Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Band huurauto vervangen

Discussie gestart

Johan

Gisteren stond ik met een lekke band bij Zion N.P., het bleek dat er een schroef in de band zat waardoor ie naar de haaien was. Consequentie: nieuwe band er op a 165 dollartjes. Ik neem aandat ik die bon gewoon dadelijk aan het einde van de huurtermijn kan inleveren bij Alamo? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

ALvast bedankt voor reacties!
#1 - 06-07-2009, 22:09 uur

Jez

Dat ligt aan je verzekeringspakket. Ze proberen ons tenminste altijd een extra pakket aan te smeren voor het geval we een lekke band, kapotte ruit, etc. krijgen.
Wil niet zeggen dat je het nooit moet proberen natuurlijk..........
#2 - 06-07-2009, 22:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

Heb je ze eerst gebeld voordat je die band hebt laten monteren? Is altijd aan te raden.

Gewoon proberen geld terug te krijgen.
#3 - 06-07-2009, 22:48 uur

koosv

Volgens mij gebeurt het wel vaker dat er schade is aan banden. Ik lees op sites in onze buurlanden dat de rekening gewoon werd betaald (ook bij Alamo). In feite verdienen ze netto heel veel aan onze damage waivers, en het geeft hen grote imago schade bij  niet betalen, want dit soort verhalen staan dan  jaren op internet.
Geluk ermee, hou ons op de hoogte.

Koos
#4 - 07-07-2009, 00:15 uur

Johan

Dat ligt aan je verzekeringspakket. Ze proberen ons tenminste altijd een extra pakket aan te smeren voor het geval we een lekke band, kapotte ruit, etc. krijgen.
Wil niet zeggen dat je het nooit moet proberen natuurlijk..........

Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat de extra verzekeringen in het kader van persoonlijke ongevallen is. Met betrekking tot de auto heb ik het gold pakket van Alamo. De mevrouw achter de balie vroeg mij alleen of ik een road assistent verzekering wilde afsluiten en dat ik de rest al had.

Verder was het niet mogelijk om daar te bellen (!!!!!) dus ik had simpelweg geen andere keus dan de band laten verwisselen. Dacht er eerst nog aan de oorspronkelijke band mee te nemen maar die paste niet meer in de bak dus ik heb alleen een bon en mijn woord.
#5 - 07-07-2009, 01:09 uur

jerbia

Gewoon alsnog bellen, zij weten bij Alamo tenslotte niet wanneer de band kapot is gegaan. Van anderen, die hetzelfde hebben meegemaakt,  weet ik dat ze niet moeilijk doen met terugbetalen van de kosten als ze vantevoren zijn ingelicht.
#6 - 07-07-2009, 01:18 uur

Chris RTA

Hoi,

Ik heb in de Grand Canyon een Lekke band gekregen, zat een ijzeren platte pin in de band.
Ik geloof ook bij Alamo.
Ik heb eerst hun gebeld en kon hem laten maken. Ik mocht bij de garage ook niet bellen. Moest de Payphone gebruiken. Eikels dat ze waren. Garage kon band niet maken en nieuwe hadden ze niet. Was een aparte maat ofzo.
Garage heeft voor 5 dollar de reserve band/wiel erop gezet en ban toen terug gereden naar Flagstaff waar een Alamo zat. Daar een nieuwe auto gekregen.
Koste mij een aantal uur rijden, maar wel netjes opgelost.
Heb ook verder niks hoeven te betalen voor de band.

PC
#7 - 07-07-2009, 16:30 uur

Johan

Ik zal jullie even bijpraten met betrekking tot de lekke band!

Ik krijg van Alamo niets nada noppes vergoed. Om voor een vergoeding van de band in aanmerking te komen had ik een extra verzekering moeten afsluiten (terwijl ik het gold pakket al had) wat men roadside assistence noemt. Iets wat men overigens wel vooraf heeft gevraagd tijdens het ophalen van de auto maar waarvan ik veronderstelde dat het een wegenwacht service was. Dit was overigens ook de eerste keer in 14 jaar dat ik die vraag kreeg dus kennelijk is het nieuw.

Wat betreft het eerst bellen was ik op de hoogte maar mijn mobiel werkte niet en de phones waren out of service volgens de mensen aldaar. Geloof niet dat ik dan veel andere keus heb ;-) Afijn het is niet anders, wellicht dat mijn reisverzekering nog soelaas bied maar na 14 jaar Alamo is dat nu wel een gedane zaak! Toch maar Hertz de volgende keer.
#8 - 08-07-2009, 00:20 uur

Jez

Om voor een vergoeding van de band in aanmerking te komen had ik een extra verzekering moeten afsluiten (terwijl ik het gold pakket al had) wat men roadside assistence noemt.

