Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bondgenootschap NL <-> VS

Discussie gestart

In tegenstelling tot 99% van de rest van het internet wil ik een signaal afgeven dat ik wél achter onze bondgenoten (VS, VK en Australie) sta. Niet zozeer omdat ik oorlogszuchtig ben, en ook niet vanwege hun president (dhr. Bush is nou niet mijn favoriet) maar als ik moet kiezen tussen onze bondgenoot/ de grootste democratie ter wereld en die hypocriete Fransen/ Duitsers/ Chinezen en Iraki's ben ik snel klaar.

Anyway; ik kan nergens een pakkend plaatje vinden wat de bondgenootschap weergeeft. Dan denk ik aan een plaatje met bv. het vrijheidsbeeld en de NL/ VS vlag of wat dan ook. Bij mijn zoektocht ben ik overigens louter anti-amerikaanse prenten tegengekomen.

Weet iemand hier waar ik een dergelijk plaatje kan vinden?

Arnold
team www.pim-fortuyn.nl
#1 - 20-03-2003, 14:50 uur

woerkens

Hier staan een paar zeer mooie samengestelde foto's tussen:

http://www.wavethemes.org/~usa/9-11-2001d.html
#2 - 21-03-2003, 19:31 uur

Johan

Arnold,  nu de oorlog van start is gegaan zie je het aantal voorstanders ervan groeien. In zowel Nederland, Engeland en USA gaat het aantal voorstanders met procenten omhoog.

Ik denk dat je overigens de kern van het verhaal goed aangeeft. De coalitie met de USA is beter dan die met de meest hypocriete idioten die er zo ongeveer rondlopen op deze aarde, de Fransen.

Het blijft natuurlijk verschrikkelijk, een oorlog, maar als ik dan op tv Irakezen zien die Amerikanen wederom helpen om portretten van Sadam te verwijderen dan besef ik me toch weer dat het voor die mensen in ieder geval goed is. In de eerste golfoorlog deze Irakezen dat ook in de verwachting dat Saddam verleden tijd zou zijn. Echter Sadam bleef aan en stuurde als vergelding wat bommetjes op zijn eigen volk af. Gevolg: duizenden slachtoffers.

Zelfs fundamentalistische moslim strijders zouden toch in moeten zien dat uiteindelijk de Irakezen bevrijd zullen zijn van een van de grootste dictators ooit.
Johan
#3 - 23-03-2003, 07:35 uur

En toch zie/ hoor ik op het Internet voornamelijk anti-Amerikaanse geluiden. In ieder geval hartelijk dank voor de tip; ik zal de huidige prent (statue of liberty; maar meer gericht op 11/9) aanpassen!

Arnold
#4 - 24-03-2003, 09:05 uur

andrea1

ff op het 1e berichtje     hoezo zijn de iraki's hypocriet ?? ???
op deze manier lijkt het erop alsof je het irakeze volk de schuld geeft  
#5 - 15-10-2004, 18:17 uur

heivalido

 :D :D wat heeft iedereen toch tegen de Fransen ???  :D :D
#6 - 16-10-2004, 10:53 uur

Chiefram

Ik moet ook helemaal niets van de Fransen hebben. Ben er heel vaak geweest, maar tijdens mijn laatste bezoek ruim 20 jaar geleden heb ik de werkelijke arrogante aard van de Fransen gezien en ik heb gezworen nooit meer 1 voet op hun bodem te zetten!

Tot nu toe heb ik woord bij daad gehouden...

Wat die oorlog in Iraq betreft, tja... achteraf gezien was het niet de juiste beslissing, maar ik sta nog steeds voor de volle 100% achter Bush. Aan de ene kant wil ik ook dat ze zich terugtrekken uit Iraq, maar aan de andere kant kun je nu niet de Irakezen de rug toe keren die na het vertrek van de Amerikanen (en alle anderen) in misschien nog wel ergere problemen komen dan voorheen. Ook kun je geen milimeter toegeven aan de terroristen.

