Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

chevrolet equinox

Discussie gestart

koosv

Helemaal snappen doe ik het niet, waarschijnlijk gaat het om usareisen.de die via alamo een equinox of soortgelijke auto aanbiedt voor (zomerprijzen) 176 /week.
Alamo heeft ook een klasse Midsize SUV voor 179/week, met als voorbeeld de Dodge Nitro.
Ik vraag me af wat het onderscheid is tussen Midsize SUV en Equinox, de broker maakt van die laatste auto zelfs een klasse  :D
Wie o wie heeft een vermoeden?
Dollar rent a car heeft trouwens op die zelfde site een  Midsize SUV voor 175/week, met als voorbeeld de Jeep Liberty.
#16 - 09-02-2010, 16:01 uur

Mrjn

De equinox was altijd een midsize SUV, maar werd inderdaad via usareisen bij alamo aangeboden als aparte klasse. Geen idee waarom, eigenlijk.

Van wat ik nu begrijp zou de Equinox van tegenwoordig een fullsize SUV moeten zijn. Theoretisch zou het dan zo moeten zijn dat als men geen Equinox heeft, je kunt kiezen uit de rij met fullsize SUV's en dat scheelt in de prijs. Ik weet alleen niet of dit in de praktijk ook zo is. Ik kan me voorstellen dat ze je in de praktijk laten kiezen uit de rij met midsize SUV's, omdat die prijstechnisch dichterbij ligt.

Bij Dollar is inderdaad de midsize SUV goedkoper, denk dan inderdaad aan de kleinste Jeep of de Ford Escape. Afgelopen december/januari was de Ford Escape overvloedig aanwezig.
#17 - 09-02-2010, 16:56 uur

MissFluffy

Ik heb al gelezen dat mensen de Equinox niet meekregen omdat die nu in een categorie hoger valt.Ze hebben dan wel een keuze uit anderen mid-size SUV's

Groetjes,
#18 - 09-02-2010, 17:40 uur

ned in MO

De Dodge Nitro en de Jeep Liberty zijn klonen van elkaar
#19 - 10-02-2010, 03:37 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

koosv

Bij keuzevrijheid uit meerdere modellen ter plekke, moet je dus goed  van tevoren weten wat je wilt, en goed kijken naar het type band als je off-road rijdt.
Ik kom het volgende tegen over bodemvrijheid:
Jeep Liberty  7,7" , RAV4  7,5", Ford Escape 8,4".
De grotere jongens:4Runner en  FJCruizer 9,6", X-Terra 9,1", Jeep Wrangler 8,7" tot 10,3" afh. van model

Toch las ik van iemand die een kosteloze upgrade van equinox naar Jeep Grand Cherokee kreeg, en sommigen kregen een upgrade naar Standard SUV voor $10/dag (bij voorboeking €100 /week)
#20 - 10-02-2010, 19:38 uur

Mrjn

Het is afhankelijk van wat er nog staat aan auto's. Als er geen enkele auto in de door jouw gehuurde categorie aanwezig is, dan kan het gebeuren dat je een gratis upgrade krijgt. Het gebeurt regelmatig dat men eerst probeert om je een betaalde upgrade aan te smeren in dit geval, maar die hoef je niet te accepteren. Sommige mensen accepteren wel een upgrade, je kunt altijd even uitrekenen of het misschien voordeliger kan zijn om goedkoper te huren en dan een upgrade ter plaatse te betalen.

Het kan zelfs gebeuren dat er bijna helemaal geen auto's meer zijn. Dan kun je wachten. Of een downgrade accepteren. Wij hebben ooit in Phoenix meegemaakt dat er nog nauwelijks auto's waren. We hebben toen 1 nachtje een toyota camry meegenomen en die de volgende dag weer omgeruild voor de Trailblazer die we eigenlijk hadden gehuurd. Ik heb ook wel van anderen gelezen dat ze gewoon uren zijn blijven wachten. Dat kan dus ook nog...

#21 - 10-02-2010, 20:22 uur

Loek

De Dodge Nitro en de Jeep Liberty zijn klonen van elkaar

ik vind ze maar een beetje op elkaar lijken, niet meer dan alle andere SUV eenheidsworsten:


#22 - 10-02-2010, 21:06 uur

emporionelis

De Dodge Nitro en de Jeep Liberty zijn klonen van elkaar

ik vind ze maar een beetje op elkaar lijken, niet meer dan alle andere SUV eenheidsworsten:




Wij hebben vorig jaar de Liberty gehuurd, op zich een fijne auto.
Die van ons had geen Cruise control en de kofferbak viel wel tegen vond ik, wij waren maar met z'n tweeen maar toch.
#23 - 11-02-2010, 18:21 uur



koosv

Ik had tot nu toe, en velen met mij, altijd aangenomen dat autohuur bij een broker, zoals usareisen.de, vrijwel altijd goedkoper is dan bij de (europese site van de ) verhuurder.
Tot mijn verbazing zie ik nu dat http://www.dollarrentacar.de veel lagere prijzen berekent. :afro:
Een voorbeeld voor een midsize SUV, voor een week in de zomer in nevada.
Bij de broker € 175 en bij dollarrentacar €153. Als ik het goed interpreteer incl. alle benodigde verzekeringen en kosten.
Overigens denk ik dat, als de dollar blijft stijgen in waarde, de prijzen ook omhoog gaan.
#24 - 15-02-2010, 13:33 uur

Jez

Dat kan kloppen. Ik heb vorig jaar bij Alamo.nl geboekt, omdat ik daar het voordeligst uit was. Inclusief alle verzekeringen.

Grappig: de Duitse site van Dollar ziet er exact hetzelfde uit als die van Auto Europe....... Alleen Dollar is ruim 100,- goedkoper.

Een vergelijk: Een Dodge Charger, 18 dagen in september vanaf Chicago kost bij:
Dollar.de: € 498,52
eAutohuur: € 475,51
USAReisen: € 537,28

Voorlopig ga ik voor eAutohuur.
#25 - 15-02-2010, 21:05 uur
« Laatst bewerkt op: 15-02-2010, 21:13 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Ik weet nu waarom de duitse dollar rentacar site veel goedkoper is.  >:(  Er is alleen CDW berekend en geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI ook wel LIS genoemd). Er is ook geen mogelijkheid om wel extra verzekering te nemen. Dat kan wel bij hun britse site. Om de verwarring compleet te maken noemt deze site huur zonder SLI  Fully inclusive!!
#26 - 16-02-2010, 10:12 uur

Frasi

Toch wel:
Het Komplettpakket is inclusief Haftpflichtzusatzversicherung.
Dat is toch de LIS?
#27 - 16-02-2010, 19:10 uur

koosv

@Frasi, je hebt gelijk!  Ik heb me gefocust op de Mid SUV, en daar kan je (momenteel?) geen "Komplettpaket" bij krijgen. Heel vreemd eigenlijk, ik zal ze eens een mailtje sturen hierover. Bedankt voor de nuttige opmerking.
#28 - 16-02-2010, 19:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15