Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard

Discussie gestart

Collina

Hallo forumleden.

Voor een bezoek aan Amerika wordt aangeraden een creditcard te nemen.

Wat is het voordeel van een Visa-card, die veel duurder is dan bv een Rabo-creditcard?
#1 - 17-03-2008, 14:47 uur

Yessica

Voor een bezoek aan Amerika wordt aangeraden een creditcard te nemen.

Aangeraden is zwak uitgedrukt, een creditcard is bijna bittere noodzaak. Maar ook handig. Ik rekende er alles mee af, zelfs mijn boodschappen bij de Wall Mart.

Citaat
Wat is het voordeel van een Visa-card, die veel duurder is dan bv een Rabo-creditcard?

Geen voordeel, Visa en MasterCard (de Rabo heeft de mastercard) zijn de meest geaccepteerde creditcards ter wereld, dus als je de Rabo creditcard al hebt hoef je geen andere meer aan te vragen.
#2 - 17-03-2008, 15:57 uur



hdeweert

Een Credit Card is geen must maar wel aan te raden . een Auto huren zonder CC is bijna niet mogelijk of je moet de borg contant op tafel leggen. Visa of  Mastercard het maakt niet uit. Wij hebben goede ervaring met de Mastercard en betalen er alles mee zelfs de Mc al vind ik dat wel een beetje van de gekke.
Harm
#3 - 17-03-2008, 16:34 uur

Yessica

.......en betalen er alles mee zelfs de Mc al vind ik dat wel een beetje van de gekke.


Hier is dat van de gekke, maar in Amerika is het heel geaccepteerd om je boodschappen er mee te betalen, of je milkshake bij de Mac. Ik betaal ook altijd mijn white mocca coffee van de Starbucks ermee  8)
Ik vind het wel handig om niet te hoeven mieren met klein geld.
#4 - 17-03-2008, 16:37 uur



Collina

Ok, dat is duidelijk.

Heb voor morgen al een afspraak bij de Rabobank gepland staan :)

Sowieso heb ik er ook 1 nodig om online kaarten te kopen voor Universal Studios
#5 - 17-03-2008, 17:04 uur

bgroeneveld

En als je een pin kaart hebt, neem die dan ook mee. Gaat moeiteloos door de machine bij de kruidenier, Target, enz., enz.

Voor autohuur en andere duurdere dingen heb ik een American Express kaart. Die heeft in principe onbeperkt krediet, dus je loopt minder kans om over je limiet heen te gaan als je een auto huurt of een hotel bespreekt (ze blokkeren een deel van je krediet, voor het geval dat.). AmEx is wat duurder, maar maakt het leven een stuk makkelijker.

Overigens, een kredietkaart krijgen hoort geen 'big deal' te zijn.
#6 - 17-03-2008, 19:14 uur

mafo

Misschien is het verstandig de kosten van je Rabocard naast andere creditkaart aanbieders te leggen.
Bij ING heb je een Master Card creditkaart vanaf € 10,00 en je hoeft geen klant te zijn bij de ING, hier kun je kijken wat ze aanbieden.
Wil je liever een Visa dan zou je hier kunnen kijken deze kost ook een tientje.

Overigens hebben veel grote winkelketens ook de mogelijkheid om een creditcard te nemen, in sommige gevallen kan dat nog goedkoper uitvallen.

Hier heb je een aantal kaarten van winkelketens op een rijtje.
#7 - 17-03-2008, 19:32 uur

Bakvet

Neem gewoon een Visa en/of Mastercard van de ANWB. Die kosten ook weinig en hun helpdesk heeft veel ruimere openingstijden dan de maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 die je in het vorige voorbeeld ziet.

http://tinyurl.com/38lxzt
#8 - 17-03-2008, 21:13 uur

Yessica

Misschien is het verstandig de kosten van je Rabocard naast andere creditkaart aanbieders te leggen.
Bij ING heb je een Master Card creditkaart vanaf € 10,00 en je hoeft geen klant te zijn bij de ING, hier kun je kijken wat ze aanbieden.

Als je je creditcard in het Rabo Totaalpakket neemt is ie ook 10 euro per jaar.

Je zou ook een Greencard kunnen nemen van Visa. Die kost eenmalig 75 euro maar is daarna de rest van je leven gratis. Meer info vind je hier: http://www.greencardvisa.nl/pages/index.jsp?menu_id=1.0  Hiermee worden je milieuonvriendelijke aankopen zoals bijvoorbeeld vliegtickets gecompenseerd.

En op reactie van Bakvet:
Citaat
Neem gewoon een Visa en/of Mastercard van de ANWB. Die kosten ook weinig en hun helpdesk heeft veel ruimere openingstijden dan de maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 die je in het vorige voorbeeld ziet

De rabobank die ik ken is op zaterdag ook open en heeft 2 avondopenstellingen door de week. Bovendien is het callcenter 's avonds ook bereikbaar.
Als je geen ANWB lid bent moet je er wel eerst lid van worden om die creditcard te kunnen krijgen.
#9 - 18-03-2008, 09:13 uur



Collina

Inmiddels heb ik een Rabocard aangeschaft.
Omdat ik in mn laatste studiejaar zit hoef ik maar 3,30 per kwartaal te betalen, dus dat valt weer mee.
#10 - 18-03-2008, 12:10 uur

mafo

Ik zie niet zozeer de noodzaak om een helpdesk van mijn creditcard te hebben die buiten kantoortijden bereikbaar zijn. Voor verlies en diefstal zijn ze beiden 24 uur per dag bereikbaar. Voor mij was het voordeel dat de genoemde kaarten niet afhankelijk zijn van andere producten die je moet afnemen.

Voor normale bankzaken maak ik gebruik van een kleinere bank die geen kosten voor een bankrekening met pinpas berekend. Ook zijn geldopnames wereldwijd gratis. Het scheelt allemaal maar een paar tientjes, maar ik heb heb nu eenmaal een hekel aan onnodig geld uit te geven. Mij maakt het niet uit welke naam er op de pas staat als hij maar doet waarvoor ik hem heb, betaalverkeer regelen.
#11 - 19-03-2008, 21:30 uur

Yessica

Voor normale bankzaken maak ik gebruik van een kleinere bank die geen kosten voor een bankrekening met pinpas berekend. Ook zijn geldopnames wereldwijd gratis. Het scheelt allemaal maar een paar tientjes, maar ik heb heb nu eenmaal een hekel aan onnodig geld uit te geven.

Argenta? DSB?
#12 - 20-03-2008, 09:28 uur



mafo

DSB, wat ik normaal kwijt was aan bankkosten ontvang ik nu makkelijk  aan rente op mijn normale betaalrekening.
#13 - 20-03-2008, 20:38 uur

Bakvet

Ik zie niet zozeer de noodzaak om een helpdesk van mijn creditcard te hebben die buiten kantoortijden bereikbaar zijn.

Bovendien: van 9 tot 5 in Nederland is in Los Angeles-tijd: van 12 uur 's nachts tot 8 uur 's morgens. Dus in het westen van de VS zijn ze juist super buiten kantooruren bereikbaar. Da's toch handig! Waarom zou je in Amerika overdag met de uitgever van je Credit Card willen bellen?
#14 - 20-03-2008, 20:45 uur

Yessica

DSB, wat ik normaal kwijt was aan bankkosten ontvang ik nu makkelijk  aan rente op mijn normale betaalrekening.

Klopt, heb ik ook!
Maar toen ik dat laatst hier als tip aan de hand deed werd ik bijna digitaal afgeslacht  :)
#15 - 21-03-2008, 09:09 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15