Die bedoelde ik; die wilden ze ons de laatste 2x (Alamo en National) ook aansmeren. Misschien moeten we die de volgende x toch maar nemen....... (we huren in september bij Alamo.....)
#9 - 08-07-2009, 00:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Citaat
Ik krijg van Alamo niets nada noppes vergoed.
Ik vind dit te gek voor woorden!!  >:( >:( :banghead: :banghead: In feite geef je ze ook nog eens een band cadeau. Dit bedoel ik nou met imago schade voor Alamohoela zoals ik onder vrienden dit bedrijf noem door allerlei ervaringen ooit bij hun. Gek dat soms zo'n schade wel wordt vergoed, er is dus geen eenduidig beleid, het hangt van het weer af of zoiets.
Dank voor het doorgeven.

Koos
#10 - 08-07-2009, 01:06 uur

Johan

Ik heb ook  nog de voorwaarden doorgekeken en moet zeggen dat het er in staat! Weer een duidelijke les m.b.t. de voorwaarden. Blijft staan dat ik vind dat de verhuurder duidelijker moet zijn in haar boodschap. Voor mij was deze verzekering helemaal nieuw, heb er nimmer van gehoord. Spannender nog normaliter bieden ze een extra verzekering aan voor medische zaken waarvan het bekend is dat je die in de meeste gevalen niet moet afsluiten. Die boden ze overigens deze keer niet aan.

Een banden vervang service, sleutelvervanging en zelfs het brengen van noodzakelijke benzine als je zonder komt te staan blijkt de 5 dollar per dag kostende roadside service te zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat de vorige keren had gegaan dan, toen die verzekering mij nog niet bekend was. ;-)
#11 - 08-07-2009, 01:45 uur

Loek

Dit zou je overigens bij Hertz ook zijn gebeurd.  Zij bieden een "Road Hazard" verzekering aan a $3/dag.  Neem je die niet dan moet je ook zelf kosten van kapotte banden betalen.  Dure band overigens.  Ik had een aantal jaar geleden iets dergelijks met mijn Mitsubisi Montero en was slechts $80 kwijt voor een nieuwe band. 
#12 - 08-07-2009, 02:01 uur

ned in MO

Ik denk dat als je verwacht dat de band vergoed wordt je daar niet zo op let.

Overigens Johan als je al 14 jaar elke dag dat je op vakantie was $3 bespaard(zeg $90 per vakantie) hebt kan je daar heel wat bandjes voor kopen.
Meestal rijd je de band niet stuk maar moet ie geplakt en dat is een tientje.
Zou dus die extra vezekering laten voor wat ie is
#13 - 08-07-2009, 03:28 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Voor de goede orde het gaat mij niet eens zozeer om het geld, het gaat er mij om dat ik niet graag voor verassingen kom te staan waarvan ik in de veronderstelling ben dat ze vergoed worden. In casu vind ik dat Alamo duidelijker moet zijn in haar informatie maar dat geld ook voor degene waar ik de voucher heb afgenomen. Want het is kennelijk nieuw! Vorig jaar en alle jaren daarvoor nooit lastig mee gevallen.  En inderdaad ik ben het met Mark eens dat de kans op een lekke band die helemaal naar de haaien is wel erg klein is. Nog zuurder is dat ik aanneem dat dit probleem al bestond toen we de parkeerplaats bij Alamo afreden want ik moest al direct daarna de band oppompen maar was toen in de veronderstelling dat ie gewoon wat leeg was. Evengoed had het niet veel uitgemaakt want eenmaal van de parkeerplaats af ben je toch verantwoordelijk in dergelijke gevallen.
#14 - 08-07-2009, 05:55 uur

Freckles49

Mijn nekharen gaan al overeind staan als ik de naam ALAMO  hoor. Na 2 keer een slechte ervaring te hebben gehad huren wij al 11 jaar bij Hertz. Ook wel een een lekke band gehad en geholpen door de Amerikaanse ANWB zeg maar en ik heb niets betaald. Had wel de ANWB lidmaatschap kaart bij me. Ook wij hebben altijd het all inclusief pakket maar ik neem me voor om toch nog maar eens te vragen hoe het zit met een lekke band, misschien hebben we gewoon geluk gehad.



#15 - 08-07-2009, 10:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15