Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

chocolate cheesecake

Discussie gestart

stinger

jongens ik heb net een heerlijke cheesecake gemaakt,kreeg het recept van een amerikaanse collega van me,ik zal het jullie ook geven.

4 pakjes oreo cookies.
6 eiwitten.
suiker.
cream cheese 500 gram
reep chocola
slagroom
150 gr boter

150 gram boter smelten in een pannetje,2 pakjes oreo cookies fijn kruimelen en door de boter heen roeren,dan een bakvorm van 26cm invetten en het mengels op de bodem goed aanduwen.
eiwit en suiker met de mixer goed luchtig kloppen.
de creamcheese en de andere 2 pakjes oreo cookies door elkaar mixen,alle koekjes moeten gekruimeld worden.nu de cookie en cheese mix door de eiwit en suiker roeren.en boven op de bodem uitgieten.

nu gaat hij 40 minuten op 180 graden in de oven

daarna als de cheesecake is afgekoeld,laat je de reep chocola smelten in een pannetje,hier gaat de 200 ml slagroom doorheen,en dit strijk je uit over de taart. even een uurtje in de koelkast en smullen maar!!!

hij is echt onwijs lekker !!!

succes stinger
#1 - 22-03-2005, 20:26 uur

Wop

Voor (Amerikaanse) recepten verwijs ik een ieder graag naar onze maandelijkse culinaire rubriek!

http://www.verenigdestaten.info/amcul/column.html
#2 - 04-04-2005, 18:28 uur

PetraVS

Ziet er heerlijk uit, Stinger!  Misschien dat ik daar het pak Oreo's dat ik gisteren heb gekocht eens aan op ga maken.  Maar 4 pakjes?  Hoeveel zijn dat er?  Van die grote pakken?

En het artikel waar Wop naar verwijst vind ik altijd erg leuk te lezen.  Nelleke schrijft interessant en deze maand over chili (ik moet trouwens die Bistro 8 ook nog proberen, mijn buurvrouw vond het lekker).  Wij hebben hier een chili restaurant keten, Hard Times Cafe, waar je vier soorten chili kunt bestellen.  Daar kun je dan spaghetti, uien en geraspte kaas bij kiezen.  Heel erg lekker en zeer goedkoop!
#3 - 05-04-2005, 01:06 uur

Vegas

Ga ik proberen...
Hoeveel suiker moet er in??
#4 - 07-04-2005, 18:06 uur

stinger

petra,het zijn 4 normale pakjes oreo's niet van die hele grote hoor.en dan 2 voor de bodem en 2 voor door de cheesecake.

Vegas,je moet gewoon de suiker naar smaak toevoegen,dus proef zo af en toe even wat jij lekker vind.ik hou wel van lekker zoet.
#5 - 08-04-2005, 18:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15