Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

belasting

Discussie gestart

swif

Geachte forumleden

Ik ben nieuw op dit forum, mijn man en ik, beide begin vijtig, wonen sinds 2007 in Phuket, Thailand.
Nou is de bedoeling om binnen een jaar of drie te emigreren naar California.
Of dat gaat lukken is nog de vraag.

Wij krijgen beiden een wao uitkering en betalen in Nederland daar ook loonbelasting over.
Nu is mijn vraag betalen we dan in California ook belasting, en kan iemand mij vertellen hoeveel dat dan is?
En hoe het precies zit met de belasting daar?

Vast bedankt voor jullie antwoordt

Groetjes Swif
#1 - 04-03-2010, 04:22 uur

hdeweert

Hallo
Het betalen van belasting is niet je eerste zorg als je naar Amerika wilt emigreren. Dat is het verkrijgen van een Green card.
 Een van de opties om er een te krijgen is trouwen met een Amerikaan, maar die valt al af Blijft over grote bedragen aan
geld investeren in een eigen bedrijf en Amerikanen aan het werk houden, en meedoen aan de green card loterij.
Harm
#2 - 04-03-2010, 07:57 uur

bedeve

Wanneer het allemaal lukt en je echt in de USA komt wonen is er ook een oplossing t.a.v de belastingen.
Er is een belastingverdrag tussen de USA en Nederland ter voorkoming van dubbele belastingen ( en ter voorkoming van het niet betalen van belastingen)
De Amerikaanse Internal Revenue Service  (IRS) heeft daar info en de noodzakelijke papieren voor.
#3 - 05-03-2010, 10:33 uur

Johan

Geachte forumleden

Ik ben nieuw op dit forum, mijn man en ik, beide begin vijtig, wonen sinds 2007 in Phuket, Thailand.
Nou is de bedoeling om binnen een jaar of drie te emigreren naar California.
Of dat gaat lukken is nog de vraag.

Wij krijgen beiden een wao uitkering en betalen in Nederland daar ook loonbelasting over.
Nu is mijn vraag betalen we dan in California ook belasting, en kan iemand mij vertellen hoeveel dat dan is?
En hoe het precies zit met de belasting daar?

Vast bedankt voor jullie antwoordt

Groetjes Swif


Nee je hoeft geen extra belasting te betalen over je inkomsten in Nederland, zelfs niet als je permanent resident bent!
Zoals al eerder aangegeven er is een regeling tussen de VS en Nederland ter voorkoming van het betalen van dubbele belasting.
Wellicht zou je zelfs nog een land van voorkeur aan kunnen geven maar dat moet je bij de Nederlandse belastingdienst even informeren.

Realiseer je wel dat je wel met fikse andere kosten te maken krijgt als je jezelf gaat vestigen in de VS.
Als voorbeeld je ziektekosten verzekeringen e.d. en aangezien je niet voor niets in de WAO zult zitten kan dat nog wel eens problemen opleveren.

#4 - 05-03-2010, 11:57 uur

swif


Bedankt voor jullie reactie.

Ik begrijp dat je eerst een groene kaart moet zien te krijgen wil je naar de US emigreren.
Maar we willen vantevoren ook het een en ander uitzoeken, om te kijken of het voor ons financieel haalbaar is.
Want wat kost een goede ziektekostenverzekering, en wordt de ziekte die je hebt uitgesloten, of wordt dat in het pakket toch
opgenomen en betaal je veel meer?

Groetjes Swif
#5 - 06-03-2010, 05:35 uur

bgroeneveld

Nieuw!
Ziek worden in de VS is erg duur en een verzekering krijgen is moeilijk.

Als NederAmerikaan (betaal al meer dan 30 jaar belasting hier en ben nu dubbele nationaliteiter) die toch best redelijk gezond is (was, ik heb onlangs een hataanval gehad 'dankzij' een dichtgeslibde hartader), betaal ik $455 in de maand met een eigen risico van $5000 per jaar. Dat is meer een 'rampenverzekering' dus.

Die verzekering is overigens voor mij alleen, mijn vrouw heeft een verzekering via haar werk, mij daar mee verzekeren zou $900 in de maand gekost hebben.

Bestaande ziektes worden uitgesloten. Dus je kunt geen dekking krijgen voor wat je al hebt. Verzwijgen helpt niet, ze zullen dat zeker nazoeken.

Verder: als toerist, want dat ben je totdat je een groene kaart hebt, krijg je geen social securitynummer en zonder dat nummer besta je niet in de VS, zeker niet voor een verzekeringsmaatschappij. Een speciale immigratieregeling voor ouderen die met pensioen zijn of mensen die een uitkering hebben, of mensen die redelijk wat geld hebben, is hier niet. (of je moet $500.000 of meer in een bedrijf kunnen invsteren). Om officieel immigrant te worden moet je of een groene kaart winnen in de jaarlijkse groenekaartloterij, of je moet een naaste verwant (liefst man/vrouw) hebben die je het land inhaalt.

Regeringsuitkeringen als Medicaid (voor armen), Medicare (voor mensen boven de 65) of steun, krijg je alleen als je minstens vijf jaar belasting hebt betaald hier (officieel moet je 10 jaar betalen, maar Nederlanders krijgen wat korting op die termijn dankzij een verdrag daarover).

Kort samengevat (op z'n Amerikaans, dus keihard): blijf zitten in Thailand of ga terug naar Europa. De VS is een mooi vakantieland, maar hier blijven en wonen is niet makkelijk.
#6 - 06-03-2010, 14:43 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2010, 17:34 uur door bgroeneveld »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15