Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Betalen

Discussie gestart

visuar

Ik vroeg me af hoe de meeste mensen hun reis bekostigen in de US. Een trip kost al snel 4000 - 5000 euro. Mijn creditkaart heeft op het moment een limiet van 500 euro (ik heb deze al vanaf mijn 18e en het leek mij toen verstandig om een limiet van 1000 gulden te hebben) die ik zeker ga laten verhogen (2000 euro?). Maar ik voel er niet zo heel veel voor om hier een limiet van 5000 euro of hoger op te zetten ofzo.

Hoe betaalt iedereen zijn of haar hotel overnachtigen, auto huur, eten, attracties etc.? Neem je ook nog (veel?) cash geld mee? Zo ja, hoeveel neemt iedereen mee cash?

Volgens mijn ANWB gids kan je pinnen (met je pinpas dus) als je een CIRRUS logo op je kaart hebt bij de ATM. Ik weet niet zeker of mijn pas van de Rabobank dat heeft (het enige logo met naam is van MAESTRO).

Thoughts?
#1 - 23-05-2005, 18:28 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Hans B

Hoi Rob,
ja betalen en pinnen is wel eens een probleem. Ik heb een wereldpas van de ABN-AMRO. Met deze pinpas kan ik dagelijks tot €1000 uit de muur pinnen. Daarnaast heb ik een CreditCard van dezelfde bank en daarmee kan ik tot maandelijks €1500 betalen.
Voorop mijn wereldpas staat het maestro logo (rood en blauw rondje met het woord maestro erin). Het cirruslogo zijn twee blauwe rondjes met het woord cirrus erin.
Met Maestro werkt het bij mij altijd, althans indien er voldoende saldo staat en de limiet niet wordt overschreden. NB. Op mijn credit card staat ook het maestro logo.
groeten Hans B.

#2 - 23-05-2005, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 23-05-2005, 18:51 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chiefram

Toen wij (gezin: man (ik dus), vrouw en kind) met vakantie naar de USA gingen, dan waren we gemiddeld per vakantie van 4 a 5 weken minimaal 12000 euro kwijt. Dit is dan wel inklusief de vluchten, hotels, auto-huur, kleding, restaurants, entree-gelden, etc...

Wij hadden altijd 3 Credit Cards bij ons:

- Visa, ca. 1500 limiet
- Master/Euro Card, ca. 2500 limiet
- American Express, ongelimiteerd

Het meeste betaalden wij cash of met traveler checks.

Ik moet er niet aan denken om in Amerika ineens zonder geld te staan of met een te vaak gebruikte Credit Card die dan ineens geen betalingen meer accepteert, vandaar dat ik mij het lekkerst voelde met een AMEX card. Bij verlies, diefstal en/of misbruik ben je verzekerd. (Dat geldt overigens voor alle kaarten).
#3 - 23-05-2005, 19:19 uur

Bakvet

Ik neem altijd twee credit cards mee en een PIN-pas en meestal heb ik zo'n $30 contant over van de vorige trip.

Bij de supermarkt vraag ik de eerste paar dagen om Cash Back op m'n PIN pas, tot ik zo'n $200 bij elkaar gescharreld heb. De helft daarvan en een van beide credit cards bewaar ik op plek A en de rest op plek B.

De ene card gebruik is alleen voor de autohuur (een fors bedrag, dat ik nooit vooraf in NL betaal) en daarna gebruik ik 'm niet meer. De andere card is voor alle andere uitgaven. O ja, en dan heb ik nog een ander merk voor de benzine. Daar heb je tegenwoordig wel een extra kaartje voor nodig haha.

Eigenlijk raak ik alleen maar in paniek als ik geen losse dollars meer heb, zodat je niets meer kan achterlaten voor de huishoudster.

Eerlijk gezegd vind ik dat jullie wel heel erg lage limieten hebben. Wees maar blij dat je in Nederland geen "over limit charges" hebt. In de V.S. zelf zuigen ze je gerust voor $40 of meer uit als je per ongeluk over je bestedingslimiet heen gaat.
#4 - 23-05-2005, 20:04 uur

Stinger

hoi hoi,

ik heb hier op de antillen ook een creditcard met een limit van 1000 dollar,en wat ik vorige week heb gedaan is,4000 dollar gestort op deze credit card rekening om de limit eenmalig te verhogen naar een limit van 5000 dollar,dit is kosteloos(op de antillen).dus mischien kan dat in nederland ook wel.
vervolgens neem ik nog zo'n 4000 dollar aan cash en aan travellers cheques mee.en dan heb ik ook nog mijn bank/pin pas.

