reisverzekering ben je daar reeds voor gedekt.
#3 - 14-12-2009, 16:53 uur

JoeSee

Via Tioga is het op deze manier geregeld. Ik heb nog nagevraagd of je dit ook bij kunt boeken bij Alamo zelf i.p.v. Europeesche, maar dat kan niet. Ik denk dat we het niet doen, maar was benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
#4 - 17-12-2009, 19:39 uur

Mrjn

Dan zitten ze bij Tioga enorm uit hun nek te kletsen.

Als jij bij de balie staat bij Alamo, dan is de kans heel groot dat ze je gaan vertellen dat autoruiten en banden en nog wat onzin niet bij je verzekering inbegrepen zijn en dat je nog eventjes extra roadside assistance mag afsluiten als je wilt. Vroeger was dat inbegrepen, maar sinds een paar jaar hebben ze ineens bedacht bij de verhuurbedrijven dat dit nog een mooie manier is om huurders een poot uit te draaien.
#5 - 17-12-2009, 21:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15