Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belgisch (abdij)bier in de VS

Discussie gestart

Dusza

Voor diegenen die al in Amerika wonen, en af en toe wel eens snakken naar een lekker Belgisch (abdij)bier,
of voor diengenen die een Amerikaanse vriend eens met iets origineels willen verrassen:


http://www.globalbeer.com/
Klik rechts op ‘Where to find our excellent beers’, waar je dus een lijstje kan vinden (per staat) van waar deze Belgische bieren te koop zijn. ( http://www.globalbeer.com/web/body_pages/Main_p7.html ) Mogelijk kan je in de buurt wel iets vinden)
Of klik op ‘Shop’ indien je bierglazen wil kopen, of serveerschalen, flesopeners of wat dan ook.



‘Coocking with beer’ vind ik ook een leuk, omdat ze er dus receptjes bij doen.
Maar verder ook veel over de geschiedenis van het bier, Belgische brouwerijen,... de moeite om eens door de webiste te browsen!

Veel plezier!
#1 - 19-03-2006, 12:53 uur

bgroeneveld

Dank. Denk ik.
#2 - 19-03-2006, 17:05 uur

Bakvet

Voor diegenen die al in Amerika wonen, en af en toe wel eens snakken naar een lekker Belgisch (abdij)bier,
of voor diengenen die een Amerikaanse vriend eens met iets origineels willen verrassen:

In Fort Collins, Colorado, heb je de New Belgium brewing company. Die maken een Trippel en een Abbey Ale. Hun bekendste bier is een amber ale, Fat Tire. Ben ik al in diverse restaurants in California tegengekomen, zelfs een keer van het vat.

Blijkbaar hoeft niet iedereen erg ver van huis te gaan voor deze biertjes.
#3 - 22-03-2006, 00:15 uur

PetraVS

Fat Tire is echt erg lekker!!  Dat hebben we vorig jaar in Breckenridge telkens gedronken.
#4 - 22-03-2006, 00:23 uur

Chiefram

Voor diegenen die al in Amerika wonen, en af en toe wel eens snakken naar een lekker Belgisch (abdij)bier,
of voor diengenen die een Amerikaanse vriend eens met iets origineels willen verrassen:

In Fort Collins, Colorado, heb je de New Belgium brewing company. Die maken een Trippel en een Abbey Ale. Hun bekendste bier is een amber ale, Fat Tire. Ben ik al in diverse restaurants in California tegengekomen, zelfs een keer van het vat.

Blijkbaar hoeft niet iedereen erg ver van huis te gaan voor deze biertjes.

Uhhh... Nee! LOL!  :D
#5 - 22-03-2006, 00:34 uur

GoGriz

Voor diegenen die al in Amerika wonen, en af en toe wel eens snakken naar een lekker Belgisch (abdij)bier,
of voor diengenen die een Amerikaanse vriend eens met iets origineels willen verrassen:

In Fort Collins, Colorado, heb je de New Belgium brewing company. Die maken een Trippel en een Abbey Ale. Hun bekendste bier is een amber ale, Fat Tire. Ben ik al in diverse restaurants in California tegengekomen, zelfs een keer van het vat.

Blijkbaar hoeft niet iedereen erg ver van huis te gaan voor deze biertjes.
Hier in Montana vind je New Belgium bier praktisch overal...   We hebben hier in Missoula zelfs 2 'delicatessen' winkels waar ze verschillende belgische bieren hebben, zoals Duvel, De Koninck, Westmalle & Orval trapist, ...    2006-05
#6 - 04-04-2006, 22:38 uur

infantrist

is er al iemand hoegaarde tegengekomen in de us?
ik heb me er suf naar gezocht en niet gevonden
#7 - 02-06-2006, 18:37 uur



GoGriz

Ik denk dat Hoegaerden een paar jaar geleden veel gemakkelijker te vinden was.  Nu vind je het nergens meer in het buitenland.   We hebben hier een wit bier dat 'Blue Moon' heet, en eigenlijk niet zo slecht is (natuurlijk niet zo goed als de echte hoegie natuurlijk  ^-^
#8 - 02-06-2006, 19:11 uur

bgroeneveld

Heb Hoegaarde zelfs in de tap gevonden hier in het Midden Westen. Smaakt prima, de uitspraak van de naam is echter heel wat anders (Huggert was zo ongeveer de beste uitspraak die ik gevonden heb).
#9 - 03-06-2006, 00:48 uur

ejbgrinder

Hoegaarde is op tap bij The Other Room in Venice.
#10 - 13-06-2006, 00:51 uur

pzuidema

Hoeghaarden vind ik hier bij veel slijterijen die bij de Shoprite zitten. Wat een verademing toen ik dat ook uitvond. Ik heb ook gehoord dat je in NYC, op de kruising van 2nd Avenue en 8th st. heel erg veeel belgische bieren kunt kopen... o.a. mijn persoonlijke favoriet; Kwak.

Weet iemand of er ook ergens Kwak bier ergens anders te koop is, want ik ben helaas niet vaak meer in NYC.
#11 - 28-07-2006, 20:47 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

GoGriz

In Seattle zijn er ook verschillende plaatsen waar je veel belgische bieren kan vinden (Stumbling Monk, Brouwer's, ...) 

Waar ik woon kan je ook verschillende bieren vinden.  Heb oa al De Koninck, Westmalle, Orval, Liefmans kriek & framboise, Duvel, Grimbergen, Stella, en nog een heleboel kleinere brouwerijen gevonden.  Toch wel raar dat ik de meeste van mijn favoriete bieren in Belgie hier in een klein stadje in Montana kan vinden :)
#12 - 28-07-2006, 21:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15