Nog 2 weken............................
I'm so excited!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D
#5 - 23-05-2005, 20:41 uur

Chiefram

Nou, een ongeliniteerde kaart, zoals American Express vind ik niet bepaald een laag limiet! LOL!

Ik heb er vorige maand nog voor (omgerekend naar de Euro) meer dan 21.000 euro gekocht. Ik had er net zo goed 100.000 euro mee kunnen betalen of nog meer als dat nodig mocht zijn.

Die andere kaarten, Visa en Master/EuroCard hebben een laag limiet omdat ik die had aangevraagd toen ik nog een jong pikkie was en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om de limiet te verhogen. In Nederland betaalden wij eigenlijk altijd met ons bankpasje (PIN).

Wat hier in de USA de charges zijn als je inderdaad over je limiet heen gaat, dat wil je niet weten!!! Wij gebruiken nog steeds onze Nederlandse Credit Cards, omdat wij hier nog geen voldoende credit history hebben opgebouwd. Maar laatst gebruikte ik mijn Debit Card en ging (niet lachen) voor iets minder dan $3 dollar in de min. Kosten die de bank direkt voor straf in mindering brengt: $17!!!

Nou ja... Dus voor elke betaling die ze doen, zodat ik de min in ga hier, berekenen ze elke keer weer $17 !!! Duur grapje!!! Ik had liever gehad dat ze het weigerden, zodat ik bij de kasse wist dat ik niet meer voldoende saldo op mijn gewone rekening had staan. Dan had ik die paar dollar wel cash betaald.

Duur bakje koffie met een kruimer coffe cake erbij op deze manier...
#6 - 23-05-2005, 22:00 uur

visuar

Pinpas is king hier in NL inderdaad ;)

Bakvet: zeg je nou dat jij bij een Amerikaanse supermarkt gewoon met je NEDERLANDSE pinpas kan betalen? Zo ja, wat voor bank zit je bij? Heeft die pas ook een CIRRUS logo?

Zoals aangegeven is mijn 500 (eigenlijk is het 450 zag ik net op een afschrift) nog van de tijd dat ik student was. Dat ga ik dus ook zeker laten verhogen. Zal eens gaan kijken of ik nog een andere credit card erbij kan halen. Ook maar es navraag doen bij de Rabobank. Er zullen toch meer mensen veel geld uitgeven tijdens een vakantie ;D

Bedankt voor alle reacties!!

p.s. bedankt voor de waarschuwing Chief. Ik neem in ieder geval mijn spullen mee zodat ik kan telebankieren (over internet) in het buitenland. Wel zo handig om te kijken hoe de zaken er voor staan.
#7 - 24-05-2005, 09:49 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2005, 09:50 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ebelix

Visuar,

Met elke europas/wereldpas van alle Nederlandse banken (incl Postbank) kan je pinnen in Amerika. Zowel geld uit de muur halen als betalen bij supermarkten en bij sommige andere winkels.

Een 2e credit card hoef je niet bij je bank aan te vragen maar kan je ook direct aanvragen bij Visa, Mastercard of bij American Express. De jaarlijkse bijdrage van de credit cards zit tussen de eur. 15 en de eur. 150. Een gold card van American Express is duur maar is inderdaad zonder limiet (American Express houd wel je bestedingspatroon in de gaten. Wijkt dat af van je normale bestedingspatroon dan bellen ze om te vragen of je wel zelf het geld uitgeeft)

Om aan contant geld te komen kan je het beste cash back(extra geld pinnen) doen in de supermarkt. Bij sommige supermarkten kan je tot usd 200 cash back doen. De Walmarkt gaat maar tot usd 100. De Albertson gaat tot usd 200. Cash back kan bijna alleen met je pinpas. Soms is het ook mogelijk met je credit card.

Succes


 
#8 - 24-05-2005, 10:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

KH

En what about reischeques?

Ik ben er zelf niet vertrouwd mee. Voordeel lijkt mij dat ze 100% verzekerd zijn. Maar langs de andere kant vraag ik me af of ze overal aanvaard worden.... Iemand ervaring?

bedankt!
#9 - 24-05-2005, 11:10 uur

Ebelix

Traveller cheques worden overal in Amerika geaccepteerd. Het nadeel is dat de wisselkoers en de provisie niet zo gunstig is als betalen met cc en pinpas.