Volgens mij is er maar 1 enkele oplossing: laat de Amerikanen alles overdragen aan de grotere machthebbende Arabische landen. Die zijn heus wel in staat om voor de veiligheid zorg te dragen en de terroristen uit te bannen. Dan kan Bush zich meer richten op het vinden van Bin Laden, want die eikel loopt nog steeds vrij rond.
#7 - 16-10-2004, 11:02 uur

heivalido

En welke groote Arabische macht had je in gedachte dan??? Saoudi Arabie??, Iran???  lijkt me geen goed plan. En de UN voelt volgens mij ook niet veel voor een grotere vredesmacht dus wie blijft er met het probleem zitten?, de USA.
#8 - 16-10-2004, 11:09 uur

Frank S

Tja, dat krijg je als je alle landen tegen je in het harnas jaagt. Er zal geen land ter wereld zijn die nu wil bijspringen, tenminste niet zolang Bush president is. En dus zal hij steeds verder wegzakken in het drijfzand; elke dollar die hoogstnoodzakelijk is voor economisch herstel of ziektekosten verdwijnt nu in die oneindige zandbak...
#9 - 16-10-2004, 11:20 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

maar de rest van de wereld kan moeilijk zeggen dat het niet hun pakkie an is, de olie prijzen baren toch iedereen zorgen denk ik. En de situatie in irak is daar de medeoorzaak van.
#10 - 16-10-2004, 11:29 uur

Chiefram

Ach, er zijn al jaren andere alternatieven om de olie te laten voor wat ze is. Alleen men kan dit niet maken, omdat er anders nogal wat banen op de tocht komen te staan als ineens alle olie-maatschappijen niet meer nodig blijken...

#11 - 16-10-2004, 11:35 uur

Frank S

Het is niet zozeer de situatie in Irak die de olieprijs opdrijft. Dát probleem zit veel meer in Nigeria en Rusland.

Het zou wel helpen als Irak weer volop zou kunnen produceren en exporteren, maar de oorzaak is daarmee niet weg genomen.
#12 - 16-10-2004, 11:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Maar het zou er al wel minder om worden.

En die banen zal de wereld een worst zijn Chief, het gaat meer om de Miljoenen die er bij de handel in olie komen kijken.
#13 - 16-10-2004, 12:34 uur

Chiefram

Als er geen banen zijn, dan ook geen miljoenen. Daar moet je toch handel voor drijven met mensen. Dus het is wel belangrijk dat ze die banen houden.

Mij persoonlijk zal dat hele olie gebeuren een worst wezen of dat hele Iraq, ze zoeken het maar lekker uit daar en zonder olie blijf ik ook wel in leven.  ;)
#14 - 16-10-2004, 14:34 uur

Frank S

tsja...

dat "gebeuren in Irak" is natuurlijk een ramp waar meneer bush gedeeltelijk verantwoordelijk voor is...

het weghalen van saddam was (en dat spreekt voor zich) een mooide daad die al veel eerder had moeten gebeuren.

maar (zoals Ian duncan smith -voormalig leider conservatives in the UK) zo mooi zei:"

"we supported the war, but we did not support the consequences, nor did we expect them"

aan de consequences moesten ze dus extra aandacht besteden..., want nu is het een zooitje in Irak, en (hoewel ik Bush een betere leider vind -hij's tenminste geen draaikont die steeds van positie wisselt  ;)-  en zich verlaagt tot het niveau van iemand's kind er bij betrekken (Kerry deed dat immers met Bush's dochter, waarna Laura bush Kerry hevig bekritiseerde) moet ik toch zeggen dat hij's moet toegeven dat het niet zo goed gaat in Iraq as expected... (zoals Ian Duncan Smith dat heeft gedaan in the UK)

Bush is een betere leider denk ik, alleen hij moet iets genuanceerder zijn boodschap overbrengen( hij kan nog wel het een en andere leren van de members of parliament in the UK  ;)


Je kunt wel merken dat je een aanhanger van Bush bent, want je feiten kloppen niet. Kerry deed geen uitspraken over een Bush-dochter, maar refereerde naar de lesbische dochter van Cheney. De hevigheid waarmee de Cheney's vervolgens reageerden lieten vermoeden dat zij meer problemen hadden met homosexualiteit dan dat ze tot dusverre toegegeven hadden. Cheney's reactie werd overigens afgekeurd door zowel prominente Republikeinen als homosexuelen.

T.a.v. Saddam: als het arresteren van een dictator reden genoeg is voor een oorlog die duizenden doden en meer dan 87 miljard dollar kost, dan mogen de Amerikanen nog wel een paar legers meer oproepen (toch dienstplicht?) en een hele diepe portemonnee hebben, want Saddam is/was echt niet de enige dictator in de wereld.

Over het draaikonten van Kerry is door onafhankelijke bronnen al meer dan genoeg gezegd en ontkracht; gebleken is dat Bush op belangrijke(re) punten (o.a. instellen van de FEMA en de 9/11 commissie) ook 180 graden is gedraaid.
#15 - 16-10-2004, 15:12 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15