Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camera,PSP's,Ipod's Opladen in the USA wat heb ik nodig!

Discussie gestart

DTmaster

Hallo,

Ik ga over een kleine 3 weken naar Amerika en wil NU van te voren zekerz zijn dat ik mijn Elektronica kan opladen in The States.
Dus wat heb ik nodig.

1 een reistekker maar welke?

2 heb je geen transformator nodig of is een reistekker voldoende?

Dank u voor uw tijd  :afro:

DTmaster
#1 - 07-06-2008, 12:31 uur

RLS

http://www.hm-usa.nl/diversen02.html
http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/voltage.html

Zo een reisstekker kost maar een paar euro. Deze vormt dus NIET het voltage om.
#2 - 07-06-2008, 13:08 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2008, 13:13 uur door RLS »

hdeweert

Hallo DTmaster

Er is al veel over de 110 – 220 V geschreven daarnaast is er nog het misverstand tussen adapter en verloop steker.
Daarom heb ik er ooit een stukje over geschreven.
http://www.verenigdestaten.info/usablogs/harm/?p=50#comment-499

misschien heb je er wat aan.
Harm
#3 - 07-06-2008, 17:48 uur

DTmaster

oke erg bedankt  :afro:


maar hebben jullie mischien een idee waar ik die spullen kan kopen op internet want wat heb ik nodig, graag zou ik links met het gene wat ik nodig willen krijgen zodat ik zker weet dat wat ik bestel goed is.

erg bedankt  :)
#4 - 07-06-2008, 21:28 uur


DTmaster

dus ik heb alleen een reistekker nodig en that's geen extra toeters en bellen, dan dus dat ding in het Amerikaanse Stroomnet doen en dan vervolgens mijn spul erin hangen  :-\  :afro:
#6 - 07-06-2008, 23:24 uur

hdeweert

Het hangt helemaal af van de spullen die je wilt opladen, maar dat zul je ondertussen wel gelezen hebben het zou dus best kunnen dat je het met alleen een reisstekker niet red.

Harm
#7 - 07-06-2008, 23:43 uur

DTmaster

ja inderdaad maar wat heb ik nog meer nodig dan want, jouw verhaal was wel erg technisch  ;)

geef even de opties weer als je wil wat je nodig hebt om een Camera,Ipod en eenPSP op tel aden

Want daar ging het om.

Kan het ook nergens vinden namelijk

Thanx DT
#8 - 07-06-2008, 23:46 uur

hdeweert

Anderen denken daar dus anders over.
Alle mogelijkheden worden op eenvoudige wijze doorgenomen.
dus even alles goed lezen.
Blijft over de zoek functie , want je bent niet de eerste die dit probleem aan de orde steld.
zoek eens op 110V - 220 V
Veel succes
Harm
#9 - 07-06-2008, 23:53 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2008, 23:56 uur door hdeweert »

M. Haanstra

Ik was vorig jaar in Amerika, met tas vol electronica (laptop, ipod, telefoon, Ipaq, batterij-oplader voor fototoestel, videocamera).
Met een gewone reisstekker alles op kunnen laden. Gezien de aantallen op te laten spullen waren 2 reisstekkers enorm handig.

Veel plezier alvast.

 
#10 - 15-06-2008, 12:44 uur

Pieter79

Eén reisstekker is normaal gesproken voldoende. Alle apparaten werken tegenwoordig in de range van 100-240V (kijk op de oplader of dit erop staat) dus die kun je zo in het USA stroomnet steken. Als je 1 reisstekker meeneemt maar meerdere opladers dan kan een verdeel-stekkerdoos handig zijn. Deze heb je waarschijnlijk wel ergens eentje liggen of als je 'm aanschaft kun je deze altijd wel een keer thuis gebruiken en zo kun je met één reisstekker toch een stuk of 4 apparaten tegelijk opladen!

Gr. Pieter
#11 - 28-06-2008, 12:00 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hella

Hoi Harm, bedankt voor die link. Ik vind de info die je daar op gezet hebt erg duidelijk en helemaal niet te technisch. Ik heb er veel aan gehad. En dan te bedenken dat ik een blonde vrouw  ben ( ;     DT Master) In september ga ik op vakantie naar de VS. Dankzij jouw info voorkom ik dat ik teveel meesjouw aan adapters etc. of dat ik er in de VS achter kom dat de stekker niet past  :(

Groetjes
#12 - 10-07-2008, 22:12 uur

Freddytex

De lader voor mijn mobieltje is enkel voor 240v en kan ik dus niet gebruiken in usa.Ik heb dit echter opgelost door daar terplaatse een lader voor in de wagen te kopen ( 12 $ bij Tandy radio shack) en gebruik die ook nu hier in europa
#13 - 11-07-2008, 21:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15