Verder kan je tegenwoordig niet meer op elke hoek traveller cheques bestellen. Je moet dan echt naar de grote postkantoren en het GWK. Ook zijn ze op Schiphol bij de ABNAMRO nog te krijgen.
#10 - 24-05-2005, 12:41 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Hallo allemaal,
naar aanleiding van alle mailtjes heb ik even naar mijn bank ABNAMRO gebeld en deze kwam met de volgende results :
wereldpas (europese pinpas)   opname limiet per dag $1000, maar sommige amerikaanse banken kunnen een beleid hebben om een lager max.bedrag uit te betalen. Kosten zijn €2.25 per transactie.
creditcard    opname limiet per dag $500, zie beleid Am.banken. Kosten per trans. 3% van opgenomen bedrag met minimum €4.50
Dus het is aantrekkelijker om met de wereldpas geld uit de muur te trekken.
wereldpas (europese pinpas)   betalen tot credietlimiet (=bij iedereen verschillend, maar bij mij tot max.€2000 per maand) kan bij alle aangesloten (maestro) zaken. Kosten € 0.15 per transactie
creditcard   max. €2000 per maand. Betalen = $bedrag  x  koers + 1,5% koerstoeslag.
Ik ben weer wat wijzer, ik hoop jullie ook.
groeten, Hans B.
#11 - 24-05-2005, 18:27 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2005, 21:16 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chiefram

Jongens, ik ben bang dat er iets fout gaat straks!

Wij hebben ook allemaal een wereldpas van de ABN-AMRO, waarmee (zegt men) je in de USA zou moeten kunnen betalen!!!

Nou, mooi niet dus! Wij hebben bij heel veel winkels geprobeerd met onze Nederlandse wereldpas van de ABN-AMRO te betalen en ook geld te pinnen uit de ATM's die hier overal staan, maar tot nu toe is er niet een winkel en niet een ATM die onze kaarten willen accepteren, dus PAS OP ALS JE DENKT JE HEIRMEE IN DE US TE KUNNEN REDDEN!!!

Zelfs met de Credit Cards kunnen er problemen ontstaan, maar dit waarschijnlijk alleen omdat wij een Amerikaans adres hebben en met Nederlandse Credit Cards werken. Ergens (in sommige gevallen) zegt de Amerikaanse databank (ter kontrole) dat er iets niet klopt met de adressen. Er zijn ook bedrijven die geen toegang hebben tot de Europese Credit Card gegevens, zodat je niet met je Nederlandse Credit Cards kunt betalen. (Alleen AMEX (American Express) heeft hiermee geen problemen).

Met die Credit Cards heb ik als toerist nog nooit problemen gehad. Wel in een aantal gevallen als bewoner van Amerika, maar dat omdat bij de bedrijven waar ik online bestel, mijn Amerikaanse adres niet overeenkomt met die van de Credit Cards. Die staan/stonden nog op ons Nederlandse adres. Kan niet anders. Vandaar die problemen.
#12 - 25-05-2005, 00:43 uur

Bakvet

Betaal al jarenlang probleemloos met m'n Postbank pas.

Quote: "Er zijn ook bedrijven die geen toegang hebben tot de Europese Credit Card gegevens, zodat je niet met je Nederlandse Credit Cards kunt betalen. (Alleen AMEX (American Express) heeft hiermee geen problemen). "

Visa en MasterCard hebben volgens mij een wereldomspannend database-systeem. Het mag niet uitmaken in welk land je woont. Wel is het mogelijk dat voor bepaalde hoge bedragen toestemming nodig is. Als je dan een kaart hebt van een uitgever (bankinstelling) die daarvoor niet 7x24 uur bereikbaar is, dan heb je een probleem.
#13 - 25-05-2005, 19:54 uur

Chiefram

Juist Visa en MasterCard hebben dit niet bij alle Amerikaanse bedrijven en AMEX juist weer wel.

Ik kwam daar laatst achter toen ik met een pre-paid T-Mobile kaart een telefonische opwaardering wilde doen. Zowel Visa als MasterCard konden niet worden geaccepteerd, omdat men bij T-Mobile USA geen inzicht/kontakt konden maken met Europese bedrijven zoals Visa en MasterCard. Dit werd mij namelijk letterlijk zo verteld. AMEX kon wel, zei men en inderdaad... die accepteerde mijn kaart wel.

Voor hotels, restaurants en dergelijke, hebben wij nog nooit problemen ondervonden, met geen enkele cc maatschappij.
#14 - 25-05-2005, 20:34 uur

Mrjn

Zou dat opwaardeerprobleem er niet eerder aan liggen dat T-Mobile een deal heeft met AmEx en niet met MasterCard of Visa? Ik weet van KPN dat je alleen kunt opwaarderen met een cc van MasterCard.
#15 - 25-05-2005, 22:32 uur
« Laatst bewerkt op: 25-05-2005, 22:33 uur door Mrjn »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15