Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

baan in Amerika

Discussie gestart

Ray

dag allemaal,

wij zijn van plan om naar Salt lake city te verhuizen (mijn schoonzus woont daar namelijk) en daarom ben ik op zoek naar een baan in of rond salt lake kan iemand mij hierbij helpen of heeft iemand een link voor mij.
ik kan heel veel van automonteur tot inkoop.
mijn vrouw kan als nagel styliste aan de slag dus inkomen en onderdak hebben we.

gr Ray
#1 - 16-02-2006, 21:19 uur

usaxtreme

WElkom!

Misschien heb je hier iets aan :

http://saltlakecity.craigslist.org/
#2 - 16-02-2006, 22:01 uur

Poison ArroW

Hey, leuk joh...

is je vrouw amerikaan?  ::)
#3 - 16-02-2006, 23:47 uur

Chiefram

dag allemaal,

wij zijn van plan om naar Salt lake city te verhuizen (mijn schoonzus woont daar namelijk) en daarom ben ik op zoek naar een baan in of rond salt lake kan iemand mij hierbij helpen of heeft iemand een link voor mij.
ik kan heel veel van automonteur tot inkoop.
mijn vrouw kan als nagel styliste aan de slag dus inkomen en onderdak hebben we.

gr Ray

Gaat dat zo gemakkelijk dan, tegenwoordig? Of heb je alle visa al geregeld?
#4 - 17-02-2006, 00:34 uur

Rebecca

dag allemaal,

wij zijn van plan om naar Salt lake city te verhuizen (mijn schoonzus woont daar namelijk) en daarom ben ik op zoek naar een baan in of rond salt lake kan iemand mij hierbij helpen of heeft iemand een link voor mij.
ik kan heel veel van automonteur tot inkoop.
mijn vrouw kan als nagel styliste aan de slag dus inkomen en onderdak hebben we.

gr Ray

Hey Ray,

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of je je visum al geregeld hebt enzo...... Waar in Salt Lake ga je wonen? Als alles goed gaat, dan gaan wij eind van dit jaar/ begin volgend jaar ook die kant op..... Eerst nog even trouwen en dan de visum papieren.....
#5 - 17-02-2006, 09:15 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Ray

ik was ook verbaast dat mijn schoonzus zei dat het heel makkelijk is om een visum te krijgen en ik heb daarom gevraagt of ze het nog een x kon na vragen.
dat heeft ze dus gedaan bij een advocaat die ook nog een bij de gemeente werkt.
mijn vrouw is geen Amerikaan maar Vietnamese.
mijn schoonzus wil samen met mijn vrouw een nagelstudio openen in Taylorsville waar ze woont.


gr Ray
#6 - 18-02-2006, 11:46 uur

Chiefram

Nou, dan denk ik dat er heel veel mensen hier wel eens zouden willen weten hoe gemakkelijk het krijgen van een visum is, want volgens mij (en de anderen) is dit een van de moeilijkste dingen in je leven, hoe graag je ook wilt.

Ik ben bang dat je schoonzus jullie een totaal verkeerd beeld geeft. Je komt echt niet zomaar Amerika binnen. Er zitten hier mensen die daar al jaren en jaren mee bezig zijn en het gewoon niet lukken wil.

Mocht je schoonzus dus officieel Amerikaans staatsburger zijn en ruim voldoende inkomen hebben (dit moet worden nagetrokken), dan zou ze inderdaad voor haar zus (en voor jou) een familie sponsering visum kunnen aanvragen. Alleen, mocht dit ook worden goedgekeurd door de INS, dan heb je nog een wachttijd van 12 jaar, alvorens jullie worden toegelaten.

Vandaar dat ik verbaasd ben over het gemak waarover je schoonzus het heeft. Alsof je zomaar eventjes naar de USA kunt komen en direkt aan de slag kunt gaan.

Was dat maar waar!  ???
#7 - 18-02-2006, 18:30 uur

Poison ArroW

Nou, dan denk ik dat er heel veel mensen hier wel eens zouden willen weten hoe gemakkelijk het krijgen van een visum is, want volgens mij (en de anderen) is dit een van de moeilijkste dingen in je leven, hoe graag je ook wilt.

Ik ben bang dat je schoonzus jullie een totaal verkeerd beeld geeft. Je komt echt niet zomaar Amerika binnen. Er zitten hier mensen die daar al jaren en jaren mee bezig zijn en het gewoon niet lukken wil.

Mocht je schoonzus dus officieel Amerikaans staatsburger zijn en ruim voldoende inkomen hebben (dit moet worden nagetrokken), dan zou ze inderdaad voor haar zus (en voor jou) een familie sponsering visum kunnen aanvragen. Alleen, mocht dit ook worden goedgekeurd door de INS, dan heb je nog een wachttijd van 12 jaar, alvorens jullie worden toegelaten.

Vandaar dat ik verbaasd ben over het gemak waarover je schoonzus het heeft. Alsof je zomaar eventjes naar de USA kunt komen en direkt aan de slag kunt gaan.

