Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperen

Discussie gestart

maseur2015

Ik ga in okt/nov. met mijn kleinkinderen naar Californie. Is het mogelijk om bij nat. parken tenten te huren. Als het niet kan is dat natuurliojk geen probleem maar ik ga niet zelf met zo'n ding lopen slepen. Dus dan worden het gewoon hotels.
#1 - 08-07-2015, 15:53 uur

Hans B

Yosemite heeft wel die mogelijkheid. Curry Village
Andere parken bij mijn weten niet.
Of het okt/nov nog lekker weer is voor een tent .....
#2 - 08-07-2015, 21:43 uur
« Laatst bewerkt op: 08-07-2015, 21:44 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jetusa

Om even in te haken op reactie van Hans B:
als je kijkt op de website van het betreffende National Park, dan naar "plan your visit" gaat, dan vind je voor Yosemite deze pagina:http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/eatingsleeping.htm
vervolgens klik je op logging options en kom je op een website waar huur-tenten/cabins vermeld staan.

Kant en klaar opgezette tenten worden in de parken ook vaak aangeduid als "yurts", dat wil misschien ook helpen met zoeken.

Buiten de parken zou je kunnen zoeken of er een KOA camping in de buurt te vinden is, deze hebben ook vaak cabins te huur.
Of zoek via google op "cabins" gevolgd door de parknaam of plaatsnaam, dat wil ook nog weleens een leuk alternatief voor een motel opleveren.


#3 - 09-07-2015, 00:22 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

Wat zijn je plannen? Blijf je in Californië of bezoek je ook nog andere staten?

Mocht je naar Moab gaan en je bent daar vóór 19 oktober, dan is http://www.moabundercanvas.com/ misschien iets.

Inhakend op de post van Hans B: In parken als Yosemite, Sequoia, Grand Canyon en Bryce zijn in oktober en zeker in november temperaturen onder nul niet ongewoon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#4 - 09-07-2015, 13:44 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Voor tentkamperen is het in oktober inderdaad al vrij koud. Wij hebben wel eens in september met de tent gekampeerd, maar hadden wel een donzen slaapzak bij ons en dat was ook wel nodig.
Cabins op KOA campings zijn een mogelijkheid maar de KOA campings liggen meestal niet in de buurt van nationale parken.
Wij hebben in Yosemite al een aantal keren met de kinderen overnacht in een tent bij Housekeeping Camp. Erg leuk, kijk daarvoor eens in ons 2002- en 2006-verslag.

Voor ingerichte tenten zou je ook eens naar http://www.americastentlodges.nl kunnen kijken.

Marianne
#5 - 09-07-2015, 18:06 uur
« Laatst bewerkt op: 09-07-2015, 19:43 uur door Marianne »

maseur2015

hartstikke bedankt voor de informatie. Lijkt me onverstandig om op mijn leeftijd (75) kou te gaan liggen lijden haha Snap de kids wel maar dan moet het in een betere tijd zijn. Had al wel iets van of okt/nov geschikt is om daar rond te reizen wat temperatuur betreft. Maar heb helaas geen andere mogelijkheid.
#6 - 10-07-2015, 13:10 uur

Cees A

Nieuw!
Als je 75 bent heb je volgens mij alle tijd van de wereld en kun je zelf bepalen in welke maand(en) je op reis gaat.   
Maar misschien zijn de kinderen/kleinkinderen aan die periode (okt/nov) gebonden ?
Overigens, als ik in die periode naar Amerika zou gaan zou ik in het "warme" deel van Amerika blijven.
In bv zuid-Californie en Arizona zijn ook heel erg mooie dingen te zien en de kans op mooi weer is daar stukken groter. 
Let op bij het huren van een auto. Sommige verhuurders (niet allemaal) rekenen extra voor bestuurders die ouder zijn dan 70.
#7 - 10-07-2015, 15:44 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2015, 08:24 uur door Cees A »

NMP

Aan Cees A:
Citaat
Als je 75 bent heb je volgens mij alle tijd van de wereld.

Volgens mij is dit niet echt helemaal waar. Ik weet niet precies wat de gemiddelde leeftijd is voor mannen, ik denk ergens tussen de 79 en 83 jaar ? Maw de meeste tijd ligt achter je. :) Maar er komen hopelijk nog enkele erg mooie jaren aan.  :dansbanaan:

Gr.
MarcoP 
#8 - 10-07-2015, 19:22 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15