Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

BVN Free-to-air

Discussie gestart

PatrickL

Heeft iemand al ervaringen met het ontvangen van BVN via een Free-to-air satelietontvanger / schotelcombinatie. We willen graag Sesamstraat en dergelijke kunnen ontvangen en ik zit er dus over te denken om een FTA receiver en schotel aan de schaffen, omdat BVN tegenwoordig gratis is te ontvangen.
Zijn er ervaringen met de kwaliteit en de kosten die je moet maken voor het opzetten van de ontvanger en schotel?
#1 - 29-09-2005, 12:26 uur

Bakvet

Patrick, als je op de BVN website kijkt dan zie je dat je op het vasteland van de VS aan een 80 cm schotel voldoende hebt. Een grotere schotel mag eventueel, dan heb je betere ontvangst bij extreme weersomstandigheden zoals zeer zware regen, onweer en sneeuw. Groter dan 150cm lijkt me echter overkill.

Voor de ontvangst van BVN heb je een standaard DVB-compliant satelliet ontvanger nodig, dus niet eentje van de betaaltelevisie networks. Voor ontvangst moet je een vrij uitzicht op het zuiden hebben, dat wil zeggen dat tussen de schotel en een vrij stijle hoek omhoog daarboven geen obstakels mogen staan. De door BVN gebruikte satelliet hangt boven de evenaar, ongeveer ter hoogte van het midden van de VS op 97 graden westerlengte. Volgens een ander bericht ga je in Ann Arbor, Michigan (89' WL) wonen. Dan zal je de schotel 97-89 graden = 8 graden westwaards vanaf het zuiden moeten draaien.

Ik weet niet precies hoe de prijzen in de VS liggen, maar ik heb zelf ongeveer een jaar geleden  een ontvanger met harddisk gekocht voor ongeveer 180 euro (in het in dit opzicht goedkope Duitsland). Voor een schotel van 80 cm betaal je hier tegenwoordig nog maar 20 tot 50 euro.

Een ontvanger met ingebouwde harddisk kan ik je echt aanraden. Je kan dan ofwel de hele 8 uur durende uitzend-cyclus van BVN opnemen, of je kan bijvoorbeel het opnemen van Tik Tak, Sesamstraat en Het Klokhuis programmeren. Vervolgens kan je het op het voor de kinderen ideale tijdstip terugkijken. Het zappen door de programma's gaat echt razendsnel met zo'n harddisk. Per 40GB harddisk-ruimte kan je ongeveer 20 uur televisie kwijt.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie en mocht iemand er echt ervaringen mee hebben in de VS dan  hoor ik het graag.
#2 - 29-09-2005, 21:44 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2005, 08:41 uur door Bakvet »

PatrickL

Dank je voor het advies. Ik zal hier zeker even mijn ervaringen posten zodra een en ander is geplaatst en operationeel is.
#3 - 04-10-2005, 10:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15