Was dat maar waar!  ???
ja ik ben bang dat ik chiefram hier gelijk in geef :(

but dont give up, your dreams may come true :)

kijk naar chiefram!
#8 - 18-02-2006, 20:25 uur

Frankie

Een ding begrijp ik dan niet ( dat er dan een wachttijd is van 12 jaar), ik had namelijk een collega bij Albert Heijn, die is enkele maanden definitief naar Albany (NY) verhuist.Hij is getrouwd met een Amerikaanse, en binnen een aantal maanden had hij zijn verblijfsvergunning voor de VS binnen.
#9 - 19-02-2006, 16:43 uur

bgroeneveld

Wat die collega betreft: da's nou het verschil tussen getrouwd zijn met een Amerikaan(se) en familie in Amerika hebben.
#10 - 19-02-2006, 18:10 uur

Rebecca

Ray,

Grappig..... de wereld is klein. Mijn schoonmoeder woont in Murray. Plaatsje naast Taylorsville.

Maar voor wat betreft je visum, Ik hoop dat het je zal lukken, maar het is inderdaad echt niet zo makkelijk!! Mijn vriend en ik trouwen in Juni hier in Ned om daarna aan ons visum process te beginnen. Dit was gewoon de makkelijkste manier.

#11 - 19-02-2006, 21:48 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Jez

En heb je als nagelstyliste niet heel andere papieren nodig in Amerika dan hier?
Oftewel: moet je daar niet een hoop geld & studie tegen aan gooien voor je in
Amerika een nagelsalon kunt openen? Cheif, jouw vrouw is toch ook van huis uit
nagelstyliste? Ik weet niet hoe het in SLC zit, maar in bijvoorbeeld LA struikel je
in de malls over de nagelsalons. Veel concurrentie dus.
#12 - 22-02-2006, 15:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Klopt Jez! (Welkom terug trouwens!!) LOL!

Mijn vrouw is inderdaad gediplomeerd nagelstyliste, pedicure, chiropraktor, manicure, voetreflexiologe, etc... (of hoe je dat ook schrijft), maar ondanks alle geldige en dure Nederlandse diploma's mag ze hier voor geen enkele richting haar vak uitvoeren, tenzij ze in Amerika opnieuw alle studies gaat doen.

Mijn vrouw wil dit niet, omdat hier alle regels zo anders zijn dat goed vakwerkt niet kan worden uitgevoerd en het weggegooid geld is. Daarnaast zit er om elke hoek van elke straat een deregelijke 'zaak', vaak gerund door Chinezen, die dit voor 'bijna gratis' uitvoeren. Je kunt er geen 'gezond' financieel leven mee opbouwen.

Vandaar dat ze het maar laat zoals het is. Jammer voor al haar geld en studies in Nederland, maar het is niet anders.
#13 - 22-02-2006, 16:03 uur

PetraVS

En heb je als nagelstyliste niet heel andere papieren nodig in Amerika dan hier?
Oftewel: moet je daar niet een hoop geld & studie tegen aan gooien voor je in
Amerika een nagelsalon kunt openen? Cheif, jouw vrouw is toch ook van huis uit
nagelstyliste? Ik weet niet hoe het in SLC zit, maar in bijvoorbeeld LA struikel je
in de malls over de nagelsalons. Veel concurrentie dus.

Er werd geschreven, dat de persoon in kwestie Vietnamees is.  Vrijwel alle nagelstylistes hier zijn Vietnamees en er gelden heel andere regels voor Vietnamezen kwa immigratie, dan voor Nederlanders (dit in verband met de Vietnam oorlog).  Bovendien hebben ethnische groepen vaak allerlei ins en outs, die wij "gewone" Westerlingen niet hebben.
#14 - 23-02-2006, 02:01 uur

persianBrit

En heb je als nagelstyliste niet heel andere papieren nodig in Amerika dan hier?
Oftewel: moet je daar niet een hoop geld & studie tegen aan gooien voor je in
Amerika een nagelsalon kunt openen? Cheif, jouw vrouw is toch ook van huis uit
nagelstyliste? Ik weet niet hoe het in SLC zit, maar in bijvoorbeeld LA struikel je
in de malls over de nagelsalons. Veel concurrentie dus.

Er werd geschreven, dat de persoon in kwestie Vietnamees is.  Vrijwel alle nagelstylistes hier zijn Vietnamees en er gelden heel andere regels voor Vietnamezen kwa immigratie, dan voor Nederlanders (dit in verband met de Vietnam oorlog).  Bovendien hebben ethnische groepen vaak allerlei ins en outs, die wij "gewone" Westerlingen niet hebben.

Dat viel mij ook al op ja..  en het bijzonderste vond ik dat ze hun zaak er vaak naar benoemen... althans in California en texas was het zo... In de naam van hun zaak zit altijd wel een onderdeel dat hun afkomst verraad...
#15 - 23-02-2006, 11:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15