Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Betalingen

Discussie gestart

wim put

Hallo,
We hebben een vakantiehuisje geresveerd in Florida. We moeten een voorschot betalen en daarna de volledige rekeningen.
We hebben meestal een BIC en IBAN nodig.
Maar de Amerikanen hebben: Swift code, routing number and Account number.
Help hoe moeten we betalen?
Wim
#1 - 17-11-2008, 22:21 uur
usa.eigenstart.nl

Johan

Ik heb toevallig vorige week via telebankieren wat geld overgemaakt naar mijn US bankrekening. Ik gebruikte het routingnumber van de bank en mijn eigen acountnumber. Binnen 5 dagen stond het tegen een kostprijs van 5 euro op mijn US bankrekening. Je hebt geen iban en bic nodig.
#2 - 17-11-2008, 22:23 uur

wim put

De SNS telebankieren vroeg de BIC en IBAN nummer.
Wim
#3 - 17-11-2008, 22:29 uur
usa.eigenstart.nl

usa4all

Ik neem aan dat je die vraag krijgt via telebankieren. Ik had de optie om iban, bic of routing in te vullen. Wellicht even de bank bellen en vragen hoe je de opdracht kan verwerken. Je bank moet meewerken aan internationaal betalingsverkeer dus jou vertellen hoe je dit dient aan te pakken via je eigen rekening.
#4 - 17-11-2008, 22:40 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

wim put

Bic is de banknummer gelijk aan swiftcode. Niet IBAN nummer (alleen in Europa). Rekeningnummer is gelijk aan acountnumber.
Wim
#5 - 18-11-2008, 07:02 uur
usa.eigenstart.nl

Johan

Bank even bellen WIm  :-X
#6 - 18-11-2008, 08:16 uur

Pieter79

Ik heb toevallig vorige week via telebankieren wat geld overgemaakt naar mijn US bankrekening. Ik gebruikte het routingnumber van de bank en mijn eigen acountnumber. Binnen 5 dagen stond het tegen een kostprijs van 5 euro op mijn US bankrekening. Je hebt geen iban en bic nodig.

Hoe heb je die US rekening kunnen openen? Heb je een SSN?
#7 - 18-11-2008, 15:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

wim put

#8 - 18-11-2008, 21:57 uur
usa.eigenstart.nl

Johan

Nee hoor, de meeste banken accepteren ook buitenlanders als klant!
Mijn acount bij de bank of america kon ik oznder problemen met de juist ID openen.
Krijg zelfs mijn bankafschriftjes netjes thuis gezonden.
#9 - 18-11-2008, 22:35 uur

Ebelix

BIC en swift code zijn een en hetzelfde. Iban nummer is alleen nodig voor betaling in euro's binnen Europa.

Succes.
#10 - 19-11-2008, 12:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Pieter79

Klopt, ter plaatse kun je bij een bank inderdaad een rekening openen. Dat had ik eerder moeten weten... :-\

Ik had zojuist een korte chat sessie met iemand van Bank of America die mij de volgende informatie toezond:
ONLINE openen van bankrekening
To apply online, the applicant must be:
•   18 or older
•   A US citizen or permanent resident with a Green Card
•   To have a US physical street address (not a PO Box)
•   To have a Social Security Number.

TER PLAATSE openen van bankrekening
Two forms of identification, one primary and one secondary, are required when opening an account in a banking center. The following is a list of acceptable identification:
•   Valid driver's license with photo from the United States, American Samoa, Canada, Guam, Mexico, Northern Mariana Islands, Puerto Rico, or the US Virgin Islands
•   Valid driver's permit (temporary or beginner's) from any state with photo
•   Any valid state issued ID with photo
•   United States, state, local government or United States Armed Services issued identification card with photo
•   Military ID Common Access Card (CAC) with photo
•   United States passport with photo
•   Bank of America Visa or MasterCard with photo
•   Bank of America Check Card with photo
•   Certificate of Canadian Citizenship Card with photo
•   Foreign passport with photo
•   Nonimmigrant Visa and Border Crossing Card (DSP-150) with photo
•   Guatemalan Consular ID with photo
•   Employment Authorization Card issued by the INS (Form I-766) with photo
•   Mexican Consular ID (also known as Matricular Consular Card) with photo.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben!

Gr. Pieter
#11 - 19-11-2008, 17:53 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Kan het zo niet meer vinden maar we hebben er 4 jaar geleden al eens over bericht!
Zowel ik als Wop hebben toen beiden een US acount geopend en dat moest inderdaad ter plaatse gebeuren.
Wop heeft hem inmiddels geannuleerd, ik maak er nog gebruik van.
#12 - 19-11-2008, 19:59 uur

wim put

De betalingen zijn gelukt! Alvast bedankt voor de informatie
Wim
#13 - 22-11-2008, 23:31 uur
usa.eigenstart.nl

Johan

Moest je ook in dit geval het routingnumber en het acount number hebben?
#14 - 22-11-2008, 23:49 uur

wim put

Alleen de swiftcode (of Bic code) and accountnumber (gewone rekening,geen IBAN)
#15 - 23-11-2008, 18:53 uur
usa.eigenstart.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15