Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

CD'S en DVD's

Discussie gestart

Thosnip

Kan iemand mij vertellen of ik CD's en DVD die ik in de USA wil kopen, wel in Nederland kan afspelen??
#1 - 27-03-2005, 16:29 uur

ejb

Cd's kan je in Nederland gewoon afspelen, voor dvd's heb je een regiovrije dvd speler nodig, de dvd's in Amerika hebben namelijk regiocode 1 en hier in Europa zijn de dvd's regiocode 2
#2 - 27-03-2005, 19:05 uur



Mississippi

De de DVD's met Hollywoodfilms hebben regiocode 1 in de USA.

De informatieve DVD's die je in de nationale parken kan kopen hebben regiocode 0 (= regiovrij).

Die kan je overal afspelen.  ;)

#3 - 28-03-2005, 11:24 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2005, 11:25 uur door Mr Mississippi »

visuar

Hou er ook even rekening mee dat met DVD's de Amerikaanse video standaard NTSC is. Hier hebben we PAL. Nou kunnen erg veel TV's hier NTSC afspelen, dus dat zal wel geen probleem zijn.

Indien je TV dat niet kan kunnen veel DVD spelers ook on the fly van NTSC naar PAL omzetten, maar mooier is het als de TV het gewoon kan tonen.

De regio info klopt verder, dus dan heb je inderdaad een regiovrije speler nodig (sommigen kun je ook regio vrij laten maken) of eentje waar je (via een "geheime" code) regio's kunt kiezen
#4 - 29-03-2005, 16:35 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ebelix

NTSC geldt toch niet voor dvd's. Het geldt toch alleen voor video's.

Ik heb, buiten de regiocode, nooit problemen gehad om amerikaanse dvd's af te spelen. Het beeld is net zo scherp als een dvd die ik in Nederland gekocht heb.
#5 - 29-03-2005, 17:25 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Norbert

In de Nationale Parken hebben ze als de DVD of video alleen geschikt is voor Europa, vaak een grote sticker erop geplakt met de mededeling Only for use in Europe erop.
Kom je bij de kassa om af te rekenen, zegt de vriendelijke dame, weet je wel zeker dat je deze wilt kopen? Hij is namelijk alleen geschikt voor Europa.  Zeg ik: Ja, dat heb ik gezien het staat er tenslotte met grote letters erop. Ja, zegt ze maar niet iedereen kijkt naar de stickers. ;D ;D
#6 - 29-03-2005, 20:52 uur

visuar

Ebelix: nee, er is NTSC en PAL voor DVD. Er is in principe ook geen kwaliteit verschil (al hoewel de puristen daar anders over zullen denken).

In PAL staat het beeld in 720 x 576 pixels in 25 beeldjes per seconde op de disc.

In NTSC staat het beeld in 720 x 480 pixels in of 29,97 (TV materiaal vaak) of 23,976 (film) beeldjes per seconde op de disc.

Als je op de achterkant van een DVD (hoesje) kijkt staat er bijna ook altijd PAL of NTSC op. Soms samen met het regio logo. Dan staat er b.v een wereld bol met een groot cijfer 1 erin met daaronder NTSC. Oftewel een regio 1 DVD met NTSC beeld erop.

Zoals ik al aan gaf kunnen erg veel TV's en DVD spelers hier in Nederland overweg met het NTSC signaal (DVD spelers altijd, maar de vraag is of ze het kunnen omzetten naar PAL). Mijn TV hier kan PAL, NTSC en SECAM aan (als je een breedbeeld TV hebt is de kans 99% ofzo dat hij alle standaarden kan afspelen), mijn DVD speler kan ook NTSC naar PAL omzetten.

Ik heb het zo ingestelt staan dat mijn DVD speler altijd het signaal uitzend AS IS (in of PAL of NTSC), aangezien mijn TV het toch wel kan verwerken.

Mocht je me niet vertrouwen (haha), check de video section van de DVD FAQ: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.4

p.s. ik ben een moderator op een groot video/film forum (www.dvinfo.net/conf)
#7 - 30-03-2005, 17:11 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ebelix

Nieuw!
Dank je Visuar voor de nuttige informatie. Weer wat geleerd. ;D

Blijkbaar kan mijn tv en dvd speler het allemaal aan want ik tijdens elke reis ongeveer 10 dvd's.
#8 - 30-03-2005, 17:54 uur
« Laatst bewerkt op: 01-04-2005, 09:28 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

thornberrys

Je dvd omzetten via het prog Shrink

Groetjes :)
#9 - 01-04-2005, 01:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15